WYCIECZKA LICEALISTÓW DO WROCŁAWIA, PRAGI, SKALNEGO MIASTA

W dniach 27-29 maja licealiści wzięli udział w wycieczce do Wrocławia, Pragi i Skalnego Miasta. Były to trzy dni pełne wrażeń, które upłynęły pod znakiem bardzo intensywnego programu zwiedzania i wielu atrakcji.
    Pierwszy dzień wycieczki poświęciliśmy na poznanie atrakcji Wrocławia. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w muzeum eksponującym Panoramę Racławicką. Monumentalne malowidło batalistyczne i jego aranżacja wywarło na nas ogromne wrażenie, a efekty dźwiękowe towarzyszące opowieści o przebiegu bitwy, takie jak tętent kopyt, wystrzały z armat sprawiły, że mieliśmy poczucie jakbyśmy znaleźli się w centrum wydarzeń. Następnie odwiedziliśmy najstarszy i największy w Polsce ogród zoologiczny oraz Afrykarium – oceanarium prezentujące ekosystemy wodne oraz lądowe fauny Afryki. Na zakończenie pobytu we Wrocławiu przespacerowaliśmy się słynną Pergolą, by obejrzeć kolejną atrakcję turystyczną – fontannę mutlimedialną.
     Drugiego dnia wycieczki zawitaliśmy do Pragi – miasta, które nie przestaje zaskakiwać, inspiruje i zachwyca. Choć aura była deszczowa, wszystkim dopisywały dobre humory, a cudowne widoki były nagrodą za wszelkie niedogodności pogodowe. Spacer po najciekawszych praskich atrakcjach rozpoczęliśmy od Hradczan, gdzie mogliśmy obejrzeć uroczystą zmianę warty na Zamku Praskim, a następnie podziwiać panoramę miasta z tarasu widokowego. Na trasie naszego zwiedzania nie mogło zabraknąć Placu Republiki z Wieżą Prochową, Uniwersytetu Karola, Rynku Staromiejskiego z Ratuszem i Zegarem Astronomicznym Orloj i oczywiście słynnego Mostu Karola. Ostatnim puntem pobytu w czeskiej stolicy była przejażdżka praskim metrem.
     Trzeci dzień wycieczki poświeciliśmy na zwiedzanie urokliwego Skalnego Miasta położonego w czeskim Adrspach. Tym razem pogoda dopisała, a widok monumentalnych formacji piaskowych, skalnego wodospadu i górskich jeziorek skrzących się w promieniach słońca sprawił, że poczuliśmy się jak w bajce. Tysiące skalnych wież uformowanych przez naturę w niezwykłe kształty, oszałamiająca przyroda i rejs łodzią po Szmaragdowym Jeziorze wśród urokliwych wysepek z pewnością na długo zostaną w naszej pamięci. Podobnie jak cała wycieczka, która była doskonałą okazją do integracji i wspólnego odkrywania nowych miejsc.