W Szkole Podstawowej im. Króla Władysława Jagiełły w Horodle w roku szkolnym 2013/2014 ruszył kolejny projekt unijny we współpracy z trzema szkołami partnerskimi: hiszpańską- Ceip Maestro Carmelo Ripoll, turecką- İnönü İlkokulu, angielską- Courthouse Green Primary School
Tytuł projektu: „W krainie baśni, bajek i legend”.
Bajki mają w sobie coś magicznego, coś, co sprawia, że świat staje się piękniejszy. Bajki także bardzo wiele nas uczą i pokazują, jak należy postępować w życiu.
Produkt końcowy
Tomik "Baśni, bajek i legend" – praca zbiorowa uczniów ze szkół partnerskich:
Bajki wykonane przez uczniów z Polski:
no images were found
Bajki wykonane przez uczniów z Hiszpanii:
no images were found
Bajki wykonane przez uczniów zTurcji:
no images were found
Pożegnalna wizyta partnerska
W dniach 25.05-29.05 2015 roku gościliśmy w naszej szkole grupy z zaprzyjaźnionych szkół partnerskich w Turcji i Hiszpanii. Było to spotkanie podsumowujące realizację projektu Comenius „W krainie baśni bajek i legend”. Pierwszego dnia goście zostali uroczyści przywitani zgodnie ze staropolskim zwyczajem – wkraczając do szkoły krokiem poloneza w progu zostali poczęstowani chlebem i solą.
no images were found
Następnie zabraliśmy naszych gości do malowniczej Wioski Gotów w Masłomęczu. Partnerzy mieli możliwość poznać ciekawą historię naszego regionu oraz wysłuchać interesujących legend.
no images were found
Po ekscytującej wizycie w Masłomęczu udaliśmy się do Muzeum im. ks. Stanisława Staszica w Hrubieszowie gdzie, w towarzystwie pani przewodnik, goście mieli okazję przenieść się w czasie i zwiedzić czasową ekspozycję pt. „Wojownik i księżniczka”. Następnie udaliśmy się na słodki poczęstunek zwiedzając po drodze malownicze zakątki Hrubieszowa.
no images were found
Wieczorem odbyła się uroczysta kolacja, w której uczestniczyli rodzice uczniów zaangażowanych w realizację projektu. Goście mieli okazję obejrzeć przedstawienie – niespodziankę pt. „Rzepka” przygotowane przez rodziców dzieci z oddziału przedszkolnego, a także spróbować tradycyjnych polskich pierogów.
Nie obyło się również bez lekcji lepienia polskiego przysmaku.
no images were found
Następnego dnia goście wraz z nauczycielami języka angielskiego udali się na wycieczkę do Lublina. Pomimo deszczowej pogody udało się zwiedzić Muzeum Wsi Lubelskiej oraz Zamek Królewski, gdzie wysłuchano interesujących legend dotyczących ziemi lubelskiej.
no images were found
W czwartek nasi partnerzy obejrzeli przedstawienie „The Snow White” wystawione przez uczniów klas V-VI w języku angielskim. Następnie gościli w klasach młodszych i oglądali przedstawienie z okazji Dnia Matki. W jednej z klas uczestniczyli w warsztatach plastycznych.
Kończąc wizytę goście obejrzeli prezentację multimedialną podsumowującą działania projektowe oraz wzięli udział w spotkaniu roboczym, podczas którego omówiono podjęte działania oraz wybrano okładki do produktu końcowego – tomiku baśni, bajek i legend.
no images were found
Kolejnym punktem pobytu była wizyta w Urzędzie Gminy w Horodle oraz zwiedzanie Drogowego Przejścia Granicznego w Zosinie.
no images were found
Po południu goście występowali w roli jurorów podczas II Festiwalu Piosenki Harcerskiej „Co nam w duszy gra”.
no images were found
Wieczorem odbyła się pożegnalna kolacja z nauczycielami i władzami gminy.
no images were found
Festiwal baśni, bajek i legend
W maju w naszej szkole odbył się drugi "Festiwal baśni, bajek i legend" organizowany w ramach programu Comenius. Każda z klas miała za zadanie wystawienie przedstawienia opartego na motywach baśniowych. Tego dnia nie zabrakło więc Śnieżek, Czerwonych Kapturków, złych wilków, księżniczek i królów, a także krasnoludków, którzy przenieśli nas w magiczny świat baśni. Klasy najstarsze wspólnie zainscenizowały legendę "Pan Twardowski" oraz przedstawienie w języku angielskim pt. "Snow White" Z niemałym entuzjazmem została przyjęta niespodzianka przygotowana przez rodziców uczniów z oddziału przedszkolnego, którzy wcielili się w bohaterów "Rzepki" Juliana Tuwima.
Rozstrzygnięcie konkursu recytatorskiego „ Kocham, lubię, szanuję… nie niszczę, nie śmiecę , tylko recytuję…”
22 kwietnia 2015r. został rozstrzygnięty szkolny konkurs recytatorski pt. „Kocham, lubię, szanuję… nie śmiecę, nie niszczę, tylko recytuję…” zrealizowany w ramach projektu Comenius „W krainie baśni, bajek i legend”. Tematem konkursu były wiersze o tematyce przyrodniczej. Wzięli w nim udział uczniowie z trzech grup wiekowych: oddziały przedszkolne, klasy I-III oraz klasy IV-VI. Do udziału w pracach komisji zostali zaproszeni lokalni poeci pan Kazimierz Dejer, emerytowana polonistka pani Barbara Zdanikowska oraz pani dyrektor Agnieszka Harpeniuk. Nad organizacją i przebiegiem konkursu czuwały pani Agnieszka Łaskarzewska i pani Stanisława Ślązak.
Po przesłuchaniu uczestników komisja wyłoniła zwycięzców. Mistrzem recytacji w grupie przedszkolnej została Anna Gruszka, a drugie miejsce zajęła Agnieszka Romak.
Mistrzem recytacji w klasach I-III została Karolina Bazylewicz, drugie miejsce zajęła Gabriela Grabowska, trzecie miejsce Martin Malinowski. Komisja przyznała również wyróżnienia Aleksandrze Gołębiowskiej, Wiktorowi Najuchowi, Rafałowi Brzezickiemu oraz Krzysztofowi Pochylczuk.
Mistrzem recytacji w grupie dzieci starszych klasy IV-VI została Aleksandra Ciężka. Pierwsze miejsce egzekwo zajęli Paweł Jeżyna i Izabela Mrozowska, drugie miejsce Kinga Bobczuk, trzecie miejsce Małgorzata Mochnaczewska. Wyróżnienia komisja przyznała dla: Jakuba Brzezickiego, Nalali Tymoszuk, Partycji Wodo oraz Krystiana Szady.
no images were found
Regulamin Konkursu Recytatorskiego „Kocham, lubię, szanuję… nie niszczę, nie śmiecę, tylko recytuję…" zorganizowanego w ramach projektu Comenius „W krainie baśni, bajek i legend” oraz Światowego Dnia Ziemi.
I. Cele konkursu:
1.Popularyzacja literatury dziecięcej o tematyce przyrodniczej lub ekologicznej;
2.Wspieranie działań twórczych dzieci w różnych formach aktywności.
3.Dostarczanie dzieciom doznań estetycznych i emocjonalnych wypływających z piękna utworów literackich.
4.Prezentacja umiejętności artystycznych dzieci.
5. Nawiązanie współpracy, integracja dzieci.
II. Regulamin
1. Organizator konkursu:
Szkoła Podstawowa im. Króla Władysława Jagiełły w Horodle.
2. Warunki uczestnictwa:
2.1. W konkursie mogą uczestniczyć dzieci z oddziałów przedszkolnych , klas I-III oraz klas IV-VI Szkoły Podstawowej im. Króla Władysława Jagiełły w Horodle.
2.2. Każda klasa może zgłosić do udziału w konkursie troje dzieci , wyłonionych w eliminacjach wewnętrznych.
2.3. Zgłoszenia udziału należy dokonać w terminie do 15.04.2015r.
2.4. Opiekun uczestników konkursu dostarcza komisji tekst wiersza ( najlepiej wraz ze zgłoszeniem dziecka do konkursu)
3. Jury:
3.1. Komisję konkursową powołuje organizator
3.2. Decyzja komisji jest niepodważalna
4. Kryteria oceny:
4.1. Recytację ocenia komisja stosując skalę 1-5 punktów.
4.2. Na ocenę recytacji mają wpływ następujące elementy:
• tempo
• intonacja
• interpretacja tekstu poetyckiego
• znajomość tekstu
• operowanie głosem
5. Nagrody:
5.1. Spośród uczestników konkursu wyłoniony zostanie Mistrz Recytacji
5.2. Wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy i drobne nagrody.
5.3. Ogłoszenie wyników odbędzie się po prezentacji wszystkich wierszy i dokonaniu oceny przez Jury.
Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie i życzymy powodzenia.
Akcja czytania baśni, bajek i legend w języku angielskim
W marcu ruszyła akcja czytania baśni, bajek i legend na zajęciach języka angielskiego. Akcja ta odbywała się w ramach realizacji projektu Comenius „In the land of fables, fairy tales and legends”. Uczniowie oraz nauczyciele czytali znane bajki i baśnie w języku angielskim.
Oto kilka zdjęć:
no images were found
Współne czytanie
Książka to mędrzec łagodny i pełen słodyczy,
który puste życie napełnia światłem,
a puste serca wzruszeniem.
Kornel Makuszyński
Dnia 20 marca 2015 r. w Szkole Podstawowej im, Króla Władysława Jagiełły w Horodle odbyło się wspólne czytanie baśni, bajek i legend oraz pasowanie na czytelnika biblioteki szkolnej uczniów klas I. Wspólnie czytanie pt. „Wiosenne spotkanie z książką” odbywało się w ramach realizacji projektu Comenius „ W krainie baśni , bajek i legend” i zostało zorganizowane przez nauczyciela bibliotekarza panią Stanisławę Ślązak. Dzieci wysłuchały takich utworów jak : ”Smok Wawelski”, „Dzikie łabędzie”, „Śnieżka” czytanych przez pana dyrektora Arnolda Bogowskiego, sekretarza gminy Grzegorza Jeżynę, przewodniczącego Rady Rodziców Aleksandra Mochnaczewskiego, bibliotekarza Biblioteki Publicznej w Horodle panią Renatę Mochnaczewską oraz nauczycieli Zespołu Szkół w Horodle panią Aleksandrę Jeżynę, panią Stanisławę Ślązak oraz pana Dariusza Tuza.
Głównym celem uroczystości było zachęcenie uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania, propagowanie idei głośnego czytania wspólnie z zaproszonymi gośćmi, rozbudzanie zainteresowań czytelniczych dzieci.
Pasowanie na czytelnika to oficjalne przyjęcie uczniów do grona czytelników biblioteki. Zanim jednak uczniowie złożyli przyrzeczenie dzień wcześniej zwiedzili bibliotekę szkolną, zapoznali się z jej regulaminem i zasadami wypożyczania, księgozbiorem.
Uczniowie dowiedzieli się, jak należy dbać o książki, czego nie wolno robić, czytając książkę.
Uczniowie wysłuchali bajek, baśni i legend czytanych przez zaproszonych gości i nauczycieli, odgadywali także bajkowe zagadki, które sprawdziły ich znajomość bohaterów baśni i bajek. Po takim wprowadzeniu przyszli czytelnicy złożyli uroczyste przyrzeczenie, że zawsze będą szanować książki i otrzymali pamiątkowy dyplom, który będzie im przypominał o tym uroczystym wydarzeniu.
no images were found
SCENARIUSZ TYGODNIA HISZPAŃSKIEGO
- Każdy wychowawca na godzinie wychowawczej zaprezentował Multimedialny przewodnik po Hiszpanii
- W trakcie tygodnia na korytarzu szkolnym została wykonana gazetka z informacjami o Hiszpanii
Tak obchodziliśmy Tydzień Hiszpański:
no images were found
Poniedziałek : prezentacja o mieście partnerów (DVD Ontinyent)
no images were found
Wtorek : czytanie baśni, bajek i legend hiszpańskich (wychowawcy klas 0-III oraz IV-VI)
no images were found
Środa: konkurs plastyczny (klasy 0-III w klasach; klasy IV-VI – biblioteka szkolna )
no images were found
Czwartek: degustacja tradycyjnych potraw hiszpańskich
no images were found
Warsztaty językowe
no images were found
Piątek: warsztaty językowe
Quiz – konkurs wiedzy o Hiszpanii
no images were found
Na zakończenie tygodnia Pan Dyrektor wręczył nagrody uczniom bioracym udział w konkursach
no images were found
Nasi przyjaciele z Hiszpanii.
Lot do Hiszpanii nie był moim pierwszym, więc chyba jako jedyna się go nie obawiałam. Na miejscu zdziwiła mnie ubogość fauny i flory. Rodzina u której mieszkałam była bardzo miła i bezproblemowa. Pierwszy dzień w szkole by dla mnie zaskoczeniem ponieważ nie spodziewałam się tak wspaniałego i pomysłowego powitania. Ontinyent to dość duże, bardzo piękne miasteczko. Zdziwiło mnie to, że drzewa mandarynkowe rosną na ulicy. Najpiękniejsze były góry. Uważam, że wycieczka była bardzo udana. Poznałam nowe miejsca, inną kulturę i obyczaje oraz miłych , wspaniałych ludzi.
Kinga Bobczuk.
Wizyta w Hiszpanii.
Wizyta w Hiszpanii była jak do tej pory największą przygodą mojego życia. Chyba jak każdy miałam obawy przed lotem samolotem. Szkoła w Hiszpanii zupełnie różni się od naszej: na korytarzach są wyeksponowane prace młodszych i starszych dzieci. Uczniowie wykonali projekty wykorzystujące energię elektryczną pod tytułem „światło i ruch”. Wydało mi się to bardzo ciekawe. W Hiszpanii dzieci mają zakaz używania telefonów komórkowych w szkole oraz na uczelniach wyższych, jest to zabronione przez prawo. Uczniowie zamiast siedzieć przed komputerem wykorzystują czas wolny na zajęcia muzyczne, basen bądź gry planszowe z rodzicamiJ
Kaja Jeżyna
no images were found
BAL KARNAWAŁOWY
Karnawał to czas radości i rozrywki. Zarówno mali, jak i duzi czekają okazji, aby się zabawić. Świetną ku temu okazją jest niewątpliwie zabawa choinkowa, która w naszej szkole odbyła się w sobotę 24 stycznia.
W tym dniu stołówka szkolna zmieniła się w salę taneczną, bajecznie ozdobioną kolorowymi balonami i serpentynami. Oprawą muzyczna zajęli się starsi koledzy z liceum wcielając się w rolę dj-ów, a nasi niezastąpieni rodzice – przygotowaniem poczęstunków w klasach.
Z wielką niecierpliwością na zabawę choinkową czekali uczniowie, zwłaszcza klas młodszych, w uwagi na ogłoszony przez szkołę konkurs na najciekawsze przebranie za bohatera baśni, bajki lub legendy.
Wśród radosnych i rozbieganych maluchów można było odnaleźć barwne motyle, dobre wróżki, urzekające księżniczki. Nie zabrakło odważnych Batmanów, spidermanów, kowbojów i piratów. Wielkich emocji dostarczyło rozstrzygnięcie konkursu na najlepsze przebranie.
Pierwsze miejsce w tej kategorii kl. „0” zajął Dawid Brzyski, drugie – Kubacka Gabriela, trzecie – Zuzanna Ostapiuk.
Pierwsze miejsce w kategorii kl. I-III zajął Jakub Jańczuk, drugie – Stawiarski Dawid, trzecie – Julia Szpyrka. Pierwsze miejsce w kategorii kl. IV – VI zajął Pałys Marceli, drugie – Mrozowska Izabela, trzecie – Bobczuk Kinga.
Ponadto jury wybrało również: Króla i Królową balu, którymi zostali Bartek Mrozowski i Weronika Małkowicz, Miss i Mister tańca – Gabriela Grabowska i Paweł Grabowski, Miss Publiczności – Aleksandra Ciężka. Mister Publiczności – Kacper Chmielewski.
Zwycięzcy otrzymali nagrody rzeczowe, korony i pamiątkowe szarfy ufundowane przez Radę Rodziców. Każdy uczestnik balu otrzymał batonik.
no images were found
Regulamin BALU KARNAWAŁOWEGO zorganizowanego w ramach projektu COMENIUS
„W krainie baśni, bajek i legend” w Szkole Podstawowej
im. Króla Władysława Jagiełły
w Horodle.
CELE EDUKACYJNE:
-Rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
-Rozwijanie umiejętności interpersonalnych,
-Wzmacnianie więzi pomiędzy uczniami,
-Rozwijanie zdolności pokazywania się na forum społeczności szkolnej,
-Kultywowanie tradycji związanych z okresem karnawałowym.
0CELE OPERACYJNE:
Uczniowie:
-dokonują autoprezentacji,
-budują poczucie własnej wartości,
-współpracują w grupie,
-rozwijają zdolności plastyczne,
-rozwijają poczucie estetyki,
-znają formy kulturalnego spędzania czasu wolnego,
-znają zasady kulturalnego zachowania się podczas zabawy tanecznej,
-potrafią wyrażać uczucia i szacunek względem rówieśników i młodszych kolegów.
Regulamin konkursu:
I. Samorząd Uczniowski organizuje konkurs na najciekawszy strój bajkowy, baśniowy połączony z balem maskowym.
II. Warunkiem udziału w konkursie jest przebranie się w strój nawiązujący do postaci z bajki, baśni czy legendy. Uczestnicy mogą korzystać z gotowych elementów strojów. Strój nie musi być wykonany własnoręcznie (ale będzie to miało wpływ na wybór komisji, typowane będą stroje wykonane samodzielnie).Komisja typuje trzy miejsca w każdej kategorii wiekowej na najciekawszy strój baśniowy.
III. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów z oddziałów przedszkolnych ( 5- 6- latków), klas I-III oraz klas IV-VI Szkoły Podstawowej im. Króla Władysława Jagiełły w Horodle.
IV. Podczas balu zostanie również wybrana:
- król i królowa balu
- miss tańca i mister tańca
- miss publiczności i mister publiczności
V. Wszystkie konkurencje i prezentacje ocenia trzyosobowa komisja składająca się z przedstawicieli nauczycieli i uczniów i rodziców.
VI. Komisja ocenia poszczególne konkurencje punktowo, przyznając kandydatowi z poszczególnych grup wiekowych punkty według następujących kryteriów:
– ogólne wrażenie estetyczne
– pomysłowość ,prezentacja
– wykreowanie postaci,
– samodzielne wykonanie
– oryginalność
– taniec
VII. Komisja podczas balu obserwuje uczestników i wyłania zwycięzcę.
Rozstrzygnięcie nastąpi w godzinach 16.00- 17.00.
Jeśli okaże się, że kilku kandydatów zdobyło jednakową liczbę punktów, wówczas decyzję podejmuje publiczność, nagradzając swojego faworyta większymi brawami.
Zwycięzcy otrzymują pamiątkowe szarfy oraz nagrody ufundowane przez dyrektora szkoły i Radę Rodziców.
VIII. Termin rozstrzygnięcia konkursu: podczas balu karnawałowego 24 stycznia 2015r.
SCENARIUSZ TYGODNIA TURECKIEGO
08. 12. – 12. 12. 2014
Poniedziałek : opowieści o Turcji (przedstawią uczniowie którzy byli
z wizytą partnerską w Turcji)
no images were found
Wtorek : czytanie baśni, bajek i legend tureckich (wychowawcy Klas 0 – III)
no images were found
Środa: Religia i sport w Turcji (nauczyciel religii D.Tuz)
no images were found
Czwartek: Konkurs plastyczny „Bohaterowie baśni, bajek i legend
tureckich” (uczniowie klas I-III)
no images were found
Piątek: degustacja tureckiej herbaty, przedstawienie
potraw tureckich
no images were found
Pod koniec Tygodnia Tureckiego wyłoniono zwycieskie prace oraz wręczono nagrody.
no images were found
no images were found
Światowy Dzień Pluszowego Misia
Pluszowy miś to zupełnie wyjątkowy przyjaciel z dzieciństwa. Wierny, kochany, zawsze gotowy do przytulenia, cierpliwy powiernik dziecięcych sekretów.
Co roku w listopadzie przypada Światowy Dzień Pluszowego Misia. Ustanowiono go w 2002 roku, dokładnie w setną rocznicę powstania maskotki. Historia pluszaka wiąże się z wydarzeniem, które miało miejsce w 1902 roku. Wtedy to prezydent USA Theodore Roosevelt – zapalony myśliwy – nie dopuścił do zastrzelenia małego niedźwiadka. Wykorzystano zdrobniałe imię prezydenta i zaczęto sprzedawać zabawki pod nazwą Teddy Bear, która dziś w języku angielskim jest określeniem wszystkich pluszowych misiów. Światowy Dzień Pluszowego Misia był znakomitą okazją, aby przybliżyć przedszkolakom literaturę, której bohaterami są misie.
Biblioteka Szkoły Podstawowej im. Króla Władysława Jagiełły pod kierunkiem pani Stanisławy Ślązak zorganizowała również Światowy Dzień Pluszowego Misia. Celem tego święta jest:
-kształtowanie i rozwijanie zainteresowań literackich i artystycznych
-kształtowanie poczucia szacunku dla zabawek i książek
-rozwijanie aktywnej postawy w czasie spotkania
-zachęcanie do słuchania i czytania książek o określonej tematyce.
Pluszowymi misiami bawią się dzieci na całym świecie od wielu, wielu lat. Bajki o Misiu Uszatku czy Kubusiu Puchatku konkurują obecnie z bohaterami kreskówek o obco brzmiących imionach. Mimo to pluszowego misia kochają wszyscy, zarówno dzieci jak i dorośli.
no images were found
Inscenizacja legendy o Piaście
Wersja w języku polskim:
Wersja w języku angielskim:
Turniej czytelniczy ”Z książką za pan brat ”
Odbył się również konkurs czytelniczy pt.”Z książką za pan brat ” w klasie IV „a”. Pytania dotyczyły znajomości bajek , baśni oraz legend tj. Calineczka, Kopciuszek, Królewna Śnieżka, Koziołek Matołek, wiersze J.Tuwima i J. Brzechwy oraz innych znanych i lubianych przez dzieci.
I miejsce zdobyła Rudawska Julka
II miejsce – Petrycka Eliza
III miejsce Mochnaczewska Małgorzata
IV miejsce – Sobiłło Mateusz.
Turniej czytelniczy ” Kubuś Puchatek i jego przyjaciele”
W chwili kiedy czytelnictwo jest problemem ogólnospołecznym, należy w uczniach od najmłodszych lat zaszczepiać potrzebę i chęć czytania. Należy uświadamiać dzieciom, że książka jest zawsze modna. To właśnie ONA rozbudza wyobraźnię, pozwala poznawać świat, jest wiarygodnym źródłem wiedzy. To dzięki książce możemy miło spędzić czas wolny. Książka nigdy nas nie zawiedzie – jest naszym najlepszym przyjacielem. Po to aby komputery, telewizja i prasa młodzieżowa nie wyparła książki, warto docierać do czytelnika indywidualnie, rozmawiać o literaturze, organizować imprezy czytelnicze, konkursy. Żadna cywilizacja nie może istnieć bez słowa drukowanego w postaci książki. Więc dbajmy o to WSZYSCY.
Nauczycielka biblioteki Szkoły Podstawowej im. Króla Władysława Jagiełły pani Stanisława Ślązak zorganizowała dla uczniów klas II konkurs czytelniczy pt.” Kubuś Puchatek i jego przyjaciele”. Celem konkursu było utrwalenie wiadomości o bohaterach książki A.A. Milne „Kubuś Puchatek”, wykorzystanie tekstu literackiego do zabawy, propagowanie utworów klasyków literatury dziecięcej, integrowanie zespołów klasowych oraz kształcenie umiejętności pracy w grupach . Dzieci zmagały się z różnymi konkurencjami tj. krzyżówki, wykreślanki, szyfry wyrazowe, szarady, odgadywaniem postaci przedstawionych na rysunkach.
Najlepszą drużyną w klasie II „b” okazał się zespół w składzie: Ania Aronowska, Klaudia Ciężka, Natalia Kowalczuk, Karolina Jańczuk.
Drugie miejsce zajęła drużyna w składzie :Michał Kowalczuk, Jakub Zając, Błażej Wlach, Jarosław Bednarczuk.
Trzecie miejsce egzekwo zajęły drużyny : Jarosław Mochnaczewski, Gabriel Reguła, Kamil Sułkowski, Mateusz Wierzbicki oraz drużyna w składzie : Romak Katarzyna, Alan Jonak, Anna Juźwiak, Julia Kiryk.
Najlepszą drużyną w klasie II”a” okazał się zespół w składzie Kacper Pańko, Jaś Lickindorf, Bartek Kalinowski, Szymon Dudka, Michał Wężyk.
Drugie miejsce zajęła drużyna w składzie Magda Haczkiewicz, Anna Makowska, Klaudia Kasprzak, Anna Jaros.
Trzecie miejsce zajęła drużyna w składzie Aleksandra Urbańczyk, Daria Adamczyk, Eliza Tymoszuk, Amelka Tyczyńska.
Miejsce czwarte zajął zespół w składzie : Jakub Bogucki, Tomasz Pochylczuk, Bartek Żuk, Rafał Brzezicki.
Turniej czytelniczy klas pierwszych „Snują się baśnie, bajeczki”
W ramach realizacji projektu Comenius „ W krainie baśni, bajek i legend” oraz akcji „Październik miesiącem bibliotek szkolnych” nauczyciel biblioteki Szkoły Podstawowej im. Króla Władysława Jagiełły w Horodle pani Stanisława Ślązak zorganizowała dla najmłodszych czytelników turniej czytelniczy , którego celem było doskonalenie umiejętności praktycznego wykorzystania posiadanych wiadomości o znanych baśniach i bajkach oraz rozbudzanie zainteresowań czytelniczych. Zadania konkursowe były bardzo różnorodne. Dzieci układały bajkowe puzzle, odgadywały tytuły bajek na podstawie przeczytanego fragmentu , zagadki lub rekwizytu. Każda klasa podzielona została na drużyny, w której wybrany został kapitan drużyny odpowiadający na pytania. Każda z drużyn starała się zdobyć jak najwięcej punktów. Ostatnim zadaniem turnieju było kolorowanie obrazków i tworzenie klasowych książeczek „Kot w butach” , „Śpiąca Królewna”. Podczas kolorowania dzieci słuchały tych bajek czytanych przez nauczyciela bibliotekarza oraz wychowawców klas panią Ewę Kurzydłowską i panią Barbarę Klamer.
W klasie I”a „
-pierwsze miejsce zajęła drużyna w składzie:
Flis Mateusz, Malinowski Martin, Rydel Dawid, Czerwiński Adrian, Nowaczewski Wojciech
-drugie miejsce zajęła drużyna w składzie :
Wojciechowska Julka, Sławińska Nikola, Szpyrka Julka, Szumiata Weronika, Sitarczuk Roksana
-trzecie miejsce zajęła drużyna w składzie:
Michalczuk Dawid, Zubko Kacper, Juźwiak Cezary, Hubczak Mateusz
W klasie I”b”
-pierwsze miejsce zajęła drużyna w składzie:
Ciężka Kinga, Gawron Aleksandra, Bazylewicz Karolina, Szymańska Weronika, Seredyńska Martyna
-drugie miejsce zajęła drużyna w składzie :
Wróbel Amelia, Stawiarski Dawid, Kozar Bartosz, Tkaczyk Nina, Białek Karolina
-trzecie miejsce zajęła drużyna w składzie:
Kaczyńska Laura, Najuch Wiktor, Nowaczewski Kacper, Kuna Gabriela
-czwarte miejsce zajęła drużyna w składzie:
Pochylczuk Krzysztof, Bednarczuk Michał, Zbirowski Mateusz, Porada Dawid
Podsumowaniem turnieju było wręczenie nagród i dyplomów przez panią Dyrektor Agnieszkę Harpeniuk. Nasze zmagania uwieczniliśmy na zdjęciach.
no images were found
,,Podróże po Europie” klasy I a
W ramach programu Comenius kl. I a wraz z wychowawczynią p. Ewą Kurzydłowską odbyła ,,Podróże po Europie” – Turcji i Hiszpanii. Spotkania te przeprowadzone zostały w Gminnej Bibliotece Publicznej w Horodle w miesiącu wrześniu i październiku 2014 roku. Dzieci miały okazję poznać ciekawe miejsca i zabytki obu państw. Wysłuchały też baśni tureckiej i hiszpańskiej oraz obejrzały film animowany ,,Bolek i Lolek w Hiszpanii”. Zwieńczeniem obu zajęć był słodki poczęstunek.
Dziękujemy serdecznie Paniom: Renacie Mochnaczewskiej i Bożenie Gruszce za miłe przyjęcie i bardzo ciekawe przeprowadzenie zajęć bibliotecznych.
Święto pieczonego ziemniaka 2014
Tradycyjnie już w pierwszych dniach kalendarzowej jesieni w Szkole Podstawowej im. Króla Władysława Jagiełły w Horodle obchodzone jest Święto Pieczonego Ziemniaka. Już na kilka dni przed ziemniaczaną imprezą dzieci przynosiły do szkoły ziemniaki na ognisko. Opiekunki Samorządu Uczniowskiego pani Stanisława Ślązak i pani Jadwiga Bartoszek wspólnie z uczniami przygotowały wiele zabaw i konkurencji, gdzie głównym rekwizytem miał być ziemniak. W końcu nadszedł oczekiwany przez uczniów dzień ziemniaczanych zabaw. Cała uroczystość odbyła się po lekcjach. Uczniowie wraz opiekunami udali się na teren przyszkolny, gdzie już wcześniej zostało rozpalone ognisko przez pracownika naszej szkoły. Kiedy ziemniaki nabierały w ognisku smaku oraz „rumieńców”, cała społeczność szkolna udała się na boisko szkolne, gdzie czekały przygotowane wcześniej ziemniaczane konkurencje: (rzut ziemniakiem do celu, ziemniaczany slalom, sadzenie ziemniaków)… Trzeba przyznać, że uczniowie z wielkim zaangażowaniem brali udział w przygotowanych na ten dzień w konkursach i zabawach. W ramach realizacji projektu Comenius „W krainie baśni, bajek i legend" wysłuchaliśmy też bajki o ziemniaku i informacji dotyczących potraw ziemniaczanych. Końcowym efektem ziemniaczanego święta była degustacja upieczonych ziemniaków. Smakowały one jak potrawy z najlepszej kuchni świata. Wszyscy doskonale się bawili przy pięknej, słonecznej pogodzie. Wszyscy w wyśmienitych humorach udali się do szkoły, gdzie rozpoczęła się dyskoteka szkolna z okazji święta wszystkich chłopców.
no images were found
Dni literatury europejskiej
W dniach 8 – 18 września 2014 r. w Szkole Podstawowej odbywały się European Literature Days (Dni Literatury Europejskiej) zorganizowane w ramach projektu Comenius „W krainie baśni, bajek i legend”. Na korytarzu szkolnym zorganizowano wystawę znanych pozycji książkowych z dziecięcej literatury europejskiej. W ramach podsumowania tego wydarzenia przeprowadzono głośne czytanie baśni, bajek i legend. Panie Stanisława Ślązak, Katarzyna Bajerczak oraz Aleksandra Jerzyna zapoznały uczniów z turecka baśnią ‘O milczącej córce sułtana” oraz bajką „Kopciuszek” w języku angielskim. Oto kilka zdjęć ze wspólnego czytania:
no images were found
Wizyta w Gminnej Bibliotece Publicznej w Horodle
23września 20014r. klasa I b SP. razem z wychowawczynią p. Barbarą Klamer, w ramach programu Commenius, była w GBP by zapoznać się z literaturą polską i obcą.
Pani Renata Mochnaczewska przygotowała prezentację multimedialną, konkurs plastyczny oraz słodki poczęstunek. Dzieci miały okazję do wysłuchania bajki tureckiej o rybaku i dżinie oraz zapoznania się z kulturą turecką. Jak zwykle atmosfera spotkania była bardzo dzieciom przyjazna. Za spotkanie uczniowie klasy I b serdecznie dziękują pani bibliotekarce, Renacie Mochnaczewskiej.
no images were found
Dni literatury europejskiej
W dniach 26 – 30 maja 2014 r. w Szkole Podstawowej odbywały się European Literature Days (Dni Literatury Europejskiej) zorganizowane w ramach projektu Comenius „W krainie baśni, bajek i legend”. Na korytarzu szkolnym zorganizowano wystawę znanych pozycji książkowych z dziecięcej literatury europejskiej. W ramach podsumowania tego wydarzenia, w piątek (30 maja), przeprowadzono konkurs czytelniczy, w którym brali udział przedstawiciele klas IV, V i VI. Uczniowie zajęli następujące miejsca:
I miejsce – klasa VI
II miejsce – klasa V
III miejsce – klasa IV
Uczniowie biorący udział w konkursie otrzymali dyplomy klasowe oraz drobne upominki w postaci pomocy dydaktycznych do nauki języka angielskiego.,
no images were found
Wizyta w Anglii
Dnia 7 kwietnia 2014 r. dwoje uczniów z kl. VI – Aleksandra Śmiałko i Mateusz Szewczyk, na czele z Panią Dyrektor Elżbietą Kuczyńską, Panią Irminą Klamer i panią Katarzyną Bajerczak poleciało do Anglii w celu złożenia wizyty partnerskiej w szkole podstawowej Courthouse Green w Coventry koło Birmingham. Uczniowie zostali zakwaterowani u rodzin angielskich nauczycieli, natomiast panie nauczycielki nocowały w hotelu Allesley.
Pierwszy dzień pobytu w szkole był niezapomnianym wrażeniem, ponieważ wszyscy (wraz z partnerami z Hiszpanii i Turcji) zostaliśmy powitani przed budynkiem szkoły na czerwonym dywanie, gdzie czekali na nas uczniowie tamtejszej szkoły trzymający flagi państw biorących udział w projekcie. Każdego dnia mieliśmy okazję zwiedzać nowy budynek szkoły, uczestniczyć w jej codziennym życiu i doświadczyć jakże odmiennego od naszego systemu edukacji. Przebywaliśmy na lekcjach w różnych oddziałach, uczestniczyliśmy w uroczystościach przygotowanych specjalnie na nasz przyjazd. Specjalnie dla nas zorganizowano warsztaty informatyczne z posługiwania się aplikacjami do tworzenia książek oraz szkolenie z "kreatywnego" opowiadania. Ponad to zwiedzaliśmy znane miejsca, m.in. słynną katedrę w Coventry. Mieliśmy niebywałą okazję zawitać w Stratford-upon-Avon, czyli rodzinnej miejscowości Williama Szekspira, gdzie zorganizowano dla nas piknik nad rzeką Avon.
Każdy dzień dostarczał nam niezapomnianych wrażeń. Wszyscy zasmakowaliśmy w angielskiej kuchni, delektując się tradycyjnymi potrawami, m. in.: Sunday roast, fish and chips, full English breakfast czy cauliflower cheese.
11 kwietnia pożegnaliśmy się z naszymi zagranicznymi przyjaciółmi i z łezką w oku, bogaci w nowe doświadczenia wróciliśmy do Polski.
no images were found
Wspomnienia z Turcji
Na 23 lutego 2014r. zaplanowany był wyjazd do Turcji. Mieliśmy lecieć samolotem linii Lufthansa z Warszawy do Ankary z przesiadką w Monachium. Początkowo lot samolotem wydawał się straszny, ale gdy turbulencje ustały było już całkiem fajnie. Widoki z okna robiły wrażenie. Podróż zakończyliśmy nocą. Turcja nocą wydawała się tajemnicza.
Na miejscu, po przyjeździe do naszych rodzin, gdzie mieliśmy spędzić cztery dni, miło nas powitano. Mieszkałem u super rodziny, w której był dziewięcioletni chłopiec.
Każdego dnia zwiedzaliśmy znane tureckie miejsca, np. Mauzoleum Ata Turka, Górę Wojny (im wyżej tym większe były kolumny), zobaczyliśmy muzeum sztuki antycznej w Gordion – frygijskie starożytne miasto – okolice Polatli, któro powiązane jest z legendą o królu Midasie – widzieliśmy jego grobowiec. Widzieliśmy również defiladę wojska tureckiego, byliśmy w meczecie.
Codziennie jedliśmy tradycyjne tureckie jedzenie. Potrawy były bardzo pikantne, piliśmy dużo herbaty w tradycyjnej szklance przypominającej tulipana.
Na powitanie uczniowie przygotowali występy artystyczne, w których uczniowie byli przebrani za bohaterów baśniowych – rozpoznaliśmy Królewnę Śnieżkę i Siedmiu Krasnoludków, Roszpunkę, Czerwonego Kapturka. Pokazali nam taniec pingwinów, grała turecka orkiestra wojskowa.
Zwiedzaliśmy szkołę, w które ściany ozdobione były pracami plastycznymi uczniów. Organizatorzy zabrali nas na warsztaty gry na bağlama – instrumencie strunowym, malowaliśmy również kwiaty na wodzie – sztuka ta nazywa się Ebru – malowanie farbami po wodzie – tradycyjna sztuka ludowa.
Wycieczka do Turcji była bardzo ciekawa i zmotywowała mnie do rozmów i porozumiewania się w języku angielskim, poznałem tamtejsza kulturę. Rodzina u której mieszkałem zaprosiła mnie bym ja kiedyś odwiedził. Być może to kiedyś zrobię.
Mikołaj Papierz
no images were found
Festiwal baśni, bajek i legend
Dnia 5 kwietnia 2014 r. Szkoła Podstawowa im. Króla w Władysława Jagiełły w Horodle, przy współpracy Gminnego Domu Kultury i pod patronatem Wójta Gminy Horodło , zorganizowała w ramach projektu Comenius festiwal "W krainie baśni, bajek i legend" . Udział w imprezie wzięli uczniowie klas 0 -VI oraz maluchy z Samorządowego Przedszkola w Strzyżowie. Dzieci wystawiały przedstawienia teatralne na motywach znanych baśni.
Na otwarcie festiwalu przedstawiono bajkę w języku angielskim „Czerwony Kapturek” – „Little Red Riding Hood” (poza konkursem). Bajkę przedstawili uczniowie kl. VI przygotowani przez Panie Katarzynę Bajerczak oraz Aleksandrę Jerzynę.
Wśród najmłodszych I miejsce zajęły dzieci z grupy 6-latków z Zespołu Szkół w Horodle przygotowywane przez Panią Ewę Kurzydłowską, które zaprezentowały sztukę " Pasażerowie lokomotywy". Tuż za nimi uplasowały się przedszkolaki ze Strzyżowa przygotowywane przez Panią Beatę Dumę. III miejsce zajęła grupa 5- latków ze szkoły w Horodle, którą przygotowała Pani Jadwiga Bartoszek.
W kategorii klas I- III I miejsce zajęła klasa III "a", która zaprezentowała się przedstawieniem pt. "Wesoła Ludwika". Uczniów przygotowywała Pani Cecylia Marzec. II miejsce przypadło klasie I "b", która pod czujnym okiem Pani Irminy Klamer wystawiła "Czerwonego Kapturka inaczej". Wśród nagrodzonych znalazła się też klasa II, którą przygotowywała Pani Elżbieta Bielecka. W kategorii klas IV-VI I miejsce przypadło grupie uczniów, którzy przy współpracy z Panią Stanisławą Ślązak i Panią Agnieszkę Łaskarzewską wystawili "Księżniczkę na ziarnku grochu".
Imprezie towarzyszył również poczęstunek w postacie kanapek i zapiekanek przygotowanych przez rodziców.
no images were found
Zaproszenie
Szanowni Dyrektorzy, Nauczyciele i Uczniowie !
Zespół Szkół w Horodle
ma zaszczyt zaprosić do udziału w Festiwalu Teatralnym
„ W krainie baśni, bajek i legend ”
Który odbędzie się 5 kwietnia 2014 r.
w Domu Kultury w Horodle
Patronat honorowy objął Wójt Gminy Horodło
Pan Krzysztof Bożek
CELEM FESTIWALU JEST:
1. Uwrażliwienie dzieci i młodzieży na piękno słowa pisanego i mówionego.
2. Pobudzenie zainteresowania książką, jako źródłem wiedzy i przeżyć.
3. Rozbudzenie wyobraźni w kierunku poszukiwania różnorodnych rozwiązań artystycznych, służących scenicznej prezentacji wybranego utworu literackiego z możliwością wykorzystania środków charakterystycznych dla małych form.
4. Stworzenie możliwości rozwijania zdolności i zdobywania nowych umiejętności artystycznych.
R E G U L A M I N FESTIWALU
Akcja czytania baśni, bajek i legend w języku angielskim
W lutym ruszyła akcja czytania baśni, bajek i legend na zajęciach języka angielskiego. Akcja ta odbywała się w ramach realizacji projektu Comenius „In the land of fables, fairy tales and legends”. Uczniowie czytali znane bajki i baśnie w języku angielskim.
Oto kilka zdjęć:
no images were found
„WRÓŻKA DOBRA RADA I JEJ RADY”
Dnia 25.02.2014r. naszą szkołę odwiedzili niezwykli goście – aktorzy ze Studium Teatralnego w Białymstoku. Podczas inscenizacji zaprezentowali uczniom i przedszkolakom przykłady negatywnych zachowań, między innymi gadulstwo, brak dbałości o higienę, narzekanie i marudzenie, kłótliwość czy też brak posłuszeństwa wobec rodziców. „Wróżka Dobra Rada i jej rady”, bo taki tytuł miało przedstawienie, został entuzjastycznie przyjęty przez młodych widzów i grono pedagogiczne. Przystępna forma przekazywanych treści umożliwiła uczestniczącym w imprezie dzieciom nie tylko dokonanie oceny zachowania bohaterów przedstawienia, ale również skonfrontowanie ich ze swoim sposobem bycia i postępowania na co dzień.
no images were found
Konkurs czytelniczy ,,Mistrz Pięknego Czytania”
20 lutego 2014 r. w Gminnej Bibliotece Publicznej w Horodle odbył się konkurs czytelniczy dla uczniów klas III szkoły podstawowej. W konkursie wzięły udział klasy III a i III b z Zespołu Szkół w Horodle. Jak zwykle pani bibliotekarka Renata Mochnaczewska stworzyła bardzo przyjazne warunki i ciepłą atmosferę. Dzieci były bardzo zadowolone z konkursu. Wszyscy uczestnicy dostali książki i dyplomy .Laureatką konkursu została Małgorzata Mochnaczewska. Uczniów do konkursu przygotowywały wychowawczynie pani Cecylia Marzec i pani Barbara Klamer.
no images were found
UCZNIOWIE W KINIE STYLOWY
Dnia 18.02.2014r. uczniowie klas IV-VI pod opieką Pana Dariusza Tuza, Pani Gertrudy Kasprzak i Pani Agnieszki Łaskarzewskiej udali się do Zamościa, gdzie w kinie „Stylowy” obejrzeli film animowany „LEGO. Przygoda” , który opowiada historię Emmeta, zwyczajnej, niewychylającej się i zupełnie przeciętnej minifigurki LEGO, którą przypadkowo wzięto za bardzo niezwykłą postać, stanowiącą klucz do ocalenia całego świata. W ten sposób Emmet dołącza do niesamowitej drużyny, która ma do wykonania pełną przygód i niebezpieczeństw misję powstrzymania złowrogiego tyrana – misję, do której Emmet jest kompletnie i przezabawnie nieprzygotowany. Bajka wywarła na uczniach duże wrażenie, szczególnie, że niektórzy z nich pierwszy raz mogli obejrzeć produkcję wykonaną w systemie 3D.
no images were found
Sprawozdanie z konkursów czytelniczych.
Regulamin szkolnego Konkursu Plastycznego
W bibliotece Szkoły Podstawowej im. Króla Władysława Jagiełły w Horodle w grudniu i styczniu odbywały się liczne konkursy czytelnicze i plastyczne dla uczniów naszej szkoły. Dzieci z oddziału przedszkolnego grupy 6-latków brały udział w konkursie plastycznym pt.”Najpiękniejsza ilustracja do legendy o Smoku Wawelskim”. Wszystkie prace były bardzo ładne , ale komisja wybrała najładniejsze uwzględniając staranność, pomysłowość oraz inwencję twórczą dzieci i przyznała nagrody:
I m – Wojciechowska Julka
II m- Szumiata Weronika
III m- Wróbel Amelka
Sławińska Nikola
Natomiast uczniowie klasy II zmagali się z pytaniami w konkursie czytelniczym „Kubuś Puchatek i przyjaciele”. Najlepsi okazali się :
I m-Gabriela Grabowska
II m- egzekwo : Ewelina Szpyrka, Jakub Rydel, Oliwia Juźwiak
III m- Patrycja Baraniuk
W zmaganiach konkursu czytelniczego uczestniczyli również uczniowie klasy VI. Konkurs czytelniczy pt. „ Nie daj plamy ” miał charakter pisemny i polegał na operowaniu przysłowiami polskimi pojawiającymi się w codziennym życiu. Najlepsi okazali się :
I m- Ulanicki Piotr i Bartosz Szargan
II m- Magierka Magdalena
III m- Stepaniuk Natalia
Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy.
no images were found
Bal Maskowy
Karnawał to czas radości i rozrywki. Zarówno mali, jak i duzi czekają okazji, aby się zabawić. Świetną ku temu okazją jest niewątpliwie zabawa choinkowa, która w naszej szkole odbyła się w sobotę 11 stycznia.
W tym dniu stołówka szkolna zmieniła się w salę taneczną, bajecznie ozdobioną kolorowymi balonami i serpentynami. Oprawą muzyczna zajęli się starsi koledzy z liceum wcielając się w rolę dj-ów, a nasi niezastąpieni rodzice – przygotowaniem poczęstunków w klasach.
Z wielką niecierpliwością na zabawę choinkową czekali uczniowie, zwłaszcza klas młodszych, w uwagi na ogłoszony przez szkołę konkurs na najciekawsze przebranie za bohatera baśni, bajki lub legendy.
Wśród radosnych i rozbieganych maluchów można było odnaleźć barwne motyle, dobre wróżki, urzekające księżniczki. Nie zabrakło odważnych Batmanów, spidermanów, kowbojów i piratów. Wielkich emocji dostarczyło rozstrzygnięcie konkursu na najlepsze przebranie. Pierwsze miejsce w tej kategorii zajął Sebastian Wróbel, drugie Julia Rudawska – przebrana za Szecherezadę, trzecie – Bartek Mrozowski (pirat).
Ponadto jury wybrało również: Króla i Królową balu, którymi zostali Maciek Patyjewicz i Małgosia Mochnaczewska, Miss i Mistera szkoły – Julka Papierz i Dawid Michalczuk, Miss Publiczności – Kinga Bobczuk. Mistera foto – Paweł Jerzyna.
Zwycięzcy otrzymali korony i pamiątkowe szarfy ufundowane przez Radę Rodziców. Każdy uczestnik balu otrzymał batonik.
no images were found
Konkursu na okładkę zbioru opowiadań
Dnia 16.01.2014 roku zostały ogłoszone wyniki konkursu na okładkę zbioru opowiadań inspirowanych opowiadaniem „Dziewczynka z zapałkami”. Konkurs przeprowadzono w ramach projektu Comenius „W KRAINIE BAŚNI, BAJEK I GEND”.
Laureatami konkursu zostali:
Małgorzata Bojarska kl.V
Patrycja Wożnica kl.V
Paweł Jerzyna kl.IV
Oto prace konkursowe:
no images were found
Bajki pisane przez naszych uczniów
WIELKI BAL
BAŚŃ O WARTOŚCI PRZYJAŹNI
CHŁOPIEC Z ZAPAŁKAM1
DZIADEK
KSIĘŻNICZKA Z ZAPAŁKAMI
MŁYNARZ O DOBRYM SERCU
NIEPOTRZEBNE DZIECKO
O DZIEWCZYNCE, KTÓRA
O BIEDNEJ DZIEWCZYNCE
ROSE I BELLA
SKARBONKA Z ZAPAŁKAMI I TAJMNICA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA
SPEŁNIONE MARZENIE
UZDOLNIONE DZIECKO
Wycieczka do Biblioteki Publicznej
Dnia 22 XI 2013r. klasa III a udała się do Biblioteki Publicznej. Pani bibliotekarka zapoznała dzieci z księgozbiorem i pokazała gdzie można znaleźć książki z bajkami i legendami. Następnie dzieci wysłuchały legendy pt. „Lwy z Gdańska” i rozwiązywały krzyżówkę dotyczącą jej treści. Na zakończenie uczniowie mogli wypożyczyć sobie wybrane książeczki.
no images were found
Wizyta w Gminnej Bibliotece Publicznej w Horodle – klasy I b i III b S.P.
W listopadzie uczniowie z klasy I b i III b Szkoły Podstawowej w Horodle odwiedziły razem z wychowawczyniami Irminą Klamer i Barbarą Klamer Gminną Bibliotekę Publiczną w Horodle. Dla wielu z nich było to kolejne spotkanie w bibliotece. Pani bibliotekarka Renata Mochnaczewska bardzo ciepło wszystkich powitała, przypomniała dzieciom o pracy w bibliotece, o tym czego nie wolno robić , jak dbać o wypożyczone książki. Następnie wyjęła z półek książki dla dzieci i każdy mógł sobie wybrać coś dla siebie. Potem dzieci wysłuchały fragmentu baśni pt:,,Złotowłosa i trzy niedźwiadki” czytanej przez bibliotekarkę i chętnych uczniów.
Na koniec uczniowie mieli zorganizowany słodki poczęstunek i dostały lizaki za kulturalne zachowanie się w bibliotece.
Spotkanie odbyło się w bardzo serdecznej atmosferze, a dzieci obiecały, że na pewno jeszcze nie raz bibliotekę odwiedzą.
To było bardzo ciekawe spotkanie, za które pani Renacie Mochnaczewskiej serdecznie dziękujemy.
no images were found
Święto Książki
Dnia 21 XI 2013 r. klasa III a zorganizowała „Święto Książki”. Uczniowie przynieśli swoje ulubione książki, następnie wymienili się nimi. Dzieci brały udział w różnych zabawach pod hasłem „Z książką na wesoło”, wcielały się w postaci z bajek i odgrywały scenki. Potem złożyły wizytę w bibliotece szkolnej, gdzie słuchały legend i baśni oraz wykonywały prace plastyczne.
Horodelska Legenda
W miesiącu listopadzie poszukiwaliśmy informacji na temat legend związanych z miejscowością i regionem. Na ich podstawie powstała prezentacja, oto ona "Horodelska legenda".
Konkurs plastyczny
Dnia 28.10.2013r. rozstrzygnięto konkurs plastyczny pt." Ulubiona postać z bajki, baśni lub legendy".
Laureatami konkursu zostali:
– Aleksandra Gołębiowska kl.I b
– Julia Papierz kl. II
– Izabela Mrozowska kl.III a
– Wiktor Kosmala kl. III b
– Anna Juźwiak kl.I b
no images were found
Wizyta partnerów
W dniach 21 – 24 października mieliśmy niebywałą przyjemność gościć przyjaciół z zagranicy. W związku z realizacją programu Socrates Comenius naszą szkołę odwiedzili przedstawiciele Ceip Maestro Carmelo Ripoll (Hiszpania): Francisco Mollá Calabuig i Carles Rodríguez Carrerres , İnönü İlkokulu (Turcja): Aysun Şentürk, Emine Ünal oraz Ramazan Çakmaktepe i Courthouse Green Primary School (Wielka Brytania): Lucy Billingham i Jennie Spare.
Do Polski trafili oni już w poniedziałek 21 pażdziernika, ale wtedy jeszcze nie było dane nam ich poznać. Nie ma co się jednak dziwić, gdyż po kilkunastogodzinnym locie nauczyciele z różnych stron świata musieli najzwyczajniej w świecie odpocząć. Dopiero drugiego dnia ich pobytu w Horodle, w trakcie uroczystego apelu mieliśmy zaszczyt oficjalnie ich powitać.
Temat tegorocznej edycji projektu Socrates Comenius brzmi: „W krainie baśni, bajek i legend”, zatem głównym punktem apelu było odczytanie znanych bajek w języku polskim i angielskim. Usłyszeliśmy na przykład streszczenie znanego ,,Pinokia’’, do którego odnieśli się nauczyciele z Hiszpanii. Opowiedzieli oni tamtejszą bajkę o podobnym morale. Nosi ona tytuł ,,Piotruś i wilk’’ – co ciekawe, w 2006 roku polscy twórcy wraz z Anglikami stworzyli jej wersję filmową i za swoją pracę zostali uhonorowani Oscarem.
Pierwszego dnia partnerzy z zagranicy zwiedzili cały budynek naszej szkoły – począwszy od znajdującej się w piwnicy biblioteki po świetnie wyposażone klasopracownie na najwyższej kondygnacji. Po obiedzie gości wziął pod swoje skrzydła pan Dariusz Tuz, który oprowadził ich po zabytkach Horodła. Obcokrajowcy odwiedzili Kopiec Unii Horodelskiej, Wały Jagiellońskie, zabytkowe kościoły i park wraz z rynkiem głównym. – Nie widziałam drugiego tak zielonego miejsca – opowiadała przedstawicielka zaprzyjaźnionej szkoły z Turcji. Później nasi zagraniczni przyjaciele udali się na zwiedzanie Placówki Straży Granicznej im. Majora Tadeusza Persza, a następnie odwiedzili przejście graniczne. Tego samego dnia złożyli też wizytę w Urzędzie Gminy.
Drugi dzień wizyty partnerów znowu zaczął się od apelu. Tym razem świętowaliśmy Dzień Edukacji Narodowej. Podczas tej uroczystości mogliśmy podziękować naszym nauczycielom i wychowawcom za ich pracę. Ważnym wydarzeniem tego dnia było pasowanie uczniów klas I ze wszystkich szkół wchodzących w skład Zespołu. Ok. godziny 12 przenieśliśmy się z hali sportowej do klasopracowni informatycznej, gdzie nasi partnerzy przedstawiali prezentacje multimedialne poświęcone swoim szkołom. Godzinę potem goście wyruszyli do Hrubieszowa zwiedzać stolicę naszego powiatu. Zajęło to oczywiście kilka godziny, dlatego dopiero wieczorem nasi zagraniczni kompani spotkali się z lokalnymi poetami. Pani Stanisława Jeżyna przedstawiła zwiedzającym ,,Legendę o Horodle’’, która jak dobrze wiemy wiązała się z zarazą, jaka niegdyś dotknęła te okolice. Inny z naszych rodzimych twórców – pan Kazimierz Dejer – miał okazję zaprezentować swoje najnowsze dzieło: ,,Poemat horodelski’’, do którego lektury serdecznie zapraszamy (patrz link)!
Czwartek był ostatnim dniem, gdy goście z Europy wizytowali naszą szkołę. Na zakończenie swego pobytu w Horodle mogli obejrzeć akademię z okazji Święta Szkoły i poznać najważniejsze wydarzenia z historii naszej Małej Ojczyzny. Tego samego dnia nasi uczniowie mogli dłużej porozmawiać z gośćmi i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Oprócz konwencjonalnej dyskusji na temat wrażeń, jakich dostarczyła wizyta w Polsce, poruszane były inne, znacznie ciekawsze tematy, m.in. dotyczące sportu. Goście z Hiszpanii z chęcią dyskutowali np. o ostatnim meczu Ligi Mistrzów. Dowiedzieliśmy się również, że wcale nie kibicują gigantom futbolu z Półwyspu Iberyjskiego ( Real Madryt i FC Barcelona), a nieco mniej znanej Valencii, a gdyby mieli na kogoś postawić w wielkim Gran Derbi to byłaby to ,,Blaugrana’’ – Duma Katalonii (bo właśnie tak nazywana jest w Hiszpanii ekipa z Barcelony).
Niestety… wszystko co dobre prędzej czy później musi się skończyć. Z żalem pożegnaliśmy naszych gości. Wiadomo nasza cecha narodowa – gościnność nie pozwoliła wypuścić partnerów z pustymi rękoma. Wszyscy otrzymali od nas kilkanaście upominków związanych z Horodłem i regionem. W tym prezentację multimedialną o naszej szkole, którą już niebawem będą mogli obejrzeć uczniowie w Anglii, Hiszpanii i Turcji.
http://www.otostrona.pl/kazdej/index.php?p=1_11_Poemat-horodelski – ,,Poemat horodelski’’ ON-LINE
no images were found
Prezentacje szkół biorących udział w projekcie:
Wcześniejsze projekty
W roku szkolnym 2011/2012 zakończył się kolejny program Comenius. W projekcie uczestniczyli uczniowie i nauczyciele czterech krajów: Polski, Turcji, Cypru, Włoch. Uczestnicy pogłębili wiedzę o przyrodzie i środowisku naturalnym krajów uczestniczących w projekcie oraz formach podejmowanych działań na rzecz ochrony zagrożonych gatunków fauny i flory, poznali problemy nurtujące państwa i sposoby ich rozwiązywania.
Raport z realizacji projektu- wer. angielska
W szkole ruszył projekt SOCRATES COMENIUS.
Szkoły partnerskie:
CEIP "Mare de Déu del Portal" [Hiszpania]
Zakladna Skola Stary Tekov [Słowacja]
Projekt SOCRATES COMENIUS
W 2005r. nasza szkoła nawiązała kontakt za szkołami partnerskimi ze Słowacji, Portugalii i Hiszpanii. Efektem tej współpracy było przygotowanie projektu "Tradycyjne święta i świętowanie", opracowanego w ramach programu Socrates Comenius. Celem tego projektu jest:
- poszerzenie ogólnej wiedzy uczniów o Europie i jej mieszkańcach
- poznanie tradycji i kultury innych narodów
- zwiększenie u wszystkich uczestników projektu motywacji do nauki języka angielskiego
- wykorzystanie technologii informatycznej w procesie wymiany informacji
- zintegrowanie wszystkich podmiotów współpracujących przy realizacji projektu
W roku szkolnym 2006/2007 przystąpiliśmy do jego realizacji. Przygotowaliśmy gazetkę ścienną promującą program edukacyjny Socrates Comenius, projekt wspólnej maskotki oraz stronę tytułową gazetki ściennej. Wszystkie propozycje przesłaliśmy drogą e-mail-ową do szkół zaprzyjaźnionych. Obecnie pracujemy nad przygotowaniem uroczystości z okazji III rocznicy nadania szkole imienia, którą planujemy 19 X 2006r. Tradycją tego święta jest eksponowanie sztandaru szkolnego z wizerunkiem patrona, odśpiewanie hymnu szkolnego, który powstał specjalnie z okazji reaktywowania imienia. Podczas święta szkoły przyjmujemy do społecznośći uczniowskiej dzieci, które w danym roku rozpoczęły naukę w naszej placówce. Pierwszoklasiści składają ślubowanie na sztandar szkoły, później odbywa się pasowanie. Jest to bardzo ważne wydarzenie dla naszej społeczności i dlatego chcemy pokazać w jaki sposób się odbywa.
Uczniowie naszej szkoły zakładają konta e-mail, które wykorzystają do utrzymania kontaktu z rówieśnikami ze szkół zaprzyjaźnionych. Opracowujemy także stronę internetową w wersji angielskiej, aby dostarczyć naszym partnerom z państw unijnych jak najwięcej informacji na temat naszej szkoły. W ramach realizowanego projektu mamy zaplanowaną wizytę w Batei (Hiszpania), w której będzie uczestniczyć 2 uczniów i 2 nauczycieli. Koszty wyjazdu pokrywa Agencja Narodowa. Otrzymaliśmy także środki finansowe na realizację innych zadań wynikających z projektu.
W przyszłości chcemy przybliżyć naszym partnerom tradycje związane z obchodami świąt Bożego Narodzenia.
Podczas realizacji projektu powstały nagrania filmowe w wersji polskiej i angielskiej, przedstawiające sposoby obchodzenia święta szkoły i Bożego Narodzenia
Nasi uczniowie pod kierunkiem nauczycieli opracowali liczne foldery.
Celem tych folderów było zapoznanie uczniów z geografią i tradycjami obchodzenia swiąt w szkołach partnerskich.
Nasi uczniowie doskonalą swoje umiejętności językowe poprzez stały kontak e-mail z uczniami szkół zaprzyjźnionych. Obowiązujących językiem komunikacyjnym był język angielski.
Przygotowaliśmy albumy zdjęciowe przedstawiające naszą szkołę, jej działalność oraz upamijętnijące nasze wizyty w krajach partnerskich.
Wykonaliśmy maskotkę- symbol przyjaźni i wspólnoty pomiędzy szkołami z krajów europejskich.
Nasze wyjazdy w ramach projektu.
W dniach 13-17 lutego 2007r. dwoje uczniów oraz dwóch nauczycieli złożyło wizytę w Batei, w szkole będącej koordynatorem projektu. na miejscu mieliśmy możliwość osobistego poznania przedstawicieli pochodzących z pozostałych krajów partnerskich. Hiszpańscy przyjaciele przyjęli nas bardzo serdecznie. W czasie pobytu poznawaliśmy systemy edukacyjne obowiązujące w poszczególnych krajach, prezentowaliśmy swoje szkoły, poszerzaliśmy informacje na temat tradycji obchodzenia świąt Bożego Narodzenia. Czynnie włączyliśmy się do zabaw karnawałowych.
Drugą wizytę w dniach 30 kwietnia- 5 maja 2007r. złożyliśmy w Starym Tekovie. Uczestniczyło w niej dwóch nauczycieli i dwie uczennice. W szkole partnerskiej spotkaliśmy się również z nauczycielami szkół: portugalskiej i hiszpańskiej. W czasie wizyty ustaliliśmy strukturę gazetki szkolnej "Sokratesik", która będzie obowiązywała wszystkich partnerów. Zaprezentowaliśmy swoje projekty maskotek i podjęliśmy decyzję o ich przygotowaniu według własnych pomysłów i wymianę pomiędzy szkołami.
" Niniejszy projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej w ramach Programu Sokrates- Comenius. Treści samego projektu lub materiałów nie odzwierciedlają stanowiska Komisji Europejskiej czy Agencji Narodowej w danej sprawie, a w związku z tym ani Komisja, ani Agencja nie ponosi za nie odpowiedzialności".