Klasa 5 a

język polski:

Drodzy Uczniowie
ten tydzień poświęcimy na utrwalenie wiadomości z ortografii, a dokładnie reguł dotyczących pisowni wyrazów z  „ż”/ „rz”.  Bardzo proszę o przypomnienie sobie wiadomości z klasy IV i wykonanie interaktywnych ćwiczeń z wykorzystaniem poniższych materiałów:
https://epodreczniki.pl/a/porzadki-na-warzywnych-grzadkach/D17SF6xjI

Ćwiczenie nr 5 proszę wykonać w zeszycie zgodnie z poniższym poleceniem:
Wynotuj jak najwięcej wyrazów, w których „rz” poprzedzają litery: b, ch, d, g, k, p, t

Ćwiczenie nr 7 należy wykonać w zeszycie.
https://epodreczniki.pl/a/slonce-prazy-zolw-na-plazy/D14L67yTu

Ćwiczenie nr 8 i nr 10  proszę wykonać w zeszycie
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami bardzo proszę o wykonanie zadań  z zeszytu ćwiczeń, które dotyczą pisowni wyrazów z „rz”, „ż”.

Ponadto informuję, że TVP Kultura rozpoczęła emisję lektur szkolnych. Zachęcam do obejrzenia:

Poniedziałek 16 III

godz. 16.20 „W pustyni i w puszczy” odc. 1

Wtorek 17 III

godz. 15.55 „W pustyni i w puszczy” odc.2

Środa 18 III

godz. 16.00 „W pustyni i w puszczy ” odc.3

Czwartek 19 III

  • godz. 13.00 „Katarynka”
  • godz. 13.25 „Antek”
  • godz. 15.40 „W pustyni i w puszczy” odc.4
język angielski:

utrwalamy słownictwo z rozdziału 6. „My town” (ćw. 1 i 4, str. 75 w podręczniku);
– do zeszytu: zadanie 1, str.87 (z podręcznika);
– dla chętnych: 3 wybrane zadania w zeszycie ćwiczeń z rozdziału 5. „Nature”, które nie były przerabiane;
ZACHĘCAM do wypróbowania ćwiczeń i gier internetowych do poszczególnych rozdziałów na stronie: https://elt.oup.com/student/stepsplus/?cc=pl&selLanguage=pl

matematyka:

Drodzy Uczniowie
W związku z zaistniałą sytuacją bardzo proszę o realizację następujących zagadnień i tematów z matematyki.
Bardzo proszę o ponowne przeczytanie i analizę zagadnień do tematu „Porównywanie ułamków zwykłych” podręcznik strona  127 – 130 oraz rozwiązanie zadań z podręcznika strona 130 zad. 1, 2, 3, 4. Jeżeli ktoś nie zabrał podręcznika ze szkoły, to w załączniku skan strony 130 z zadaniami.
str. 130
Możecie również korzystać z materiałów zamieszczonych na stronie MEN rozwijając odpowiedni dział oraz przypisane do niego tematy:
https://epodreczniki.pl/b/odkryj-zrozum-zastosuj/PEc4RsM3J
https://epodreczniki.pl/b/odkryj-zrozum-zastosuj/P4KexLAYo
https://epodreczniki.pl/b/odkryj-zrozum-zastosuj/P80Mb74Qq

Pozdrawiam i Powodzenia
Aneta Zbirowska

historia:

Wchodzimy na stronę internetową gov.pl zdalne lekcje wybieramy klasę 5 przedmiot historia
Wyświetli nam się temat: Początki państwa polskiego. Chrzest Polski.
Klikamy lekcja z e- podręcznika i zapoznajemy się z treścią materiału, wykonujemy ćwiczenia, następnie oglądamy film „Jak mieszkał Mieszko?”

Po obejrzeniu filmu sprawdzamy poprawność odpowiedzi rozwiązanych ćwiczeń w zakładce Sprawdź

Oglądamy film z YouTube „Legenda o Świętym Wojciechu z drzwi gnieźnieńskich”

W zeszycie do historii odpowiadamy pisemnie na pytania:

  1. Wytłumacz pochodzenie nazwy „Polska”.
  2. Wyjaśnij, jakie zadania miała drużyna książęca.
  3. Wyjaśnij, dlaczego doszło do wojny z margrabią Hodonem i bitwy pod Cedynią.

Przerysujcie do zeszytu krzyżówkę i rozwiążcie ją.


geografia:
 
– proszę w ramach powtórki przeczytać temat: „Przez lądy i oceany” http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Planeta-Nowa_[kl_5][pr_2018]/#p=29
oraz wykonać ćwiczenia na końcu tematu (podręcznik, ćw. 1,3 str. 90), (odpowiedz do ćwiczenia 3 proszę o zapisanie w zeszycie)
– zachęcam też do ćwiczenia rozmieszczenia kontynentów i oceanów na świecie, ćwiczenia o tej tematyce znajdziecie pod adresem  https://online.seterra.com/pl/vgp/3188

biologia:

-proszę utrwalać materiał z podręcznika str.88-89
– wykonać do zeszytu ćwiczenia  z podręcznika „Wiesz czy nie wiesz?” str. 90
– zadania  utrwalające ten dział znajdują  się na stronie www.learningapps.org