Jak przez zabawę utrwalić treść i problematykę szkolnej lektury? Jak efektywnie przygotować się do pracy klasowej z obowiązkowej powieści? Wiedzą to uczniowie klasy V a, którzy w ramach projektu edukacyjnego wymyślili, zaprojektowali i własnoręcznie wykonali wspaniałe gry planszowe inspirowane lekturą powieści „Chłopcy z Placu Broni”.
Wykonanie planszy do gry, opracowanie kart z pytaniami i zadaniami oraz wymyślanie „pułapek” dla graczy, sprawiło wszystkim wiele radości i satysfakcji, ale największą frajdą była sama gra i zdobywanie kolejnych pól. Każdy uczeń miał okazję przetestować grę wymyśloną przez swoich kolegów i dokonać jej recenzji. Aby to zrobić, musiał zmierzyć się z pytaniami o treść lektury ( z których część była naprawdę trudna), a czasem też wykonać zadania inspirowane przygodami Nemeczka i jego kolegów. Jako że każda z gier była inna i rządziła się odmiennymi zasadami, nie było miejsca na nudę. Na zakończenie uczniowie zgodnie przyznali, że własnoręcznie wykonane „planszówki” to nie tylko świetna rozrywka, ale też doskonały sposób na to, by nauczyć się czegoś nowego.