Grupa starsza:

Czas realizacji 1 – 5.VI 2020r. tydzień 1 „Niby tacy sami, a jednak inni”

Poniedziałek 1.VI  „Dzień Dziecka”

Wszystkim dzieciom z grupy 0b składam  najlepsze życzenia z okazji Dnia Dziecka, życzę dużo uśmiechu, radości, wspaniałych kolegów i koleżanek i pomysłów do wspólnej zabawy gdy wszyscy się spotkamy!!!   -wych. J.Bartoszek

Gdy pogoda dopisze proponuję mnóstwo zabaw na świeżym powietrzu z przerwą na smaczny obiad.

Wtorek 2.VI

„Piłka dla wszystkich”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.54

Książka s.82-83, czytanie tekstu pod ilustracjami.

Praca plastyczna „Mój portret”

Środa 3.VI  „Co jest cięższe, a co lżejsze?”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.55

Czwartek 4. VI   „Dziwni goście”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.56-57,58

Piątek 5.V  „Moje uczucia”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.59

Książka s.90-91, ćwiczenia w czytaniu.

Utrwalamy nazwy miesięcy i dni tygodnia.

Język angielski

– ćwiczenie 8 strona 50. Narysuj produkty spożywcze, które lubią mama i tata.

– ćwiczenie 9 strona 50. Uczniowie odnajdują produkty spożywcze ukryte na obrazkach i kolorują je. Następnie rysują uśmiechniętą buźkę, jeśli lubią dany produkt, lub smutną jeśli go nie lubią i mówią  : I like (pears) lub   I don’t like (pears ), I like cakes   lub I don’t like cakes.

– ćwiczenie 10 strona 51. Uczniowie patrzą na tabelkę i dorysowują w niej brakujące produkty spożywcze. W każdym rzędzie i w każdej kolumnie dany produkt może wystąpić tylko raz.

-ćwiczenie 11 strona 51. Uczniowie odnajdują w każdej grupie jeden produkt spożywczy, który nie pasuje do pozostałych i przekreślają go.

Dla chętnych :

ćwiczenie 13 strona 52. Uczniowie dokonują samooceny, jeśli potrafią powiedzieć po angielski co przedstawiają dane rysunki, przyklejają przy ni  naklejkę z bohaterem filmu. (lub rysują uśmiech)

– Posłuchajmy piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=r6cJB7k6eEk

Klasa 0b Książka str. 50-52

 

Czas realizacji 25-29.V 2020r. tydzień 4 „Święto rodziców”

Poniedziałek 25.V  „Mama i tata”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.44-45

Wycinanie serduszek z czerwonego papieru, nauka wiersza „Mama i tata” na pamięć

Mama i Tata to świat nasz cały,
Ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
To dobre czułe, pomocne ręce
I kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
Wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
Loty huśtawką prawie do słońca
Oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
Dzisiaj dziękować Wam chcemy za to,
Że nas kochacie, ze o nas dbacie
I wszystkie psoty nam wybaczacie.

Wtorek 26.V

„Jak nasi rodzice”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.46, 47, 48

Utrwalenie wiersza i piękna recytacja rodzicom.

Środa 27V  „Mój tata”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.49

Laurka dla mamy i taty – zadanie plastyczne

Czwartek 28. V   „Wokół mamy i taty”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.50-51,52

Piątek 29.V  „Festyn”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.53

Książka s.78-81, czytanie tekstu pod ilustracjami. Odpowiadanie na pytania (pełnymi zdaniami!!!).

Z okazji Dnia Mamy i Taty składam rodzicom serdeczne życzenia zdrowia, samych pogodnych słonecznych dni pozbawionych zmartwień i trosk i wielkiej radości ze swoich pociech.

Wychowawczyni kl.0b  J. Bartoszek

język angielski:

– Ćwiczenie 6 strona 49. Uczniowie odnajdują właściwą drogę w labiryncie i zakreślają obrazek przedstawiający bohatera, który dotarł do ciastek. Następnie, wskazują tę postać i mówią : I like cakes. (Odpowiedź: Mickey)

– Ćwiczenie 7 strona 49. Uczniowie nazywają produkty spożywcze przedstawione na obrazkach i zakreślają przedmioty, które nie są jedzeniem. (Odpowiedź Mickey- book, ball  Goofy- car, shell)

Nazwy produktów:
chicken -kurczk
cheese – ser
milk- mleko
cakes- ciastka
pear- gruszka
banana- banan
bread- chleb
egg- jajko

– Ćwiczenie 1 strona 62. Uczniowie dopasowują kwiaty z dużego obrazka do kwiatów z prawej strony i odpowiednio je kolorują.

Dla chętnych :

-ćwiczenie 2 strona 62. Uczniowie łączą obrazki mamy i taty z obrazkami przedstawiającymi kartki, które chcieliby im wręczyć.

https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k

Klasa 0b strona 49
Klasa 0b strona 62

 

Czas realizacji 18-22.V 2020r.

Poniedziałek 18.V

„Barwa ochronna”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.36-37

Książka s 74-77 samodzielna próba czytania tekstów

Szukanie odpowiedzi na pytanie „Co to jest barwa ochronna?”. Praca plastyczna „Majowa łąka”.

Wtorek 19.V

„Motyle i kwiaty”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.38-39,40

Środa 20V

„Wiosna na łące”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.41-42

Wykonanie pracy plastycznej „Biedronka”

Książka s 74-77 utrwalamy czytanie

Czwartek 21. V

„Wiosenna łąka”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.43

Wycieczka na łąkę- w jaki sposób można spędzać czas na łące?. Poszukiwanie znanych roślin i zwierząt, opisywanie ich rzeczywistego wyglądu, obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów, robienie bukietów z kwiatów.

Piątek 22.V

„Pierwsza kartka zielnika”

Założenie pierwszej karty zielnika – roślina z bukietu z poprzedniego dnia.

Karty pracy zielone cz.2 str. 76

język angielski:

Witam wszystkie dzieci oraz Rodziców. W tym tygodniu rozpoczynamy nowy dział Food- jedzenie.

Poznajemy i utrwalamy słówka:
chicken- kurczak
cheese- ser
milk – mleko|
cakes – ciastka
pear- gruszka
apple- jabłko
banana- banan
orange- pomarańcza

Ćwiczenie 1 strona 46

Uczniowie rysują po śladzie produkty spożywcze i mówią:
I like- lubię
I don’t like- nie lubię
I like chicken.- Lubię kurczaka.
I like cheese. Lubię ser.
I like milk. -Lubię mleko.
I like cakes. – Lubię ciastka.

Ćwiczenie 2 strona 46

Uczniowie śledzą linie, by połączyć bohaterów z ich ulubionymi produktami spożywczymi. Następnie mówią: I like milk. -Lubię mleko, I like chicken.- Lubię kurczaka, I like cheese. Lubię ser.

Ćwiczenie 4 strona 47

Uczniowie dorysowują brakujące owoce zgodnie z cyframi w ramkach.

-Dla chętnych -ćwiczenie 5 strona 48

Uczniowie odnajdują na dużym obrazku produkty spożywcze z list i odpowiednio go oznaczają: jeśli bohater ma przed sobą dany produkt zaznaczają go znakiem v, a jeśli nie ma- znakiem x.

https://www.youtube.com/watch?v=qtLwSMivm2s
https://www.youtube.com/watch?v=zFGF23RbzaQ
https://www.youtube.com/watch?v=zFGF23RbzaQ

Do lekcji dołączam strony książki:
Klasa 0b strony 46-48

 

Czas realizacji 11-15.V 2020r.

Poniedziałek 11.V

„Zakochany w syrenie”
Karty pracy fioletowe  cz.4 s.29
Książka s 72-73 samodzielna próba czytania tekstów

Wtorek 12V

„Stolica, Wisła, syrenka”
Karty pracy fioletowe  cz.4 s.30-31, 32-33

Środa 13V

„Warszawska Syrenka”
Książka s 72-73 utrwalamy czytanie
Warszawa stolica Polski – poznanie najważniejszych urzędów państwowych znajdujących się w stolicy i ich rolę dla całego kraju np. budynek Sejmu, Pałac Prezydencki, Urząd Rady Ministrów, Ministerstwo Edukacji Narodowej itp.  Zachęcam do wycieczki wirtualnej i skorzystanie z zasobów internetu.

Czwartek 14 V

„Mieszkamy w Europie”
Karty pracy fioletowe  cz.4 s.34-35
Przypomnienie tytułu hymnu „Mazurek Dąbrowskiego”, szukanie odpowiedzi na pytanie: w jakich sytuacjach możemy usłyszeć hymn narodowy?

Piątek 15V

„Dania też leży w Europie”
Zapoznanie z Hansem Christianem Andersenem – duńskim pisarzem i słuchanie baśni „Księżniczka na ziarenku grochu”.

Życzę przyjemnej pracy w wolnych chwilach i przy zimnej pogodzie zachęcam do układania puzzli.

języka angielski:

– Ćwiczenie 10 strona 44. Uczniowie rysują po śladzie i mówią:
I have got a new car. – Mam nowy samochód.
I have got an old car. -Mam stary samochód.

Ćwiczenie 11 strona 44. Uczniowie dorysowują dzieciom brakujące zabawki. Następnie starają się nazwać poszczególne zabawki. 

-Ćwiczenie 12 strona 45. Uczniowie odnajdują właściwe drogi w labiryncie i na końcu każdej rysują właściwą zabawkę. Następnie je opisują:
It’s a pink doll .
It’s a green kite.

Uwaga! Dzieci które nie zabrały książek ze szkoły -w kartach pracy znajdziecie strony 44 i 45. 
Klasa 0b strona 44
Klasa 0b strona 45

Dla chętnych

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ
-ćwiczenie 13 strona 45.
-Karty pracy
Karty pracy dla chętnych 0b
Karty pracy nr 2 dla chętnych 0b

Maj 4-8.

„Moja miejscowość, mój region”

Poniedziałek 4.V „Małe miasteczko”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4 str. 20
Z pomocą rodziców proszę poszukać jak najwięcej określeń:
Wtorek 5.V „Miejsca, które znam”

Karty pracy (fioletowe) cz. 4 str. 21, 22
Karty pracy (zielone) cz. 2 str. 75

Środa 6.V „Najpiękniejsze miejsce świata”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4 str. 2, 24

Czwartek 7.V „Album mojej miejscowości”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4 str. 25, 26

Piątek 8.V „Kim jesteś?”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4 str. 27, 28
Przed snem utrwalamy poznane litery i cyfry korzystając z zielonych kart pracy.

język angielski:

Język angielski 4.05- 8.05. 2020

-Posłuchajcie piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw
https://www.youtube.com/watch?v=FVYYCWLq0pM

-Ćwiczenie 5 strona 41. Narysuj po śladzie i pokoloruj, następnie powiedz.
It’s a (pink) yo-yo.
It’s a (red)
car.
It’s a (blue) train.
It’s a pink doll.
It’s a brown teddy bear.
It’s a white boat.

-Ćwiczenie 6 strona 42. Znajdź i zakreśl 4 różnice.

-Ćwiczenie 7 strona 42. Uczniowie łączą obrazki zabawek z obrazkami przedstawiającymi ich powiększone fragmenty. Następnie kolorują je i opisują. It’s a red and blue boat .

Dla chętnych:

-Karty pracy dla dzieci, które nie zabrały książek do domu.
karty pracy klasa 0b

-Ćwiczenie 9 strona 43. Uczniowie liczą zabawki w pudełku i rysują w kwadratach obok obrazków odpowiednią liczbę kropek.

-Utrwalamy nazwy zabawek: https://www.anglomaniacy.pl/toysDictionary.htm

 

Kwiecień 27-30.

„Dbamy o przyrodę”

Poniedziałek 27.IV  „Strażnicy przyrody”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4str.12-13
Karty pracy (zielone) cz.2 str. 70-73

Wtorek 28IV „Jak dbać o przyrodę”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4str.14-15
Karty pracy (zielone) cz.2 str. 74

Środa 29IV „Ochroń przyrodę”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4str.16-17

Czwartek 30IV „Hodowla hiacyntów”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4str.18-19
Książka str. 66-67 proponuję aby dzieci samodzielnie głośno odczytały teksty umieszczone pod ilustracjami.
Zachęcam do zabaw na świeżym powietrzu, przyglądanie się otoczeniu czy jest czyste czy zaśmiecone, szukanie przyczyny tego stanu.

Praca plastyczna „Jaki piękny jest świat”.

język angielski:

Ćwiczenie 3 strona 40

Uczniowie odnajdują i łączą w pary takie same zabawki. Następnie kolorują czarno białe zabawki. I opisują oba przedmioty w parze:
A big yo-yo – a small yo-yo (duże jo-jo-małe jo-jo)
A big kite – a small kite (duży latawiec- mały latawiec)
A big car – a small car (duży samochód- mały samochód)
A big train – a small train (duży pociąg- mały pociąg)

Ćwiczenie 4 strona 40

Uczniowie kolorują oznaczone kropkami fragmenty rysunków, aby zobaczyć co one przedstawiają. Następnie mówią:
It’s a teddy bear.
It’s a boat.

Dla chętnych :
Karty pracy dla dzieci które nie zabrały podręczników ze szkoły

karty pracy 0b
https://www.youtube.com/watch?v=hP-3snKIr10
https://www.youtube.com/watch?v=Aci9_fxL9WY

 

Kwiecień 20-24

„Wiosna na wsi”
Poniedziałek 20IV „Uparty kogut”
Karty pracy fioletowe cz 4 str. 3, 4-5,6
Karty pracy zielone cz 2 str. 64-65, 64-67

Wtorek 21 IV  „Tyle stóp, tyle kroków”
Karty pracy fioletowe cz 4 str. 7-8
Karty pracy zielone cz 2 str. 68

Środa  22 IV  „Na podwórku”
Karty pracy fioletowe cz 4 str. 9
Karty pracy zielone cz 2 str. 69

Czwartek  23 IV  „Makieta wiejskiego podwórka”
Karty pracy fioletowe cz 4 str. 10
Karty pracy zielone cz 2 str. 69

Piątek  24 IV  „Wiosenne prace na wsi”
Karty pracy fioletowe cz 4 str. 11
Proponuję wykonanie pracy plastycznej „Praca w ogrodzie”

Rodzice! Do pracy potrzebna nam jest już 4 część ćwiczeń (fioletowe) i dalsza część ćwiczeń do  j.angielskiego.

Zapraszam po odbiór książek we wtorek 21 IV w godz 9.00-10.00

język angielski:

Rozdział 6 . Toys -zabawki Powtarzamy nazwy zabawek, utrwalamy kolory.
ball- piłka , doll- lalka, teddy bear- miś,  boat- łódź

Wymowę wyrazów można sprawdzić w dowolnym internetowym translatorze np.:
https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=doll

Ćwiczenie 1 strona 39. Uczniowie słuchają i zaznaczają znak  v którego opis jest prawdziwy , a znakiem, którego opis jest nieprawdziwy. Następnie kolorują obrazki.

Ćwiczenie 2 strona 39. Uczniowie odnajdują zabawkę Piotrusia Pana z boku dużego obrazka i zakreślają ją. Następnie dorysowują na dużym obrazku i mówią : It’s a ball.

Dla chętnych :
Karty pracy dla dzieci które nie zabrały książek z przedszkola.
karty pracy
https://www.youtube.com/watch?v=6Prj5sTNmWE

 

Czas realizacji 15-17 IV 2020r.

Środa 15 IV

„Gdzie budować gniazdo”

Karty pracy fioletowe  cz.3 s.62
Karty pracy zielone cz 2 s. 52-55

Czwartek 16 IV

„Zadania o ptakach” /  „ Wołanie wiosny”

Karty pracy fioletowe  cz.3 s.63, 64, 65,66
Karty pracy zielone cz 2 s. 56-57

Piątek 17 IV

„Powroty ptaków”/ Sąsiad szpak”

Karty pracy fioletowe  cz.3 s.67, 68, 69, 70, 71
Proszę utrwalać nazwy miesięcy i dni tygodnia.

 

Czas realizacji 6-8 IV 2020r.

Poniedziałek 6 IV

„Gipsowe pisanki”

Karty pracy fioletowe  cz.3 s.72
Karty pracy zielone cz 2 s. 58-61

Wtorek 7 IV

„Liczenie pisanek” /  „Koszyczek dobrych życzeń”
Karty pracy fioletowe  cz.3 s.73, 74, 75
Karty pracy zielone cz 2 s. 62-63

Środa 8 IV

„Potrawy z jajek”/ Śmigus- dyngus”
Karty pracy fioletowe  cz.3 s.76, 77,78, 79,80

Zachęcam do ozdabiania pisanek, rysowania na kartonie i kolorowanie, można też wykonać koszyczek z papieru według własnego pomysłu .

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych Dzieciom i Rodzicom życzę dużo zdrowia, optymizmu na ten trudny dla nas czas oraz siły w pokonywaniu codziennych trudności.
Wychowawczyni gr 0b J. Bartoszek  

język angielski:

Egg Hunt – polowanie na jajka

https://www.youtube.com/watch?time_continue=269&v=LYF1mLn5uLM&feature=emb_logo

Dziadek Świnka organizuje dla dzieci wielkie polowanie na  jajka. A Babcia Świnka pokazuje, jak w kurniku wykluwają się kurczęta. Obejrzyj i sprawdź, czy wszystkim uda się odnaleźć słodką niespodziankę? Ile kurcząt wykluje się z jajek? 

Dla chętnych:
karty pracy klasa 0b-1

https://www.youtube.com/watch?time_continue=94&v=dI5bj8iMTz8&feature=emb_logo
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/158034-easter-bunny

WESOŁYCH ŚWIĄT!


Praca w domu dla dzieci gr 0b czas realizacji 30.III – 03IV

Poniedziałek 30.III  –  „Kolory wiosny”
Karty pracy fioletowe  cz.3 s.52-53
Karty pracy zielone cz 2 s. 46-49

Wtorek 31.III  „Wiosna na łące”
Karty pracy fioletowe  cz.3 s.54, 55
Karty pracy zielone cz 2 s. 46-49

Środa 01.IV  „Pierwszy motyl”
Karty pracy fioletowe  cz.3 s.56- 57

Czwartek 02.IV  „Powitanie wiosny”
Karty pracy fioletowe  cz.3 s.58-59
Karty pracy zielone cz 2 s. 50-51

Piątek 03.IV  „Poszukiwanie oznak wiosny”
Karty pracy fioletowe  cz.3 s.60-61
Praca plastyczna „Kolorowy motyl”

język angielski:

Dzieci wykonują zadanie 10 w zeszycie ćwiczeń na stronie 37 i ćwiczenie 11, 12 strona 38.

Ćwiczenie 10: Uczeń zakreśla przedmioty, które mogą znajdować się na plaży a przekreśla te, które nie powinny się tam znajdować. Kolorujemy rysunek.
Ćwiczenie 11 : Uczeń koloruje obrazek według numerków: 1 brown – crab, 2 red- starfish (rozgwiazda), 3 pink – seahorse (konik morski), 4 orange – fish (rybka), 5 purple – octopus (ośmiornica), 6 green- turtle (żółw), 7 yellow – shell (muszelka).
Ćwicenie 12: Dzieci z tyłu ćwiczeń odszukują naklejki i wklejają je przy ramkach.

Uwaga ! W kartach pracy zamieszczam podobne ćwiczenia językowe dla tych dzieci, które nie zabrały książek ze szkoły.
karty pracy klasa 0b

 

– doskonalić słuch fonematyczny, utrwalać poznane litery i cyfry,
– wykonać z dzieckiem Kartkę Wielkanocną na konkurs plastyczny,
– wykonać plakat „Dbam o czyste powietrze w mojej małej Ojczyźnie” – realizacja programu „Czyste powietrze wokół nas”
– wykonać zadania z kart pracy:
Karty pracy

język angielski:

W razie pytań proszę o kontakt e-mail: birusewa@o2.pl
Utrwalamy poznane piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=TWDkW-7J6FE

https://www.youtube.com/watch?v=dxN2pkWvBHI
https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

Zwierzęta morskie.
Ćwiczenie 8 strona 36.  Dzieci szukają różnic między obrazkami i zakreślają je kółkiem.

Powtarzamy słówka happy- szczęśliwy, sad– smutny
Dla chętnych: dzieci odnajdują szczęśliwe zwierzątka (happy) i przerysowują je na kartkę.