Grupa starsza:

Rok szkolny 2020/2021

 

Witam Was drogie Biedroneczki!!!!

Zaczynamy trzeci tydzień „ domowego przedszkola”. Przygotowałam dla Was propozycje zabaw

i zadań na cały tydzień, będziecie – MAŁYMI STRAŻNIKAMI PRZYRODY.

12.04.2021r.( poniedziałek)- Dbamy o las.

  1. Obejrzyjcie film: www.youtube.com/watch?v=mMYaZTvRSuU
  2. Obejrzyjcie obrazki przedstawiające prawidłowe i nieprawidłowe zachowania dzieci w lesie.

    Opowiedzcie, co się na nich dzieje. Określcie różnice między obrazkami. Pokolorujcie je.

    Karta pracy str. 77

  3. Przeczytajcie tekst razem z Rodzicem- karta pracy str. 78.

Narysujcie drzewo i wymieńcie je elementy.

    1. Wspólnie z Rodzicem obejrzyjcie zdjęcia żab, posłuchajcie ciekawostek na ich temat.

      Podzielcie słowo żaba na sylaby i głoski.

      Poznajcie literkę ż,Ż – drukowaną i pisaną.

      Wykonajcie zadania w zeszytach ćwiczeń; 5-latki str. 42, 6-latki str. 91

    2. Narysujcie swoje ulubione leśne zwierzątko.

13.04.2021r.  (wtorek)  – Ziemia – błękitna planeta.

1. Rozwiązywanie zagadek:

Kiedy po niebie wędruje nocą, dokoła niego gwiazdy migocą.
Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz.
Kiedy słońce wschodzi, wnet z nieba ucieka. (księżyc)

W dzień ich nie ujrzysz, chociaż są nad nami.
Można je zobaczyć nocą i wieczorami. (gwiazdy)

Żółte i gorące, na błękitnym niebie.
Ogrzewa ziemię zwierzęta i ciebie. (słońce)

Zawsze jest nad nami, to płacze czasami,
to śmieje się słońcem, albo gwiazd tysiące. (niebo)

Jej długi warkocz złotem błyska, siostra jest gwiazd i księżyca.
Rzadko odwiedza nasze niebo. Wieść niesie. Jakie?, to tajemnica. (kometa)

Z ziemi do gwiazd, mknie pocisk złoty,
szybszy niż wiatr i samoloty. (rakieta)

Co to za przestrzeń, między ziemią i księżycem,
dużymi planetami oraz innymi gwiazdami. (kosmos)

Co to za okrągła planeta, na której bez wody,
tlenu i słońca nie byłoby życia. (Ziemia).

2. Dokańczanie zdań.

 Dziecko próbuje dokończyć zdanie: „Ziemia jest jak …. .”

Zabawa ruchowa  „Lecimy samolotem” można puścić dowolną muzykę – naśladowanie czynności takich, jak: zapinanie pasów, uruchomienie silników, lot w przestworzach, turbulencje, lądowanie.

3. OPOWIADANIE „ RADEK W KOSMOSIE”

Któregoś dnia Radek wrócił z przedszkola bardzo zmęczony. Dzieci w tym dniu hałasowały podczas zabaw tak, że chłopca rozbolała głowa. -Muszę chwileczkę odpocząć -pomyślał -i poszedł położyć się do swojego pokoju. Leżąc rozmyślał o kosmosie. O nim właśnie pani mówiła na dzisiejszym zajęciu w przedszkolu. -Fajnie byłoby polecieć w kosmos -pomyślał Radek -gdy nagle usłyszał cichutkie pukanie w okno. -Dzień dobry Radku -przybywam, by spełnić twoje marzenie – odezwał się gruby, męski głos zza okna. Jestem Królem Przestworzy, choć, zapraszam cię w podróż po Kosmosie. Chłopiec przetarł oczy nie dowierzając, że dzieje się to naprawdę. Zeskoczył z łóżka, uchylił okno i ku swojemu ogromnemu zdziwieniu, ujrzał stojącą rakietę kosmiczną. Właz, czyli drzwi rakiety, otworzyły się, a Król Przestworzy, zapraszającym ruchem ręki, dał znak Radkowi, by wszedł do środka maszyny. Szczęśliwy chłopiec w mgnieniu oka znalazł się w rakiecie. W jej wnętrzu znajdowało się dużo dziwnych urządzeń, maszyn i komputerów potrzebnych, by lot przebiegał prawidłowo. Obok leżały dwa skafandry -specjalne ubrania potrzebne do lotu w kosmos. Jeden z nich ubrał Radek, a drugi -Król Przestworzy. Po chwili zaczęły warczeć silniki -rozpoczął się start rakiety, słychać było miarowe odliczanie: 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2,1 -start! -maszyna ruszyła .Z ogromną prędkością wzbiła się w górę, z każdą sekundą oddalając się coraz bardziej od Ziemi. Radek jeszcze teraz nie dowierzał, że dzieje się to naprawdę. Podbiegł z zaciekawieniem do okrągłego okna rakiety. Widać było przez okno oddalającą się Ziemię. -Ziemia jest okrągła, to niemożliwe! -wykrzyknął -ludzie mieszkający na dole musieliby spadać. -A jednak tak się nie dzieje -odezwał się Król Przestworzy – Ziemia ma ogromną siłę przyciągania, która utrzymuje  wszystko na jej powierzchni. Siła ta nazywa się grawitacja. Radek zauważył w tym momencie zarysowujące się na ziemskim globie kontury kontynentów, czyli wielkich obszarów ziemi i oceanów, czyli dużych zbiorników wód. -Ziemia z góry wygląda naprawdę przepięknie -pomyślał. W tym momencie przypomniał sobie, że będąc na Ziemi widział często dymiące kominy fabryk oraz unoszące się nad ulicami spaliny z samochodów. Wiedział, że zanieczyszczają one środowisko. -Co stanie się z Ziemią -pomyślał -jeśli ludzie będą dalej tak postępować. Muszę zająć się tą sprawą po powrocie z kosmosu.  -Popatrz, tam jest Słońce -wskazał ręką Król Przestworzy – zauważ, dlaczego na Ziemi po nocy następuje dzień a po dniu noc? Radek długo obserwował, nie mogąc dojść do wniosku dlaczego tak się dzieje. -Wiem!, już wiem! -wykrzyknął -nasza Ziemia się kręci! Nie, to niemożliwe, ale widzę, że tak właśnie jest. Na części globu odwróconej do Słońca jest dzień, w tym czasie po drugiej stronie panuje noc. Gdy Ziemia się obraca teren, gdzie panowała noc, powoli przesuwa się do Słońca i tam budzi się dzień, a po drugiej stronie zapada noc.-Bardzo dobrze Radku -pochwalił go uśmiechnięty Król Przestworzy -zabiorę cię teraz na Księżyc -powiedział. Chłopiec w czasie lotu obserwował migocące gwiazdy, było ich mnóstwo. Tam w oddali znajduje się Mleczna Droga -powiedział Król Przestworzy, jest to miejsce, gdzie w bliskich odległościach znajduje się dużo gwiazd a teraz zbliżamy się do Księżyca. Lądowanie przebiegło bez zakłóceń. Radek i Król Przestworzy wyszli na powierzchnię. Chłopiec był bardzo przejęty, jego oczom ukazała się powierzchnia pokryta pyłem i kamieniami. Były tam liczne wzniesienia i zagłębienia, które Król Przestworzy nazywał kraterami. Czy mogę wziąć pamiątkę z Księżyca? -zapytał Radek – skazując malutki kamyczek. Oczywiście -odrzekł Król Przestworzy -schowaj go głęboko do kieszeni. Po krótkiej wizycie na Księżycu postanowili wyruszyć w dalszą podróż. Rakieta uniosła się w górę, gdy nagle -silniki przestały pracować. Maszyna znalazła się w stanie nieważkości. Z Radkiem zaczęło dziać się coś dziwnego. Unosił się po kabinie rakiety -jak ptak, odbijając się przy tym od ścian -jak piłka. -To jest niesamowite! -zawołał -jestem lekki jak piórko. Nagle silniki na powrót zostały wprawione w ruch i rakieta pomknęła dalej.-Chcę zobaczyć wszystkie planety -zwrócił się Radek do Króla Przestworzy. Chcę polecieć tam, i tam, i tam, i nagle poczuł, że ktoś mocno szarpie go za rękę, nie przerywał jednak sobie: -i tam, i tam, i tam, i -Radku! Radku! -usłyszał wołanie -otwórz oczy, czas wstawać. W tej chwili ujrzał siedzącą na skraju łóżka mamę. -Byłem w kosmosie !!!- wykrzyknął -zabrał mnie tam Król Przestworzy. -Obudź się już, obudź -odrzekła mama -to był tylko sen, niedługo będzie kolacja. Radek sięgnął ręką do kieszeni, na jej dnie wyczuł coś twardego, był to kamień z Księżyca. Wiedział teraz na pewno, że przygoda w kosmosie nie była tylko snem.  

 4. Rozmowa na temat treści opowiadania:-wyjaśnienie znaczenia nowo poznanych słów, min. grawitacja, stan nieważkości,

wyjaśnienie dlaczego Ziemia jest nazywana błękitną planetą,

zwrócenie uwagi na szkodliwy wpływ zanieczyszczeń na nasze środowisko,

zastanowienie się, co Radek razem ze mną mogą zrobić, by uratować Ziemię przed zanieczyszczeniami.

pokazanie  napisu drukowanymi literami – ZIEMIA,

odczytanie wyrazu, głoskowanie,  liczenie liter.

5. Przeprowadzenie doświadczenia, które ma uświadomić dzieciom teorię, że „Ziemia krąży wokół Słońca” i wyjaśnić – dlaczego po dniu następuje noc?

Wyjaśnienie dnia i nocy. Pomoce:  globus (Ziemia), który stoi na stoliku, a obok jest zapalona lampka (Słońce) – światło lampki skierowane jest na globus. Obracając „Ziemię” wokół własnej osi, wyjaśnić dziecku zjawisko występowania dnia i nocy. W trakcie doświadczenia dziecko pokazuje miejsca na „Ziemi”, gdzie jest dzień i gdzie zapada noc.

6. Wykonanie pracy plastycznej według pomysłów dzieci do opowiadania.

Osłuchanie dzieci z piosenką „Duszki, Duszki” – melodia na Yutube.

7. Zabawa matematyczna „Ile brakuje, ile muszę dodać?”- przeliczanie elementów zbioru. Dziecko ma przed sobą 15-20 liczmanów ( mogą to być klocki, guziki, kredki itp.). Rodzic proponuje różne zadania, dziecko operując przelicza na materiale konkretnym i podaje właściwe rozwiązania.

Przykładowe zadania:

-Chcę mieć 10. Ile mi brakuje?

-Chce mieć 7. Mam3. Ile mi brakuje?

-Chcę mieć 10 naklejek, 5 już mam, ile mi brakuje?

-Miałem 12 nasionek, 7 już zasadziłem. Ile jeszcze musze zasadzić, żeby wykorzystać wszystkie? Itd.

Można układać równania z cyferkami i znakiem + ( dla dzieci bardziej zaawansowanych).

8. Nauka wiązania na kokardkę sznurowadła.

14.04.2021r.( środa)- Kolorowy świat.

1. Karty pracy,cz.4,str.3

Obejrzyjcie pary obrazków. Wskażcie te obrazki, na których są przedstawione właściwe zachowania dzieci.

2. Nauczcie się na pamięć rymowanki :

O przyrodę dbamy.

Nie łamiemy, nie śmiecimy,

kwiatków nie zrywamy.

3. Ćwiczenia poranne:maszerujemy w miejscu, toczymy piłkę po podłodze, wrzucamy ją do kosza, przedzieramy się przez leśne zarośla.

4. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie dziesięciu.

Zadania z treścią :

  • Nad łąką fruwały cztery biedronki. Potem przyfrunęło jeszcze sześć. Ile biedronek fruwa teraz nad łąką? ( oczywiście zamiast biedronek używamy do liczenia klocki)
  • Nad łąką fruwało pięć biedronek. Potem przyfrunęło jeszcze pięć. Ile biedronek fruwa teraz nad łąką? ( dzieci układają działanie5+5=10)
  • Nad łąką fruwało osiem biedronek. Trzy odfrunęły. Ile biedronek pozostało?( układają działanie 8-3=5)

5.Zabawa przy piosence – ,,Ochroń Ziemię ” –sł. i muz. K. Gowik

 www.youtybe.com/watch?v=3oEy3cS29W8

1.Mieszkamy na wielkiej kuli.

Ta kula to nasza Ziemia.

Dorośli ciągle na tej Ziemi

chcą wszystko zmieniać.

Wycinają drzewa,

śmiecą na leśnej łące,

czarny dym z kominów leci

i zasłania słońce.

 

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.

Ty i ja – jest tu dzieci wiele.

Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

 

2.Gdy wszystkie na świecie dzieci

zadbają o piękno Ziemi,

to wszystko skończy się szczęśliwie,

nic się nie zmieni.

W ogromnym kosmosie

Ziemia się nie zgubi,

gdy ją każdy mały człowiek

nauczy się lubić.

 

Ref.: Ochroń Ziemię…

Rozmowa na temat piosenki:

  • Z ilu zwrotek się z składa?
  • Jak nazywa si e ta część piosenki, którą powtarzamy?
  • Jaki ma nastrój?
  • Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?
  • Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?
  • Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?
  • Co oznaczają słowa piosenki: W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?

    6. Karta pracy, cz.4, str.4

15.04.2021r. ( czwartek)- Nasze rady na odpady.

  1. Zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia- Wszystko ma swój znak.

Rodzic mówi pierwszą połowę zdania, a dziecko dodaje swoje propozycje jego zakończenia, zwracając uwagę, jakie oznaki są znakami podanych sytuacji. Np. Rodzic mówi: Kiedy słońce zachodzi , dziecko: to znak, że zbliża się wieczór.

Kiedy niebo się zachmurzy………to znak, że będzie burza.

Kiedy śnieg topnieje………to znak, że zbliża się wiosna.

Kiedy świeci słońce i pada deszcz…….to znaczy……..

Kiedy liście spadają z drzew…….to znaczy………

Kiedy kot mruczy…………to znaczy

Kiedy dziecko ma gorączkę……….to znaczy

  1. Zabawa dydaktyczna- Szukamy rady na złe odpady.

    Pojemniki lub worki w trzech kolorach: żółtym, zielonym i niebieskim oraz opakowania po różnych artykułach. Segregowanie śmieci.

    – Ekspresja słowna- Co by było, gdyby wokół nas było pełno śmieci?

    – Burza mózgów- Co mogą zrobić dzieci, by nie rosła góra śmieci?

    – Karta pracy, cz.4, str.5

  2. Ćwiczenia gimnastyczne według pomysłu dzieci.

    Zaproście Rodziców do zabawy.

  3. Proponuję posprzątać teren wokół swojego domu.

16.04.2021r.(piątek)- Chronimy przyrodę.

  1. Wypowiedzi dzieci na temat: Komu jest potrzebna woda i dlaczego?

    W jaki sposób można oszczędzać wodę?

    Karta pracy,cz.4, str. 6

  2. Słuchanie wiersza Jolanty Kasperkowiak- Mali strażnicy przyrody.

    Rozmowa na temat: Jak dzieci mogą dbać o przyrodę?

     

    Dziś ekologia modne słowo,

przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową.

 Jej strażnikami się ogłaszamy,

 od dziś przyrodzie my pomagamy.

 

Gdy ktoś bezmyślnie papierek rzuci,

 musisz takiemu uwagę zwrócić.

 Nie można przecież bezkarnie śmiecić,

 to wiedzą nawet przedszkolne dzieci.

 Nie wolno łamać gałęzi drzew,

 bo pięknie płynie z nich ptasi śpiew.

 A kiedy bocian wróci z podróży,

 gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył.

 

Pozwól dżdżownicy do ziemi wrócić,

po co jej dzieci mają się smucić.

Niech barwny motyl siada na kwiatach,

żyje tak krótko, niech wolny lata.

 

A zimą nakarm głodne ptaki:

sikorki, wróble, wrony, szpaki.

Powieś na drzewie karmnik mały,

będą ci wiosną za to śpiewały.

 

Choć ekolodzy jeszcze z nas mali,

uczyć będziemy tego wandali.

Matka natura nam, wynagrodzi,

jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie.

  • Czego nie powinno się robić, żeby nie zaszkodzić przyrodzie?
  • Co powinno się robić, aby pomóc przyrodzie?
  1. Układanie rymów do słowa przyroda, np. nagroda, przeszkoda, pogoda…………
  2. Kończenie zdania: Jestem strażnikiem przyrody, bo………….( nie depczę trawników itp.)
  3. Pasowanie na strażnika przyrody.

    Potrzebny będzie: sok jabłkowy, kubeczek.

    Dziecko ma wypić sok,a następnie klęknąć na kolano i powtórzyć za Rodzicem

    O przyrodę będę dbać-

    nie będę zrywać, łamać ani deptać,

    a wszystko co żywe

    będę szanować.

  4. Zabawa artykulacyjna- Szelest w pyszczku.

Suchą szosą szedł Sasza.

Sasza z trudem szedł szosą.

Szeleściła sucha trawa.

Słońce szczodrze świeciło, wysuszając szosę.

Powtarzanie poszczególnych zdań. Zamienianie przez dzieci głoski sz na s i odwrotnie.

  1. Wykonajcie piękną pracę plastyczną, technika dowolna,- Wiosenny krajobraz. Prace plastyczne zaprezentujemy w naszej MAŁEJ GALERII.

Życzę miłej i owocnej pracy, pani Irmina.

 

 

 

 

 

 

Rok szkolny 2019/2020

Czas realizacji 1 – 5.VI 2020r. tydzień 1 „Niby tacy sami, a jednak inni”

Poniedziałek 1.VI  „Dzień Dziecka”

Wszystkim dzieciom z grupy 0b składam  najlepsze życzenia z okazji Dnia Dziecka, życzę dużo uśmiechu, radości, wspaniałych kolegów i koleżanek i pomysłów do wspólnej zabawy gdy wszyscy się spotkamy!!!   -wych. J.Bartoszek

Gdy pogoda dopisze proponuję mnóstwo zabaw na świeżym powietrzu z przerwą na smaczny obiad.

Wtorek 2.VI

„Piłka dla wszystkich”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.54

Książka s.82-83, czytanie tekstu pod ilustracjami.

Praca plastyczna „Mój portret”

Środa 3.VI  „Co jest cięższe, a co lżejsze?”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.55

Czwartek 4. VI   „Dziwni goście”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.56-57,58

Piątek 5.V  „Moje uczucia”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.59

Książka s.90-91, ćwiczenia w czytaniu.

Utrwalamy nazwy miesięcy i dni tygodnia.

Język angielski

– ćwiczenie 8 strona 50. Narysuj produkty spożywcze, które lubią mama i tata.

– ćwiczenie 9 strona 50. Uczniowie odnajdują produkty spożywcze ukryte na obrazkach i kolorują je. Następnie rysują uśmiechniętą buźkę, jeśli lubią dany produkt, lub smutną jeśli go nie lubią i mówią  : I like (pears) lub   I don’t like (pears ), I like cakes   lub I don’t like cakes.

– ćwiczenie 10 strona 51. Uczniowie patrzą na tabelkę i dorysowują w niej brakujące produkty spożywcze. W każdym rzędzie i w każdej kolumnie dany produkt może wystąpić tylko raz.

-ćwiczenie 11 strona 51. Uczniowie odnajdują w każdej grupie jeden produkt spożywczy, który nie pasuje do pozostałych i przekreślają go.

Dla chętnych :

ćwiczenie 13 strona 52. Uczniowie dokonują samooceny, jeśli potrafią powiedzieć po angielski co przedstawiają dane rysunki, przyklejają przy ni  naklejkę z bohaterem filmu. (lub rysują uśmiech)

– Posłuchajmy piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=r6cJB7k6eEk

Klasa 0b Książka str. 50-52

 

Czas realizacji 25-29.V 2020r. tydzień 4 „Święto rodziców”

Poniedziałek 25.V  „Mama i tata”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.44-45

Wycinanie serduszek z czerwonego papieru, nauka wiersza „Mama i tata” na pamięć

Mama i Tata to świat nasz cały,
Ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
To dobre czułe, pomocne ręce
I kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
Wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
Loty huśtawką prawie do słońca
Oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
Dzisiaj dziękować Wam chcemy za to,
Że nas kochacie, ze o nas dbacie
I wszystkie psoty nam wybaczacie.

Wtorek 26.V

„Jak nasi rodzice”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.46, 47, 48

Utrwalenie wiersza i piękna recytacja rodzicom.

Środa 27V  „Mój tata”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.49

Laurka dla mamy i taty – zadanie plastyczne

Czwartek 28. V   „Wokół mamy i taty”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.50-51,52

Piątek 29.V  „Festyn”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.53

Książka s.78-81, czytanie tekstu pod ilustracjami. Odpowiadanie na pytania (pełnymi zdaniami!!!).

Z okazji Dnia Mamy i Taty składam rodzicom serdeczne życzenia zdrowia, samych pogodnych słonecznych dni pozbawionych zmartwień i trosk i wielkiej radości ze swoich pociech.

Wychowawczyni kl.0b  J. Bartoszek

język angielski:

– Ćwiczenie 6 strona 49. Uczniowie odnajdują właściwą drogę w labiryncie i zakreślają obrazek przedstawiający bohatera, który dotarł do ciastek. Następnie, wskazują tę postać i mówią : I like cakes. (Odpowiedź: Mickey)

– Ćwiczenie 7 strona 49. Uczniowie nazywają produkty spożywcze przedstawione na obrazkach i zakreślają przedmioty, które nie są jedzeniem. (Odpowiedź Mickey- book, ball  Goofy- car, shell)

Nazwy produktów:
chicken -kurczk
cheese – ser
milk- mleko
cakes- ciastka
pear- gruszka
banana- banan
bread- chleb
egg- jajko

– Ćwiczenie 1 strona 62. Uczniowie dopasowują kwiaty z dużego obrazka do kwiatów z prawej strony i odpowiednio je kolorują.

Dla chętnych :

-ćwiczenie 2 strona 62. Uczniowie łączą obrazki mamy i taty z obrazkami przedstawiającymi kartki, które chcieliby im wręczyć.

https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k

Klasa 0b strona 49
Klasa 0b strona 62

 

Czas realizacji 18-22.V 2020r.

Poniedziałek 18.V

„Barwa ochronna”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.36-37

Książka s 74-77 samodzielna próba czytania tekstów

Szukanie odpowiedzi na pytanie „Co to jest barwa ochronna?”. Praca plastyczna „Majowa łąka”.

Wtorek 19.V

„Motyle i kwiaty”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.38-39,40

Środa 20V

„Wiosna na łące”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.41-42

Wykonanie pracy plastycznej „Biedronka”

Książka s 74-77 utrwalamy czytanie

Czwartek 21. V

„Wiosenna łąka”

Karty pracy fioletowe  cz.4 s.43

Wycieczka na łąkę- w jaki sposób można spędzać czas na łące?. Poszukiwanie znanych roślin i zwierząt, opisywanie ich rzeczywistego wyglądu, obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów, robienie bukietów z kwiatów.

Piątek 22.V

„Pierwsza kartka zielnika”

Założenie pierwszej karty zielnika – roślina z bukietu z poprzedniego dnia.

Karty pracy zielone cz.2 str. 76

język angielski:

Witam wszystkie dzieci oraz Rodziców. W tym tygodniu rozpoczynamy nowy dział Food- jedzenie.

Poznajemy i utrwalamy słówka:
chicken- kurczak
cheese- ser
milk – mleko|
cakes – ciastka
pear- gruszka
apple- jabłko
banana- banan
orange- pomarańcza

Ćwiczenie 1 strona 46

Uczniowie rysują po śladzie produkty spożywcze i mówią:
I like- lubię
I don’t like- nie lubię
I like chicken.- Lubię kurczaka.
I like cheese. Lubię ser.
I like milk. -Lubię mleko.
I like cakes. – Lubię ciastka.

Ćwiczenie 2 strona 46

Uczniowie śledzą linie, by połączyć bohaterów z ich ulubionymi produktami spożywczymi. Następnie mówią: I like milk. -Lubię mleko, I like chicken.- Lubię kurczaka, I like cheese. Lubię ser.

Ćwiczenie 4 strona 47

Uczniowie dorysowują brakujące owoce zgodnie z cyframi w ramkach.

-Dla chętnych -ćwiczenie 5 strona 48

Uczniowie odnajdują na dużym obrazku produkty spożywcze z list i odpowiednio go oznaczają: jeśli bohater ma przed sobą dany produkt zaznaczają go znakiem v, a jeśli nie ma- znakiem x.

https://www.youtube.com/watch?v=qtLwSMivm2s
https://www.youtube.com/watch?v=zFGF23RbzaQ
https://www.youtube.com/watch?v=zFGF23RbzaQ

Do lekcji dołączam strony książki:
Klasa 0b strony 46-48

 

Czas realizacji 11-15.V 2020r.

Poniedziałek 11.V

„Zakochany w syrenie”
Karty pracy fioletowe  cz.4 s.29
Książka s 72-73 samodzielna próba czytania tekstów

Wtorek 12V

„Stolica, Wisła, syrenka”
Karty pracy fioletowe  cz.4 s.30-31, 32-33

Środa 13V

„Warszawska Syrenka”
Książka s 72-73 utrwalamy czytanie
Warszawa stolica Polski – poznanie najważniejszych urzędów państwowych znajdujących się w stolicy i ich rolę dla całego kraju np. budynek Sejmu, Pałac Prezydencki, Urząd Rady Ministrów, Ministerstwo Edukacji Narodowej itp.  Zachęcam do wycieczki wirtualnej i skorzystanie z zasobów internetu.

Czwartek 14 V

„Mieszkamy w Europie”
Karty pracy fioletowe  cz.4 s.34-35
Przypomnienie tytułu hymnu „Mazurek Dąbrowskiego”, szukanie odpowiedzi na pytanie: w jakich sytuacjach możemy usłyszeć hymn narodowy?

Piątek 15V

„Dania też leży w Europie”
Zapoznanie z Hansem Christianem Andersenem – duńskim pisarzem i słuchanie baśni „Księżniczka na ziarenku grochu”.

Życzę przyjemnej pracy w wolnych chwilach i przy zimnej pogodzie zachęcam do układania puzzli.

języka angielski:

– Ćwiczenie 10 strona 44. Uczniowie rysują po śladzie i mówią:
I have got a new car. – Mam nowy samochód.
I have got an old car. -Mam stary samochód.

Ćwiczenie 11 strona 44. Uczniowie dorysowują dzieciom brakujące zabawki. Następnie starają się nazwać poszczególne zabawki. 

-Ćwiczenie 12 strona 45. Uczniowie odnajdują właściwe drogi w labiryncie i na końcu każdej rysują właściwą zabawkę. Następnie je opisują:
It’s a pink doll .
It’s a green kite.

Uwaga! Dzieci które nie zabrały książek ze szkoły -w kartach pracy znajdziecie strony 44 i 45. 
Klasa 0b strona 44
Klasa 0b strona 45

Dla chętnych

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ
-ćwiczenie 13 strona 45.
-Karty pracy
Karty pracy dla chętnych 0b
Karty pracy nr 2 dla chętnych 0b

Maj 4-8.

„Moja miejscowość, mój region”

Poniedziałek 4.V „Małe miasteczko”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4 str. 20
Z pomocą rodziców proszę poszukać jak najwięcej określeń:
Wtorek 5.V „Miejsca, które znam”

Karty pracy (fioletowe) cz. 4 str. 21, 22
Karty pracy (zielone) cz. 2 str. 75

Środa 6.V „Najpiękniejsze miejsce świata”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4 str. 2, 24

Czwartek 7.V „Album mojej miejscowości”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4 str. 25, 26

Piątek 8.V „Kim jesteś?”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4 str. 27, 28
Przed snem utrwalamy poznane litery i cyfry korzystając z zielonych kart pracy.

język angielski:

Język angielski 4.05- 8.05. 2020

-Posłuchajcie piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw
https://www.youtube.com/watch?v=FVYYCWLq0pM

-Ćwiczenie 5 strona 41. Narysuj po śladzie i pokoloruj, następnie powiedz.
It’s a (pink) yo-yo.
It’s a (red)
car.
It’s a (blue) train.
It’s a pink doll.
It’s a brown teddy bear.
It’s a white boat.

-Ćwiczenie 6 strona 42. Znajdź i zakreśl 4 różnice.

-Ćwiczenie 7 strona 42. Uczniowie łączą obrazki zabawek z obrazkami przedstawiającymi ich powiększone fragmenty. Następnie kolorują je i opisują. It’s a red and blue boat .

Dla chętnych:

-Karty pracy dla dzieci, które nie zabrały książek do domu.
karty pracy klasa 0b

-Ćwiczenie 9 strona 43. Uczniowie liczą zabawki w pudełku i rysują w kwadratach obok obrazków odpowiednią liczbę kropek.

-Utrwalamy nazwy zabawek: https://www.anglomaniacy.pl/toysDictionary.htm

 

Kwiecień 27-30.

„Dbamy o przyrodę”

Poniedziałek 27.IV  „Strażnicy przyrody”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4str.12-13
Karty pracy (zielone) cz.2 str. 70-73

Wtorek 28IV „Jak dbać o przyrodę”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4str.14-15
Karty pracy (zielone) cz.2 str. 74

Środa 29IV „Ochroń przyrodę”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4str.16-17

Czwartek 30IV „Hodowla hiacyntów”
Karty pracy (fioletowe) cz. 4str.18-19
Książka str. 66-67 proponuję aby dzieci samodzielnie głośno odczytały teksty umieszczone pod ilustracjami.
Zachęcam do zabaw na świeżym powietrzu, przyglądanie się otoczeniu czy jest czyste czy zaśmiecone, szukanie przyczyny tego stanu.

Praca plastyczna „Jaki piękny jest świat”.

język angielski:

Ćwiczenie 3 strona 40

Uczniowie odnajdują i łączą w pary takie same zabawki. Następnie kolorują czarno białe zabawki. I opisują oba przedmioty w parze:
A big yo-yo – a small yo-yo (duże jo-jo-małe jo-jo)
A big kite – a small kite (duży latawiec- mały latawiec)
A big car – a small car (duży samochód- mały samochód)
A big train – a small train (duży pociąg- mały pociąg)

Ćwiczenie 4 strona 40

Uczniowie kolorują oznaczone kropkami fragmenty rysunków, aby zobaczyć co one przedstawiają. Następnie mówią:
It’s a teddy bear.
It’s a boat.

Dla chętnych :
Karty pracy dla dzieci które nie zabrały podręczników ze szkoły

karty pracy 0b
https://www.youtube.com/watch?v=hP-3snKIr10
https://www.youtube.com/watch?v=Aci9_fxL9WY

 

Kwiecień 20-24

„Wiosna na wsi”
Poniedziałek 20IV „Uparty kogut”
Karty pracy fioletowe cz 4 str. 3, 4-5,6
Karty pracy zielone cz 2 str. 64-65, 64-67

Wtorek 21 IV  „Tyle stóp, tyle kroków”
Karty pracy fioletowe cz 4 str. 7-8
Karty pracy zielone cz 2 str. 68

Środa  22 IV  „Na podwórku”
Karty pracy fioletowe cz 4 str. 9
Karty pracy zielone cz 2 str. 69

Czwartek  23 IV  „Makieta wiejskiego podwórka”
Karty pracy fioletowe cz 4 str. 10
Karty pracy zielone cz 2 str. 69

Piątek  24 IV  „Wiosenne prace na wsi”
Karty pracy fioletowe cz 4 str. 11
Proponuję wykonanie pracy plastycznej „Praca w ogrodzie”

Rodzice! Do pracy potrzebna nam jest już 4 część ćwiczeń (fioletowe) i dalsza część ćwiczeń do  j.angielskiego.

Zapraszam po odbiór książek we wtorek 21 IV w godz 9.00-10.00

język angielski:

Rozdział 6 . Toys -zabawki Powtarzamy nazwy zabawek, utrwalamy kolory.
ball- piłka , doll- lalka, teddy bear- miś,  boat- łódź

Wymowę wyrazów można sprawdzić w dowolnym internetowym translatorze np.:
https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=doll

Ćwiczenie 1 strona 39. Uczniowie słuchają i zaznaczają znak  v którego opis jest prawdziwy , a znakiem, którego opis jest nieprawdziwy. Następnie kolorują obrazki.

Ćwiczenie 2 strona 39. Uczniowie odnajdują zabawkę Piotrusia Pana z boku dużego obrazka i zakreślają ją. Następnie dorysowują na dużym obrazku i mówią : It’s a ball.

Dla chętnych :
Karty pracy dla dzieci które nie zabrały książek z przedszkola.
karty pracy
https://www.youtube.com/watch?v=6Prj5sTNmWE

 

Czas realizacji 15-17 IV 2020r.

Środa 15 IV

„Gdzie budować gniazdo”

Karty pracy fioletowe  cz.3 s.62
Karty pracy zielone cz 2 s. 52-55

Czwartek 16 IV

„Zadania o ptakach” /  „ Wołanie wiosny”

Karty pracy fioletowe  cz.3 s.63, 64, 65,66
Karty pracy zielone cz 2 s. 56-57

Piątek 17 IV

„Powroty ptaków”/ Sąsiad szpak”

Karty pracy fioletowe  cz.3 s.67, 68, 69, 70, 71
Proszę utrwalać nazwy miesięcy i dni tygodnia.

 

Czas realizacji 6-8 IV 2020r.

Poniedziałek 6 IV

„Gipsowe pisanki”

Karty pracy fioletowe  cz.3 s.72
Karty pracy zielone cz 2 s. 58-61

Wtorek 7 IV

„Liczenie pisanek” /  „Koszyczek dobrych życzeń”
Karty pracy fioletowe  cz.3 s.73, 74, 75
Karty pracy zielone cz 2 s. 62-63

Środa 8 IV

„Potrawy z jajek”/ Śmigus- dyngus”
Karty pracy fioletowe  cz.3 s.76, 77,78, 79,80

Zachęcam do ozdabiania pisanek, rysowania na kartonie i kolorowanie, można też wykonać koszyczek z papieru według własnego pomysłu .

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych Dzieciom i Rodzicom życzę dużo zdrowia, optymizmu na ten trudny dla nas czas oraz siły w pokonywaniu codziennych trudności.
Wychowawczyni gr 0b J. Bartoszek  

język angielski:

Egg Hunt – polowanie na jajka

https://www.youtube.com/watch?time_continue=269&v=LYF1mLn5uLM&feature=emb_logo

Dziadek Świnka organizuje dla dzieci wielkie polowanie na  jajka. A Babcia Świnka pokazuje, jak w kurniku wykluwają się kurczęta. Obejrzyj i sprawdź, czy wszystkim uda się odnaleźć słodką niespodziankę? Ile kurcząt wykluje się z jajek? 

Dla chętnych:
karty pracy klasa 0b-1

https://www.youtube.com/watch?time_continue=94&v=dI5bj8iMTz8&feature=emb_logo
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/158034-easter-bunny

WESOŁYCH ŚWIĄT!


Praca w domu dla dzieci gr 0b czas realizacji 30.III – 03IV

Poniedziałek 30.III  –  „Kolory wiosny”
Karty pracy fioletowe  cz.3 s.52-53
Karty pracy zielone cz 2 s. 46-49

Wtorek 31.III  „Wiosna na łące”
Karty pracy fioletowe  cz.3 s.54, 55
Karty pracy zielone cz 2 s. 46-49

Środa 01.IV  „Pierwszy motyl”
Karty pracy fioletowe  cz.3 s.56- 57

Czwartek 02.IV  „Powitanie wiosny”
Karty pracy fioletowe  cz.3 s.58-59
Karty pracy zielone cz 2 s. 50-51

Piątek 03.IV  „Poszukiwanie oznak wiosny”
Karty pracy fioletowe  cz.3 s.60-61
Praca plastyczna „Kolorowy motyl”

język angielski:

Dzieci wykonują zadanie 10 w zeszycie ćwiczeń na stronie 37 i ćwiczenie 11, 12 strona 38.

Ćwiczenie 10: Uczeń zakreśla przedmioty, które mogą znajdować się na plaży a przekreśla te, które nie powinny się tam znajdować. Kolorujemy rysunek.
Ćwiczenie 11 : Uczeń koloruje obrazek według numerków: 1 brown – crab, 2 red- starfish (rozgwiazda), 3 pink – seahorse (konik morski), 4 orange – fish (rybka), 5 purple – octopus (ośmiornica), 6 green- turtle (żółw), 7 yellow – shell (muszelka).
Ćwicenie 12: Dzieci z tyłu ćwiczeń odszukują naklejki i wklejają je przy ramkach.

Uwaga ! W kartach pracy zamieszczam podobne ćwiczenia językowe dla tych dzieci, które nie zabrały książek ze szkoły.
karty pracy klasa 0b

 

– doskonalić słuch fonematyczny, utrwalać poznane litery i cyfry,
– wykonać z dzieckiem Kartkę Wielkanocną na konkurs plastyczny,
– wykonać plakat „Dbam o czyste powietrze w mojej małej Ojczyźnie” – realizacja programu „Czyste powietrze wokół nas”
– wykonać zadania z kart pracy:
Karty pracy

język angielski:

W razie pytań proszę o kontakt e-mail: birusewa@o2.pl
Utrwalamy poznane piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=TWDkW-7J6FE

https://www.youtube.com/watch?v=dxN2pkWvBHI
https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

Zwierzęta morskie.
Ćwiczenie 8 strona 36.  Dzieci szukają różnic między obrazkami i zakreślają je kółkiem.

Powtarzamy słówka happy- szczęśliwy, sad– smutny
Dla chętnych: dzieci odnajdują szczęśliwe zwierzątka (happy) i przerysowują je na kartkę.