język polski:
Drodzy Uczniowie,
ten tydzień poświęcimy na utrwalenie wiadomości z ortografii, a dokładnie reguł dotyczących pisowni wyrazów z „ż”/ „rz”. Bardzo proszę o przypomnienie sobie wiadomości z klasy IV i wykonanie interaktywnych ćwiczeń z wykorzystaniem poniższych materiałów:
https://epodreczniki.pl/a/porzadki-na-warzywnych-grzadkach/D17SF6xjI
Ćwiczenie nr 5 proszę wykonać w zeszycie zgodnie z poniższym poleceniem:
Wynotuj jak najwięcej wyrazów, w których „rz” poprzedzają litery: b, ch, d, g, k, p, t
Ćwiczenie nr 7 należy wykonać w zeszycie.
https://epodreczniki.pl/a/slonce-prazy-zolw-na-plazy/D14L67yTu
Ćwiczenie nr 8 i nr 10 proszę wykonać w zeszycie
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami bardzo proszę o wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń, które dotyczą pisowni wyrazów z „rz”, „ż”.
Ponadto informuję, że TVP Kultura rozpoczęła emisję lektur szkolnych. Zachęcam do obejrzenia:
Poniedziałek 16 III
godz. 16.20 „W pustyni i w puszczy” odc. 1
Wtorek 17 III
godz. 15.55 „W pustyni i w puszczy” odc.2
Środa 18 III
godz. 16.00 „W pustyni i w puszczy ” odc.3
Czwartek 19 III
- godz. 13.00 „Katarynka”
- godz. 13.25 „Antek”
- godz. 15.40 „W pustyni i w puszczy” odc.4
– utrwalamy słownictwo z rozdziału 6. „My town” (ćw. 1 i 4, str. 75 w podręczniku);
– do zeszytu: zadanie 1, str.87 (z podręcznika);
– dla chętnych: 3 wybrane zadania w zeszycie ćwiczeń z rozdziału 5. „Nature”, które nie były przerabiane;
ZACHĘCAM do wypróbowania ćwiczeń i gier internetowych do poszczególnych rozdziałów na stronie: https://elt.oup.com/student/stepsplus/?cc=pl&selLanguage=pl
matematyka:
Drodzy Uczniowie
W związku z zaistniałą sytuacją bardzo proszę o realizację następujących zagadnień i tematów z matematyki.
Bardzo proszę o ponowne przeczytanie i analizę zagadnień do tematu „Porównywanie ułamków zwykłych” podręcznik strona 127 – 130 oraz rozwiązanie zadań z podręcznika strona 130 zad. 1, 2, 3, 4. Jeżeli ktoś nie zabrał podręcznika ze szkoły, to w załączniku skan strony 130 z zadaniami.
str. 130
Możecie również korzystać z materiałów zamieszczonych na stronie MEN rozwijając odpowiedni dział oraz przypisane do niego tematy:
https://epodreczniki.pl/b/odkryj-zrozum-zastosuj/PEc4RsM3J
https://epodreczniki.pl/b/odkryj-zrozum-zastosuj/P4KexLAYo
https://epodreczniki.pl/b/odkryj-zrozum-zastosuj/P80Mb74Qq
Pozdrawiam i Powodzenia
Aneta Zbirowska
historia:
Wchodzimy na stronę internetową gov.pl zdalne lekcje wybieramy klasę 5 przedmiot historia
Wyświetli nam się temat: Początki państwa polskiego. Chrzest Polski.
Klikamy lekcja z e- podręcznika i zapoznajemy się z treścią materiału, wykonujemy ćwiczenia, następnie oglądamy film „Jak mieszkał Mieszko?”
Po obejrzeniu filmu sprawdzamy poprawność odpowiedzi rozwiązanych ćwiczeń w zakładce Sprawdź
Oglądamy film z YouTube „Legenda o Świętym Wojciechu z drzwi gnieźnieńskich”
W zeszycie do historii odpowiadamy pisemnie na pytania:
- Wytłumacz pochodzenie nazwy „Polska”.
- Wyjaśnij, jakie zadania miała drużyna książęca.
- Wyjaśnij, dlaczego doszło do wojny z margrabią Hodonem i bitwy pod Cedynią.
Przerysujcie do zeszytu krzyżówkę i rozwiążcie ją.
geografia:
biologia:
-proszę utrwalać materiał z podręcznika str.88-89
– wykonać do zeszytu ćwiczenia z podręcznika „Wiesz czy nie wiesz?” str. 90
– zadania utrwalające ten dział znajdują się na stronie www.learningapps.org