MINI PLAYBACK SHOW W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

            W środę (21 października) w świetlicy szkolnej odbył się Mini Playback Show. Organizatorkami konkursu były panie: Gertruda Kasprzak i Magdalena Bazylewicz. Głównymi celami konkursu było rozwijanie dziecięcych talentów artystycznych oraz ekspresji muzyczno – ruchowej uczniów, propagowanie znanych utworów muzycznych oraz stworzenie dzieciom okazji do zaprezentowania swoich umiejętności.
            Konkurs adresowany był do uczniów klas I-III. Łącznie przed publicznością wystąpiło 17 uczestników, którzy prezentowali piosenki indywidualnie lub grupowo. W konkursowym Jury zasiedli: Agnieszka Harpeniuk – zastępca dyrektora Zespołu Szkół w Horodle, Irmina Jonak – nauczyciel, oraz Aneta Brzyska – nauczyciel.
            Na scenie zagościli m.in. Sarsa Markiewicz, Margaret, Donatan Cleo, Paweł Jasionowski z zespołu Masters, zespół Piersi, a wszystko to dzięki wspaniałemu naśladowaniu tych artystów przez naszych uczniów. Widownia nagradzała wszystkich gromkimi brawami. 

A oto Laureaci konkursu:
I miejsce – Klaudia Kasprzak w wykonaniu piosenki „Naucz mnie” Sarsa

I miejsce – Jan Lickindorf, Szymon Dudka, Kacper Pańko w wykonaniu piosenki „Bałkanica” zespołu Piersi

II miejsce – Marcel Paćkowski w wykonaniu utworu „Good Feeling” zespołu Flo Rida

III miejsce – Michał Wężyk w wykonaniu piosenki „Bella” zespołu Masters

IV miejsce Daria Adamczuk i Anna Makowska w wykonaniu utworu „My Słowianie” zespołu Donatan Cleo

            Dzieci do występów przygotowywały się samodzielnie. Wszyscy uczestnicy opuścili estradę w dobrych humorach, oklaskiwani i obdarowani dyplomem i nagrodą. 

Gratulujemy i życzymy wszystkim dalszych sukcesów.

PIELGRZYMKA MATURZYSTÓW

W deszczowy dzień 22 października 2015 roku, bardzo wcześnie około godziny 3.30 z parkingu kościelnego nasi maturzyści wyruszyli na pielgrzymkę do Częstochowy.  W czasie trzydniowej eskapady poza Jasną Górą odwiedzili także Kraków, Zakrzów, Wadowice, Oświęcim.

Pierwszego dnia wycieczki, maturzyści odwiedzili Kraków a dokładnie zwiedzili Wawel, Kościół Mariacki, przeszli Drogą Królewską, poczuli atmosferę Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz spotkań z Papieżem Polakiem na ul. Floriańskiej 3. Po południu zwiedzili Muzeum Podziemia Rynku Krakowskiego, gdzie przenieśli się w czasie do XIV wiecznego Krakowa.
Drugiego dnia przyszedł czas na podziwianie zabytków Wadowic. Maturzyści odwiedzili słynny dom Jana Pawła II, a także kościół, w który zaczynał swoją kapłańską drogę Karol Wojtyła. Popołudniem zwiedzili Muzeum Auschwitz i Birkenau.

Trzeci dzień to już pielgrzymka właściwa. Uczniowie zwiedzili Częstochowę, a w szczególności kompleks Jasnej Góry. Tutaj wzięli udział w uroczystej mszy świętej, drodze krzyżowej i Apelu Jasnogórskim.

Pod opieką wychowawczyni pani Iwony Słupskiej i księdza Piotra Skóry orz nauczycieli Agnieszki Kossowskiej i  Zbigniewa Janeczki wyjazd okazał się ciekawy, zaskakujący oraz pouczający.

Wróciliśmy wcześnie rano 24 października 2015 roku do Horodła.

Miejmy nadzieję, że ich modlitwy zostaną wysłuchane i wszyscy świetnie zdadzą maturę!

Co robić w długie jesienne wieczory?

Na to pytanie próbowała odpowiedzieć klasa II b. Może przebierać albo liczyć fasolki? Chyba przyjemniej jednak będzie wypić ciepłą herbatę z kawałkiem pysznej szarlotki. Dlatego też dzieci ochoczo zabrały się do pracy. Podzieliły się na grupy, przyniosły produkty, sprzęt do pieczenia i przystąpiły do wykonania zadania. Wszyscy byli bardzo zaangażowani w przygotowanie ciasta, jabłek, ubijanie piany. Na efekty nie trzeba było długo czekać, zapach ciasta ,,roznosi się” po całym korytarzu. Ciasto wyszło wspaniale. Bardzo dziękujemy paniom z kuchni i naszym paniom woźnym za pomoc.

Tydzień bogaty w wydarzenia …..babie lato, odczuwamy smaki…

Jesień sprzyja badaniom przyrody. Dlatego też klasa II b wybrała się w piękny słoneczny dzień na poszukiwania babiego lata i to nie tylko w postaci nitek pajęczyny, ale widocznego w zmianach koloru liści na drzewach, trawy. Nasze zbiory ze spaceru wzbogaciły kącik przyrodniczy. Czyż nie wygląda teraz przepięknie?

 Uczniowie mieli także okazję w tym tygodniu rozpoznawać smaki regionalnych potraw, przy pomocy zmysłu smaku, ale bez zmysłu wzroku i węchu, wskazywać warzywa i owoce. Nasze regionalne cebularze smakowały wszystkim.

 Jako, że najlepiej uczymy się przez działanie, dzieci na zajęciach matematycznych liczą wykorzystując nakrętki, fasolki itp. i świetnie się przy tym bawią.

                   ,,Widzę – zapominam, piszę – pamiętam, działam – rozumiem”

SUPER SPELLER – DYKTANDO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Rusza 2. edycja konkursu „Super Speller – dyktando z języka angielskiego” organizowanego przez naszą Szkołę we współpracy z Zespołem Szkół Publicznych w Moniatyczach oraz ze wsparciem dydaktycznym wydawnictwa Macmillan.

Eliminacje odbędą się już 6 listopada. Przypominamy, że konkurs ten organizowany jest dla uczniów gimnazjum. Uczniowie chętni do wzięcia udziału proszeni są o zgłaszanie się do swoich nauczycieli anglistów do końca tygodnia, tj. do 30 października.

Poniżej załączamy regulamin konkursu.macmillan

„W kręgu słowiańskich obyczajów”

W październiki klasa VI realizowała projekt "W kręgu słowiańskich obyczajów" w ramach zajęć z języka polskiego i zajęć bibliotecznych. Uczniowie poznali historyczne dzieje Słowian, uczyli się tolerancji wobec innych narodów. Obejrzeli prezentację multimedialną na temat wierzeń naszych przodków, słuchali starosłowiańskiej muzyki. Uczyli się zapisywać wyrazy głagolicą. Zapoznali się z obyczajami i tradycjami weselnymi, pogrzebowymi oraz związanymi z postrzyżynami oraz świętem Kupały. Poznając życie codzienne Słowian wypiekali pieczywo zwane "bocianimi łapami", a także wykonywali Martenice – ozdobne lalki, które zdobiły ubrania bałkańskich narodów.

KOLEJNA WIZYTA KLASY III b W BIBLIOTECE PUBLICZNEJ W HORODLE

"KSIĄŻKA nierozdzielny towarzysz, przyjaciel bez interesu, domownik bez naprzykrzania."

                                               I. Krasicki
Mając na uwadze te słowa, uczniowie klasy III b 21.10 2015r odwiedzili bibliotekę publiczną.
Jak zawsze zostali powitani bardzo miło i serdecznie przez p. Renatę Mochnaczewską i p. Bożenę Gruszkę.
Panie bibliotekarki, by zachęcić dzieci do jeszcze częstszego korzystania z biblioteki, czytania książek i dbania o nie, zapoznały dzieci z opowiadaniem pt.:" Zbawcy książek".
Wspólnie z dziećmi przypomniały najważniejsze zasady obowiązujące podczas korzystania ze zbiorów biblioteki, omówiły jak należy dbać o książki, by jak najdłużej służyły czytelnikom.
Dzieci wykonały również piękne, kolorowe zakładki. Wypożyczyły książki do poczytania w domu.
Na koniec spotkania na dzieci czekała niespodzianka – słodki poczęstunek.
 
Serdecznie dziękujemy za miłe spotkanie!!!!!!

JESIENNE SAŁATKI

Warto jesienią zadbać o kondycję. Jak wiadomo warzywa i owoce służą utrzymaniu dobrej formy oraz bardzo dobrze wpływają na naszą odporność. Dlatego klasa II b postanowiła wykonać zdrowe sałatki. Dbając o bezpieczeństwo i estetykę przygotowano sałatki, które potem razem zjedzono. Posiłek smakował wszystkim, co widać na zdjęciach. Na pewno jest to jedna z wielu podróży kulinarnych, bowiem tematyka jesienna bardzo mocno związana jest kuchnią regionalną.

          JEDZ WARZYWA I OWOCE ZYSKASZ PRZEZ TO NOWE MOCE

„Architekci naszej rzeczywistości – Mieczysław Grzegorz Bekker”

9 października klasa IV szkoły podstawowej wzięła udział w warsztatach prowadzonych przez Związek Harcerstwa Polskiego. Uczniowie mieli okazję poznać sylwetkę prof. Mieczysława Bekkera, obejrzeć ruchomą wystawę na temat kosmosu i konkursu na najlepszy pojazd kosmiczny. Otrzymali także modele łazika kosmicznego. 

„Hrubieszów – małe Polin” – warsztaty dla uczniów liceum

W dniach 7-8 października uczniowie klas I i II liceum wzięli udział z warsztatach przygotowanych przez Fundację Instytutu Współpracy Międzynarodowej  Poluks. Pierwszy moduł realizowany był jako warsztaty historyczno – biograficzne  na temat historii i kultury Polaków pochodzenia żydowskiego z Hrubieszowa i okolic. O zabytkach i dawnej architekturze opowiadała. Dodatkowo, uczestnicy spotkania  uczyli się redagowania biografii i odczytywania danych z materiałów źródłowych. Uczniowie wykonali także plakaty dotyczące równości i tolerancji.