NAGRODZENI SPORTOWCY

22 czerwca 2022 r. w sali widowiskowej Hrubieszowskiego Domu Kultury odbyło się uroczyste wręczenie stypendiów Burmistrza Miasta Hrubieszowa za osiągnięcia naukowe, artystyczne i sportowe. Nagrody stypendystom wręczały Pani Burmistrz Hrubieszowa Marta Majewska, Przewodnicząca Rady Miasta Pani Anna Naja i sekretarz Miasta Pani Monika Podolak.
   Wśród nagrodzonych osób, znalazła się również ośmioosobowa grupa uczniów naszej szkoły, którzy otrzymali stypendia za osiągnięcia sportowe, reprezentując sekcję lekkoatletyczną MKS UNIA Hrubieszów.
     Nagrodzeni zostali: Pańko Kacper, Wróbel Amelia, Seredyńska Martyna, Wojciechowska Julia, Czerwińska Kinga, Czerwiński Adrian, Paćkowski Marcel, Pochylczuk Krzysztof.

Gratulujemy.

BAL ÓSMOKLASISTÓW W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. KRÓLA WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W HORODLE

W sobotę 18 czerwca uczniowie klas ósmych wraz z dyrekcją, nauczycielami, rodzicami i zaproszonymi gośćmi bawili się na balu ósmych klas w budynku Szkoły Podstawowej w Horodle.
Piękne dekoracje, serdeczna atmosfera i radosny nastrój towarzyszyły naszej młodzieży podczas tego niesamowitego balu.
Wyrazy ogromnej wdzięczności i podziwu za wspaniałą organizację tej uroczystości kierujemy do rodziców- głównych organizatorów tego wydarzenia.

SERCE NA NAKRĘTKI

Już jest! Pojemnik na nakrętki stanął przed murami naszej szkoły. Inicjatywę Samorządu Uczniowskiego SP wsparł sam Wójt Gminy Horodło, Pan Krzysztof Bożek, fundując szkole zakup metalowego pojemnika w kształcie serca, za co jesteśmy niezmiernie wdzięczni. Kontynuujemy zatem naszą akcję zbierania nakrętek dla hospicjum Santa Galla w Łabuniach jednocześnie dołączając się do zbiórki na rzecz Lubelskiego Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia prowadzonej w naszej szkole przez Szkolne Koło Caritas. Zachęcamy wszystkich uczniów, rodziców i pracowników szkoły do przyłączenia się do akcji. Razem możemy nieść pomoc innym ze zdwojoną mocą. Przyświeca nam tylko jedno motywacyjne hasło: „Im więcej, tym lepiej!”. Zadbamy przy tym o otaczające nas środowisko. Podejmijmy razem wyzwanie i napełniajmy serce nakrętkami!
Samorząd Uczniowski SP

RAJD ROWEROWY IM. KSIĘDZA WALDKA KOWALIKA

13 VI ośmioro uczniów wraz z opiekunami udało się na wycieczkę, by upamiętnić osobę zmarłego w 2009 roku księdza Waldka Kowalika, który pracował w naszej parafii jako wikariusz i uczył religii w naszej szkole.
W pierwszym etapie pojechaliśmy busem do Józefowa, a następnie przejechaliśmy rowerami trasę wiodącą przez malowniczą Puszczę Solską.
W Obszy zapaliliśmy znicze na grobie księdza Waldka i zjedliśmy tradycyjną pizzę na obiad. Mimo gorąca oraz niekoniecznie idealnej nawierzchni wszystkim dopisywały humory.
Do kolejnego rajdu!

KIERUNEK ZAMOŚĆ!

15 czerwca br. uczniowie klasy piątej wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Zamościa. Dzień rozpoczął się dwugodzinnymi zajęciami sportowymi w parku trampolin „Fort Jump” gdzie każdy mógł wyszaleć się do woli i sprawdzić swoje sportowe umiejętności. Następnie, po obiedzie w parku rozrywki „Laser Factory”, udaliśmy się do kina „Stylowy” na projekcję filmu familijnego „Detektyw Bruno”. Koniec dnia spędziliśmy w ogrodzie zoologicznym podziwiając różnorodność gatunków zwierząt, zajadając lody i zaopatrując się w wycieczkowe pamiątki. Do domu wróciliśmy w wesołych nastrojach, kończąc tym samym cykl szkolnych wycieczek w bieżącym roku szkolnym.

W KRAINIE FRAJDY

10 czerwca klasa IV brała udział w wycieczce do miejscowości Bliżów, gdzie znajduje się „Wioska Frajdy”. Jest to ciekawe miejsce zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.
Można tam odpocząć od zgiełku i hałasu oraz wziąć udział w zorganizowanych zabawach i konkurencjach sportowych.
    Podczas pobytu w wiosce zabaw uczniowie mieli możliwość obejrzenia tipi, posłuchania opowieści o Indianach, rozpalenia ogniska krzemieniem, piłowania pnia, wbijania gwoździ, strzelania z łuku, poszukiwania skarbów, a nawet dojenia krowy. Zademonstrowali także swoją sprawność fizyczną na torze przeszkód.
   Czwartoklasiści odwiedzili również zamojskie Zoo, w którym spotkali rzadkie gatunki zwierzą oraz wzięli udział w warsztatach „Bioróżnorodność życia na Ziemi”.
    Największa jednak atrakcją tego dnia był park trampolin, gdzie pod okiem instruktora uczniowie ćwiczyli akrobacje.

ZWIEDZAMY NASZĄ STOLICĘ

W dniach 2 – 3 czerwca 2022 r. młodzież szkoły podstawowej odbyła szkolną wycieczkę do Warszawy.
     Trasa obejmowała – zwiedzanie Starego Miasta: Krakowskie Przedmieście, plac Piłsudskiego, Ogród Saski, Barbakan, pomnik Mikołaja Kopernika, pomnik Małego Powstańca, Rynek Starego Miasta, Zamek Królewski, Kolumna Zygmunta, Pałac Prezydencki. Był również spacer po Łazienkach Królewskich Muzeum, podczas którego zobaczyliśmy: Ogród Japoński, Pałac na Wodzie, pomnik Chopina, pomnik Marszałka oraz Belweder.
Byliśmy także w Muzeum Narodowym oraz w Pałacu Kultury i Nauki na XXX piętrze (taras widokowy), skąd mogliśmy podziwiać panoramę miasta.
   Drugiego dnia odwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik. Zwiedzając ten obiekt, mieliśmy możliwość poznać ponad 450 eksponatów, które rozbudzają ciekawość, pozwalają zrozumieć świat i pokazują, że każdy jest odkrywcą przez całe życie. Byliśmy również w Planetarium, gdzie oglądaliśmy północne, wiosenne niebo oraz film o wszechświecie. Zwiedziliśmy także Stadion Legii Warszawa.
    Wycieczka zrealizowana została w ramach projektu „Poznaj Polskę”.