Klasa 3

TYDZIEŃ XII OD 01.06 do 05.06.20 r.

Witajcie moi kochani!

W tym tygodniu:
– poćwiczycie czytanie i pisanie ze zrozumieniem,
– przypomnicie sobie kolejność wykonywania działań,
– zapoznacie się z pojęciem ,,równanie”,
– nauczycie się piosenki ,,Mój świat”,
– wykonacie prezent dla Taty,
– popracujecie nad kondycją fizyczną.

W ŚWIECIE DZIECIĘCYCH SPRAW

Poniedziałek – Chcemy , by świat był szczęśliwy 01.06

E. polonistyczna

  1. Przeczytaj w Podręczniku wiersz Ewy Skarżyńskiej ,,Drzewo pokoju” na stronach 62, 63.
  2. Odpowiedz ustnie na pytania:
    – Czego pragną dzieci z wiersza?
    – Do czego porównuje poetka pokój na świecie?
    – Przyjrzyjcie się uważnie ilustracji. Jakie rasy ludzi rozpoznajecie? Z jakich kontynentów pochodzą?
  3. Wykonaj zadania 1, 2, 3, 4 : dla chętnych 5 w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej na stronach 44, 45.

Informatyka

Napisz e-maila do koleżanki lub kolegi i wyślij na pocztę klasową.

E. matematyczna

1. Mnożenie i dzielenie w zakresie 1000.

  1. Wykonaj w ćwiczeniu do edukacji matematycznej zadania 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7: dla chętnych 8, 9, 10 na stronach 36, 37.

Wtorek- Moje Królestwo 02.06

E. polonistyczna

  1. Zapoznaj się z informacjami w Podręczniku na temat Janusza Korczaka na stronie 64.
  2. Odpowiedz pisemnie na pytania:
    – Co powstało w Warszawie dzięki staraniom Janusza Korczaka?
    – Jak nazywano Korczaka?

E. muzyczna

Zapoznaj się z piosenką ,, Mój świat”- ćwiczenie do edukacji polonistycznej na stronie 94.

https://www.youtube.com/watch?v=EWtwW5SV1Ck

Środa- Moje królestwo 03.06

E. matematyczna

1. Utrwalenie wiadomości i umiejętności- ćwiczenie strony 56, 57 ; dla wszystkich zadania 14, 15, 16, 17, 18 ; dla chętnych 19, 20, 21, 22, 23.

E. polonistycza

  1. Przeczytaj fragment książki Janusza Korczaka ,,Król Maciuś Pierwszy”- Podręcznik strony 65, 66, 67.
  2. Wyjaśnij w zeszycie znaczenie wyrazów: audiencja, parada, reforma, zawód.
  3. Wykonaj w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej zadania1, 2, 4, 5, 6, 7 na stronach 46 ,47.

E. techniczna

Zadanie 8 na stronie 47 w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej /praca indywidualna dla chętnych uczniów/.

Czwartek- Prawa dziecka 04.06

Wychowanie fizyczne

W ćwiczeniach możesz wykorzystać nietypowe przybory.

https://www.youtube.com/watch?v=q_FoJOcCZP0&t=19s

E. matematyczna

  1. Obliczenia w zakresie 1000.

Przepisz lub wklej do zeszytu:
3. Wykonaj zadania 1, 2, 3, 4, 5, 6 na stronach 38, 39 ; dla chętnych 7, 8, 9 na stronie 39.

4. Film o równaniach:

https://www.youtube.com/watch?v=bns6D081_MM

E. przyrodnicza

Obserwuj zmiany w przyrodzie. Popracuj z Rodzicami w ogrodzie.

Piątek- Prawa dziecka 05.06

E. polonistyczna

  1. Przeczytaj tekst Iwony Chmielewskiej ,,Pamiętnik Blumki”- Podręcznik na stronie 68 oraz informacje o Rzeczniku Praw Dziecka w Polsce na stronie 69.
  2. Na podstawie przeczytanych tekstów ułóż pytania w ćwiczeniu- zadanie 1; uzupełnij prawa dziecka oraz pokoloruj obrazek według kodu na stronach 48, 49.

E. społeczna i plastyczna

Przygotuj niespodziankę dla Taty

Wykorzystaj pomysły na stronie:

https://321startdiy.pl/10-pomyslow-na-prezent-na-dzien-ojca/

Jeśli chcecie Państwo zapoznać się bliżej z tematyka związaną z naszymi dzieciakami podaje link:

https://www.edukacja.edux.pl/p-21871-prawa-dziecka-ulotka-dla-rodzicow.php

Myślę , że zadań w tym tygodniu nie ma tak dużo, a poza tym brak prac na ocenę.

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę przyjemnego czerwcowego odpoczynku. Miejmy nadzieję, że pogoda w końcu nas mile zaskoczy.

Wasza wychowawczyni Barbara Klamer

język angielski:

Rozdział 6 At the beach.

Lesson: Poznajemy nowe słowa.

-Otwórz podręcznik na str. 51 (Lesson 1). Spójrz na zdjęcia w zad. 1. Poproś rodzica, aby włączył nagranie do zad. 3 track 10. (nagranie znajduje się na stronie: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia (Szkoła podstawowa klasy 1-3 / Tiger 3/ Pupil’s Audio Cd3 ) Posłuchaj, wskazuj kolejne czynności na rysunku w zad. 1 . Postaraj się wypowiadać ich nazwy wraz z nagraniem.

-Wpisz lub wklej do zeszytu :

-Podręcznik strona 51, zadanie 2:  https://www.youtube.com/watch?v=MzkUKuvpUCM

lub https://www.youtube.com/watch?v=8TeCg8mgcuQ

collecting shells- zbierać muszle,
fishing- łowić ryby,
flying a kite- puszczać latawiec,
making a sandcastle- budować zamek z piasku,
playing badminton- grać w badmintona,
playing Frisbee- bawić się frisbee,
playing volleyball- grać w siatkówkę,
putting on sun cream- smarować się kremem do opalania,
snorkelling- nurkować,
swimming- pływać.

– Zeszyt ćwiczeń strona 60 , zadanie 1.

Dla chętnych :

– Zeszyt ćwiczeń strona 60 , zadanie 1.

https://wordwall.net/pl/resource/500792/angielski/tiger-3-unit-6-activities

https://wordwall.net/pl/resource/818232/angielski/tiger-3-unit-6-beach

https://quizlet.com/pl/298464899/tiger-3-unit-6-on-holiday-flash-cards/

 

TYDZIEŃ XI – DZIEŃ MATKI OD 25.05 do 29.05.20 r.

Witam serdecznie!

Kochani, lekcje odbywają się nadal zdalnie. Nie zapomnijcie we wtorek złożyć życzeń swoim Mamom. Zadań jest mniej, w tym dużo dla chętnych. Korzystajcie z pogody i pomagajcie Rodzicom.

W tym tygodniu:

-przypomnicie sobie formę zaproszenia,
-poćwiczycie czytanie ze zrozumieniem,
-będziecie recytować wiersz,
-posłuchacie muzyki klasycznej,
-utrwalicie dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000,
-zadbacie o kondycję fizyczną,
-poćwiczycie kodowanie,
-zrobicie pyszny posiłek.

Poniedziałek- Zaproszenie 25.05

E. polonistyczna
1. Przypomnij sobie formę zaproszenia:
2. Wykonaj zadanie 1 i 2 w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej na stronie 37.

E. plastyczno- techniczna

Narysuj piękną laurkę dla Mamy.
Lub:
Wykonaj portret Mamy. Naklej portret Mamy na sztywny karton /może być kolorowy/. Wykonaj dziurkaczem dwa otwory w górnej części kolorowej ramki. Przewlecz tasiemkę lub ozdobny sznurek i obrazek gotowy.

Zajęcia ruchowe

Zabawy dla mamy i córki
https://www.youtube.com/watch?v=wp4qRMp2Fvw

E. matematyczna

  1. Powtórzenie wiadomości:
    Sprawdź swoją wiedzę – ćwiczenie do edukacji matematycznej na stronach 32, 33

Wtorek- Dzień Matki 26.05

E. polonistyczna

  1. Przeczytaj tekst w Podręczniku na stronach 58, 59.
  2. Odpowiedz ustnie na pytania:
    -W jaki sposób bohater opowiadania chciał pomóc mamie?
    -Opowiedz, co wydarzyło się podczas drzemki mamy?
    -Dlaczego bohaterowi opowiadania nie udało się zadbać o odpoczynek mamy?
    -W jaki sposób Wy pomagacie mamie?
    -Na czym polega ta pomoc?
    -Co czujecie , gdy komuś pomagacie?
    -Czy lubicie , jak Wam ktoś pomaga?
  3. Notatka do zeszytu:Na świecie jest wielu dobrych ludzi. To oni dostrzegają smutek w oczach innych. W miarę swoich możliwości reagują- niosą pomoc, pocieszenie, czasem dobre słowo. Warto pomagać!

E. muzyczna

Posłuchaj muzyki klasycznej związanej z obecną porą roku.
https://www.youtube.com/watch?v=Jg459959VdY
https://www.youtube.com/watch?v=kw4aTlxQAdA

Środa-Dzień Matki 27.05

E. matematyczna

1. Dla chętnych uczniów na ocenę celującą . Wykonaj zadania dodatkowe w ćwiczeniu na stronach 54, 55.

E. polonistyczna

  1. W ćwiczeniu do edukacji polonistycznej wykonaj zadania 1, 2, 3, 5: dla chętnych zadanie 4 na stronach 40, 41.

Informatyka

  1. Lekcja kodowania – ćwiczenie do edukacji polonistycznej na stronach 42, 43.

Zajęcia ruchowe

Zabawy z kijem od mopa:
https://www.youtube.com/watch?v=iAAwdtfAwb0

Czwartek- Matka, Mama, Mamusia 28.05

Wychowanie fizyczne

Korzystając z pięknej majowej pogody wyjdź na spacer lub skorzystaj ze strony
https://www.youtube.com/watch?v=zn9M1BADSpw

E. matematyczna

  1. Obliczenia w zakresie 1000./ dodawanie i odejmowanie/
  2. Wykonaj w ćwiczeniu zadania 1, 2, 3, 6 : dla chętnych 4, 5, 8, 9 na stronach 34, 35.

E. przyrodnicza

1. Przyjrzyj się rysunkom z czaplami i znajdź 10 różnic- ćwiczenie do edukacji polonistycznej zadanie 18 na stronie 82

Piątek- Rodzina 29.05

E. polonistyczna

  1. Przeczytaj lub posłuchaj tekstu,, Nieudane święto” na stronach 60, 61 w ,,Podręczniku”.
  2. Odpowiedz na pytania:
    -Jaką niespodziankę przygotowała Hania z okazji Dnia Matki?
    -Czy trudno było dziewczynce przygotować się do występu?
    -Co martwiło Hanię?
    -Czy mama Hani przyszła na uroczystość?
    -Dlaczego mama dziewczynki się spóźniła?
    -Jak dziewczynka czuła się po wyjaśnieniach mamy?
    -Co sprawiło, że Hania się uśmiechnęła?
    -Co czujemy, gdy przygotowujemy się do czegoś, wkładamy w to dużo pracy, a potem coś nam się nie udaje?
  3. Zapisz w zeszycie ,,Dlaczego warto pamiętać o ważnych wydarzeniach w życiu bliskich osób? /Praca na ocenę/.

E. społeczna

Przygotuj dla Rodziców kolację niespodziankę.

Może to być na przykład:

KANAPKA Z PASTĄ JAJECZNĄ

1 jajko
5 dkg sera twarogowego lub śmietankowego
1-2 łyżki jogurtu naturalnego
kromka pieczywa

Gotujemy jajko i po ostudzeniu obieramy i rozgniatamy widelcem. Dodajemy pokruszony ser i jogurt. Całość mieszamy i nakładamy na kromkę pieczywa.

Zajęcia ruchowe

Spaceruj, wspinaj się na drzewa, skacz na trampolinie. Zaproś na spacer kogoś bliskiego.

Prace można wykonywać w dowolnym czasie, rozkładając sobie materiał indywidualnie na poszczególne dni tygodnia.

W tym tygodniu są prace na ocenę i proszę je wysyłać do poniedziałku 01.06.20 r.

Pozdrawiam i zdrowia życzę. Szczególne życzenia kieruję do Mam, którym dziękuję za ciężką pracę z dziećmi. Życzę Paniom pogody ducha , uśmiechu na co dzień oraz pociechy z naszych dzieciaków.

Podaje link, który może być przydatny do pracy z dziećmi w lekcjach zdalnych:
https://www.edukacja.edux.pl/p-94-jak-odrabiac-zadania-domowe.php

Barbara Klamer

język angielski

Drodzy rodzice i dzieci, dziękuje Wam za zdjęcia i wiadomości wysyłane do mnie. Cieszę się że tak chętnie wykonujecie zadania w domu.

Lesson : Mother’s day- dzień matki.

Zaśpiewajmy piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=RQ-h6WCVm6Q

-“My Mom” Anthony’ego Browne. Posłuchajcie i  przyjrzyjcie się na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=lUmLFEs7yjU

Dla chętnych

Posłuchajcie instrukcji i stwórzcie laurkę z okazji dnia matki.
https://www.youtube.com/watch?v=2z-TSjMLqfY

Karty pracy.
Karty pracy Klasa III


TYDZIEŃ X – 18.05- 22.05.2020 r.

Witajcie Trzecioklasiści !

W tym już dziesiątym tygodniu naszych lekcji zdalnych pozdrawiam Was cieplutko. Świetnie radzicie sobie z zadaniami. Wasze filmiki i zdjęcia bardzo mnie cieszą, bo chociaż w taki sposób mogę Was zobaczyć . Dziękuję za pozdrowienia , e-maile, smsy.

W tym tygodniu:
– poćwiczycie czytanie ze zrozumieniem,
– pomożecie Rodzicom w pracach ogrodowych,
– przypomnicie sobie zasady pisowni wielką literą,
– poćwiczycie zapis liczb sześcio- i siedmiocyfrowych,
– przypomnicie sobie rodzaje zdań,
– popracujecie nad kondycją fizyczną,
– rozwiniecie kompetencje informatyczne.

TEMAT TYGODNIA: MAGIA OGRODU

Poniedziałek – Klasowy ogródek 18.05

E.polonistyczna

  1. Przeczytaj w Podręczniku tekst ,,Moja działka zmienia się w dżunglę” na stronie 50.
  2. Odpowiedz ustnie na pytania:
    -Gdzie dziewczynka założyła działkę?
    -Kim był ogrodnik na domowej działce bohaterki?
    Co stało się po kilku dniach?
    -Dlaczego ogródek zmienił się w dżunglę?
    -Co stało się z uprawami?
  3. Wykonaj w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej zadania 6, 9 ; dla chętnych 8, 10 na stronach 32, 33.

E. matematyczna

  1. Przepisz do zeszytu:Liczby siedmiocyfrowe możemy zapisywać tak, aby między trzecią i czwartą oraz szóstą i siódmą cyfrą od końca był mały odstęp – co ułatwi odczytywanie liczb.3 000 000 – trzy miliony , 7 000 000 – siedem milionów

    2. Oblicz i zapisz wyniki: zadania1, 2, 3, 4 ; dla chętnych 5, 6, 7 na stronach 26, 27.

  1.  

Zajęcia ruchowe

Pomóż Rodzicom w pracach ogrodowych lub skorzystaj ze strony:
https://www.youtube.com/watch?v=ZYFAIupyHhM

Wtorek- Tropimy gramatykę 19.05

E. polonistyczna

      1. trwalenie i powtórzenie wiadomości.Wyróżniamy trzy rodzaje zdań:
        – oznajmujące,
        pytające,
        – rozkazujące.

        Każde z tych zdań może wyrażać emocje i kończyć się wykrzyknikiem. Wtedy takie zdanie nazywamy zdaniem wykrzyknikowym.

        Najważniejsze wyrazy w zdaniu to czasownik/ bez niego nie ma zdania/ i rzeczownik /wykonuje czynność wskazaną przez czasownik/.

        W Podręczniku na stronach 52, 53 przeczytajcie informacje i zwróćcie uwagę w jaki sposób w zdaniu zaznacza się rzeczownik nazywany podmiotem/podkreślenie jedną linią/ oraz czasownik nazywany orzeczeniem/ / podkreślenie dwiema liniami/.
        2.Pamiętając co przeczytałeś/łaś wykonaj zadania 1, 2, 3, 6 ; dla chętnych 4, 5 na stronach 34, 35 w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej.

        E. muzyczna

        1. Ćwiczenia muzyczne połączone z ruchem:
        https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

        Środa-Kompozycje kwiatowe 20.05

        E. matematyczna

        1. Pograj z Rodziną w ,,Smaczne jabłuszka” lub ,,Truskawkowy deser” w ćwiczeniu do edukacji matematycznej na stronach 28, 29.

        E.polonistyczna

         

        1. Przeczytaj informacje o kompozycjach kwiatowych w Podręczniku na stronach 54, 55.
        2. Wyjaśnij pisemnie pojęcia: florystyka, girlanda, ikebana, land art

    E. techniczna

    1. Zrób piękny wiosenny bukiet./Możesz zrobić zdjęcie i wysłać na pocztę klasową/

    Zajęcia ruchowe

    Pobaw się z bratem lub siostrą – pograj w piłkę, poćwicz podchody.

    Czwartek- Tropimy ortografię 21.05

    Wychowanie fizyczne

    1. Ćwiczenia fizyczne połączone z muzyką:

    https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U

    E. matematyczna

    1. Utrwalenie pojęć: ćwierć, półtora
    2. Ćwiczymy z Noni- Wykonaj zadania 1, 2, 3, 5 ; dla chętnych 4, 6 na stronach 30, 31 w ćwiczeniu do edukacji matematycznej.

    E. przyrodnicza

    1. Sprawdź swoją wiedzę o kompozycjach kwiatowych- strona 38 w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej.

    Piątek- Tropimy ortografię 22.05

    E. polonistyczna

    1. Zapamiętaj – możesz przepisać lub wkleić do zeszytu :

    2.Wykonaj zadania 6, 7, 8, 9 w ćwiczeniu na stronie 39.
    3. Zrób Mamie niespodziankę i naucz się pięknego wierszyka na pamięć.

    Mamusiu” – Landau Irena

    Dzisiaj jest Twoje święto
    i chciałbym Ci powiedzieć
    że bardzo kocham,
    że bardzo kocham Ciebie.

    Gdy Cię nie ma
    patrzę na zegar.
    Smutno mi gdy wychodzisz…
    Liczę ile do Twego powrotu
    zostało jeszcze godzin…

    Kiedy wracasz?
    To Twoje kroki
    słyszę na schodach
    choćbyś mamusiu
    cicho wchodziła,
    najciszej..
    .

    E. społeczna

    1. Przygotuj Rodzicom smaczną niespodziankę- na przykład kanapki lub szaszłyki .

    E. plastyczna

    1. Namaluj farbami wiosenny ogród.

    Zajęcia ruchowe

    1. Pospaceruj, poskacz na trampolinie lub skorzystaj ze strony:

    https://www.youtube.com/watch?v=bfEcDBCPVDY&t=104s

    Na pewno zauważyliście, że w tym tygodniu nie ma prac na ocenę. Wynika to z tego, iż macie już bardo dużo ocen , a poza tym na pewno chcielibyście więcej czasu spędzić na zabawie.

    Życzę wszystkim dużo zdrowia oraz udanej zabawy. Dziękuję Rodzicom z ciężką pracę z dziećmi i informacje zwrotne. Miłego, ciepłego, rodzinnego tygodnia !

    pani Basia

 

język angielski:

Witam was serdecznie drodzy Uczniowie I Rodzice!

W tym tygodniu piszemy sprawdzian, który jest gotowy do druku. Jeśli nie macie możliwości wydrukowania proszę  wykonać projekt który znajduje się zeszycie ćwiczeń na stronie 55. 

Pracę lub sprawdzian najeży przesłać do końca tygodnia, wysyłamy zdjęcie, skan lub odpowiedzi z pracy na: mój adres e mail, Messengera lub w SMS-a.

Bardzo proszę podpisać kartki. Wszystkim dzieciom życzę powodzenia.
Klasa III sprawdzian

 

 

Witajcie Kochani!

Świetnie radzicie sobie przy pomocy Rodziców z zadaniami na kolejne dni tygodnia. Mam nadzieję, że samodzielnie potraficie wysłać maila, znaleźć w internecie potrzebne informacje.

To już dziewiąty tydzień Waszej samodzielnej, zdalnej pracy, której efekty można zobaczyć na filmikach i zdjęciach. Na dworze zrobiło się ciepło, więc zadam Wam trochę mniej pracy i oczywiście zadań na ocenę. Cieszy mnie Wasza systematyczna praca, piękne pismo i poprawnie wykonane obliczenia. BRAWO!!! TYLKO TAK DALEJ!!!

TEMAT TYGODNIA- EUROPA/ MAGIA OGRODU

W tym tygodniu:

  • poznacie mit o powstaniu Europy,
  • utrwalicie wiadomości o Unii Europejskiej,
  • posłuchacie ,,Ody do radości ” L. Beethovena oraz ,,Chatki na kurzej stopce” M. Musogorskiego,
  • będziecie ćwiczyć zapis i odczytywanie liczb pięcio- i sześciocyfrowych,
  • nauczycie się na pamięć wierszyka o zmiękczeniach,
  • poznacie rośliny ogrodowe i zasady ich pielęgnacji.

PONIEDZIAŁEK- W EUROPIE 11.05

E. polonistyczna

  1. Przeczytaj tekst w Podręczniku na stronie 41 i odpowiedz ustnie na pytania:
    -Kim była Europa?
    -Co dostrzegła nad brzegiem morza?
    -Kto krył się pod postacią byka?
    -Dokąd byk zawiózł księżniczkę?
    -Jakie państwo rozwinęło się na Krecie i na sąsiednich wyspach?
  2. Notatka do zeszytu:EUROPA to część świata położona na półkuli północnej, na pograniczu półkul wschodniej i zachodniej. Powierzchnia Europy wynosi około 10 mln km kwadratowych. Jej wschodnią granicę stanowią góry Ural, a zachodnią- wody Oceanu Atlantyckiego, północną wyznacza Ocean Arktyczny, a południową- Morze Śródziemne i Morze Czarne. Europę zamieszkuje około 740 mln ludzi. Na jej terytorium znajduje się 46 państw- największe z nich to Rosja, a najmniejsze to Watykan.
  3. Zadanie dla Mądrali-Wymień prawa i obowiązki państw członkowskich Unii Europejskiej.

Informatyka

  1. Wykorzystuj internet przy wykonywanych pracach.
  2. Wysyłaj zdjęcia i filmiki na pocztę klasową.

E. matematyczna

  1. Przepisz do zeszytu i uzupełnij:Ćwierć kilograma = … dag
    Ćwierć metra = … cm
    Ćwierć tony = … kg
    Ćwierć roku = … miesiące

2. W ćwiczeniu do matematyki wykonaj zadania 1, 2, 4, 5; dla chętnych pozostałe, na stronach 18, 19.

Zajęcia ruchowe-zumba
https://www.youtube.com/watch?v=k2hBMkZuvP8&list=PLQBt82zcfRIKC1YS_lfK4LC7PUu-mcRKL

WTOREK- W EUROPIE 12.05

E. polonistyczna

  1. Na podstawie tekstu w Podręczniku na stronie 42, 43 odpowiedz na pytania:-Dlaczego zdecydowano się połączyć gospodarki krajów europejskich?-Ile państw liczy obecnie wspólnota?/pisemnie do zeszytu/-Kiedy Polska stała się członkiem UE?/pisemnie do zeszytu/

    -Jakie korzyści płyną z przynależności do UE?

  2. Wykonaj zadania w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej na stronach 26, 27.To jest praca na ocenę!E. muzyczna

Posłuchaj hymnu UE:
https://www.youtube.com/watch?v=BZ1soplAV94
oraz utworu Modesta Musorgskiego ,,Chatka na kurzej stopce”
https://www.youtube.com/watch?v=xRbCwtJwW5M

ŚRODA- TROPIMY ORTOGRAFIĘ 13.05

E. matematyczna

1. Jako wprowadzenie do tematu obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=bc64kvlJzEc

  1. W ćwiczeniu do edukacji matematycznej wykonaj zadania 1, 2, 3, 4 ; dla chętnych 5, 6, 7 na stronach 20, 21. To jest praca na ocenę!

Wklej lub przepisz do zeszytu:
E. polonistyczna

  1. Przeczytaj wierszyki w Podręczniku na stronach 44, 45.
  2. Dwa wybrane przepisz do zeszytu.
  3. Naucz się na pamięć wybranego wiersza o pisowni zmiękczeń./ Możesz nagrać filmik na ocenę celującą/.
  4. Dla chętnych uczniów:
    http://pisupisu.pl/klasa3/anagramy-piecioliterowe

     5. Kiedy piszemy : ś, ć, ź, ń, dź lub si, ci, ni, dzi:
Zajęcia ruchowe
https://www.youtube.com/watch?v=zn9M1BADSpw

CZWARTEK- OGRÓD WARZYWNO- KWIATOWY 14.05

Wychowanie fizyczne

1. Wedź na stronę i pograj w ruletkę:
https://wordwall.net/pl/resource/903302/wf/poniedziałkowy-wf-160320120r-

E. przyrodnicza

  1. Noni na tropie. Razem z Noni pomóż ślimakowi rozwiązać zadania – ćwiczenie do edukacji matematycznej na stronach 22 i 23. To jest praca na ocenę!

E. matematyczna

  1. Uważnie przeczytaj informacje w Podręczniku na stronach 122 i 123.
  2. Wejdź na stronę:
    https://www.matzoo.pl/klasa3/zapisujemy-liczby_23_469
  3. W ćwiczeniu do edukacji matematycznej wykonaj zadania 1, 2, 3 na stronie 24; dla chętnych zadania na stronie 25.
  4. Wklej lub przepisz do zeszytu:
    PIĄTEK- OGRÓD WARZYWNO – KWIATOWY 15.05
    E. polonistyczna1.Wprowadzenie do tematu – krzyżówka/przerysuj lub wklej do zeszytu:
    1. Owad z barwnymi skrzydłami
    2. Zielone na mizerię
    3. Czerwone na zupę lub tarte
    4. Kwiat z kolcami
    5. Zwierzeta spulchniajace glebę

    1.  

    2. Dopisz skojarzenia do wyrazu OGRÓD.

    3. Przeczytaj tekst, obejrzyj ilustracje w Podręczniku na stronie 46 -47.

    4. Wykonaj zadania 1, 2, 3, 5 w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej na stronach 30, 31.

    E. społeczna
    1. Sprawdź swoją wiedzę o Polsce i Europie – ćwiczenie do edukacji polonistycznej na stronach 28, 29- zadanie 1, 2, 4; dla chętnych pozostałe zadania.
    2. Dla chętnych uczniów:
    https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,8039c-unia_europejska.html

    E. plastyczna

    Narysuj chatkę na kurzej stopce – technika dowolna./ dla chętnych/

    To już wszystkie zadania na ten tydzień. Zauważyliście, że jest dużo zadań dla chętnych uczniów. Są to prace dowolne, więc dla tych, którzy wyrabiają się z pracą obowiązkową i mają szybkie tempo pracy. Proszę wysyłać tylko prace na ocenę!
    Chłopaki i dziewczynki – świetne zdjęcia i super filmiki z wychowania fizycznego! Widzę, że pracujecie nad mięśniami i kondycją. Z Waszych filmików zgramy jeden i być może obejrzymy go wszyscy na koniec roku szkolnego.
    Pozdrawiam Was serdecznie i mam nadzieję, że Wszyscy jesteście zdrowi.
    Dziękuję Rodzicom za ciężką pracę i życzę Państwu pogody ducha oraz zdrowia oczywiście.

    Barbara Klamer

    języka angielski:

    Lesson  12.05.2020

    Powtarzamy wiadomości z rozdziału 5

    Drodzy rodzice mam nadzieję, że dzieci chętnie uczą się języka angielskiego. W następnym tygodniu zrobimy sobie sprawdzian z rozdziału 5, będzie on w formie projektu który dzieci wykonają, ja oczywiście wszystko przygotuję i udostępnię.

    – na dzisiejszej lekcji powtórzymy słowa i zwroty poznane w rozdziale 5. Otwórz podręcznik na str. 50 (Lesson 7) i spójrz na zad. 1, posłuchaj, odszukaj i wskaż obrazek.(ćwiczenie wykonujemy ustnie) https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia       Tiger3 Pupil’s Audio CD3 truck 7.

    -Zeszyt  ćwiczeń strona 56 ćwiczenie 1, 2,3.

    Dla chętnych

    -Podręcznik strona 50 ćwiczenie 2 – chętni wpisują do zeszytu.

    -Zeszyt ćwiczeń strona 57 ćwiczenie 4,5,6.

    Proszę sprawdzić odpowiedzi:

    Podręcznik s. 50 ćw. 2: 1.It’s three o’clock in the afternoon in Warsaw. 2 It’s nine o’clock in the morning in Toronto. 3 It’s ten o’clock at night in Tokyo. 4 It’s half past six in the evening in Delhi.) 

    Zeszyt ćwiczeń ćw. 1: 1 put on your pyjamas, 2 get up, 3 have a shower, 4 go home, 5 have dinner, 6 go to school, 7 go to bed, 8 have breakfast, 9 brush your teeth, 10 have lunch

    ćw. 2 1 Do you brush your teeth every day?, 2 Do you have a shower every day?, 3 Do you have breakfast every day?, 4 Do you go to school every day?

    ćw. 3 1 half past seven, 2 eight o’clock, 3 twelve o’clock/midday, 4 half past three
    s.
    57, ćw. 4: 1 d, evening, 2 a, midday, 3 f, afternoon, 4 c, morning, evening, 5 e, night, 6 b, midnight

    ćw. 5 time, please, past, lunch, right, ready

     

     

     

 

WITAJCIE DRODZY TRZECIOKLASIŚCI!

Cieszę się, że tak aktywnie i systematycznie pracujecie. W tym tygodniu będzie kilka prac na ocenę. Jeśli macie czas i ochotę róbcie zadania dla chętnych, które są na ocenę celującą.

TYDZIEŃ VIII
TEMAT TYGODNIA – WĘDRÓWKI LĄDEM
ZADANIA NA TYDZIEŃ OD 04.05 DO 08.05.2020 r.

-zapoznanie z lekturą ,,O psie, który jeździł koleją” Romana Pisarskiego,
-układanie planu wydarzeń,
-uzupełnianie streszczenia książki,
-przeliczanie jednostek masy,
-utrwalenie pojęć: pół godziny, ćwierć godziny,
-obserwowanie zmian w przyrodzie,
-poznanie wad i zalet transportu kolejowego,
-wykorzystywanie technologii komputerowych przy wykonywaniu zadań.

PONIEDZIAŁEK – ,,O psie, który jeździł koleją” 04.05

E. polonistyczna
Uważnie obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=Lkuy6n0l1aY
lub przeczytaj lekturę:
https://pl-static.z-dn.net/files/d9b/6d097397cee57b8e8825fb5bd9668dc0.pdf

2.Wpisz informacje na temat lektury- zadania 1, 2 ,3 ,4 /metryczka książki/ na stronie 16 i 17 w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej.

Dla chętnych uczniów zadania ze strony 18 .

3. Ułóż plan wydarzeń lub skorzystaj z podanego i przepisz do zeszytu.

Pojawienie się psa na stacji w Marittimie.
Zaprzyjaźnienie się psa z zawiadowcą, jego rodziną i nadanie psu imienia – Lampo.
Codzienne podróże Lampo między stacją a domem zawiadowcy.
Podróż Lampo do Turynu.
Kolejne dalekie podróże Lampo i wypadek na stacji w Paola.
Rekonwalescencja Lampo u pary wieśniaków.
Powrót Lampo na stację, sława psa – artykuły w gazecie, propozycje odkupienia psa.
Nakaz usunięcia psa ze stacji wydany przez naczelnika.
Oddanie Lampo wujowi na Sycylii.
Powrót wycieńczonego psa z Sycylii i leczenie.
Uratowanie życia Adele i śmierć Lampo pod kołami lokomotywy.

4. Jeśli masz problemy ze zrozumieniem lektury możesz skorzystać z filmików:
https://www.youtube.com/watch?v=_DN6g1HKhwc – streszczenie
https://www.youtube.com/watch?v=yNgh-l2qxok – bohaterowie, opis

5. Dla chętnych uczniów krzyżówka /na ocenę celującą/.
6. Uzupełnij streszczenie książki:
W pogodny letni dzień z pociągu na stacji …………….. wysiadł …………….. pasażer. Był to pies, który podbiegł do ……………… i zaczął się do niego łasić. Pies nazwany ………………… stał się wiernym towarzyszem zawiadowcy. Lubił ………………. W czasie jednej z podróży uległ wypadkowi. Zaopiekowali się nim …………………… Lampo tęsknił za opiekunem i ……………………. do niego. Okazało się, ze musi opuścić staję. Odwieziono go na …………………. do wujka zawiadowcy. Pies pokonując trudy podróży powrócił do Marittimy. Powitano go serdecznie. Jednak niedługo trwała radość. Lampo zginął pod kołami …………………., ratując życie małej ……………………

Ta praca jest na ocenę!

7. Oto trasa wędrówki Lampo:
Informatyka

Narysuj w zeszycie do matematyki dwa obrazki według kodu- ćwiczenie do edukacji matematycznej zadanie 9 na stronie 13.

Pobaw się i pośmiej czyli informacje na wesoło:
O zwierzętach
https://wordwall.net/pl/resource/1268346/pół-żartem
Czy słonie śpiewają?
https://wordwall.net/pl/resource/1178136/polski/pół-żartem-pół-serio

E. matematyczna

1.Jako wprowadzenie do tematu wejdź na stronę:
https://wordwall.net/pl/community/litry-pół-litra-ćwierć-litra

2. Wykonaj w ćwiczeniu do edukacji matematycznej zadania 1, 2, 4, 5, 10 ze stron 10,11

Dla chętnych dzieci zadania pozostałe.

WTOREK – ,,O psie, który jeździł koleją” 05.05

E. polonistyczna

Notatka do zeszytu.

OPIS PSA LAMPO
Lampo był kudłatym kundlem trochę podobnym do owczarka i szpica. Miał wesoły, przyjazny pyszczek i spiczaste uszy. Jedno ucho sterczało ku górze, a drugie opadało w dół, nadając zwierzęciu zawadiacki wygląd. Lampo miał inteligentne spojrzenie. Grzbiet kundla przecinała jasna pręga, dlatego dano mu na imię Lampo, co po włosku oznacza błyskawicę. Lampo był prawdziwym przyjacielem człowieka.

E.muzyczna

Korzystając z internetu zrób krzyżówkę i wykreślankę – ćwiczenie do edukacji polonistycznej strona 72, 73 zadanie 1 i 3 /praca dla chętnych uczniów/.

Proszę utrwalić piosenkę ,,Na majówkę”/mile widziane filmiki /.

ŚRODA – Migracje zwierząt 06.05

E.matematyczna

  1. Zapis do zeszytu:
    1 godz. = 60 min
    1 min = 60 s
    1 doba = 24 godz.
    1 kwadrans = 15 min

    ZAPAMIĘTAJ!

Zaznaczanie godzin na zegarach
Wykonaj w ćwiczeniu do edukacji matematycznej zadania 1, 2, 3, 4, 5 na stronach 12 i 13.

Dla chętnych dzieci pozostałe zadania.

E. polonistyczna

1.Wyjaśnienie słowa migracje
2.Przeczytaj w Podręczniku tekst i przyjrzyj się ilustracjom na stronach 32, 33, 34, 35.

3. Odpowiedz ustnie na pytania:
-Z jakich przyczyn migrują żurawie?
-Co jest powodem dalekich wędrówek węgorzy?
-Jak nazywa się motyl najbardziej znany z wędrówek?
-Co niezwykłego tworzą te motyle na drzewach?
-Jak daleką drogę pokonują węgorze, by odbyć tarło?
-Jakie ryby wpływały niegdyś do naszych rzek?
-Dlaczego teraz nie jest to możliwe?

4. Rozwiąż krzyżówkę i napisz dlaczego zwierzęta migrują – ćwiczenie, strona 20.

CZWARTEK – Migracje zwierząt 06.05

Wychowanie fizyczne

1.W ramach rozgrzewki wykonaj ćwiczenia ze strony:
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

2. Podczas spaceru wykonaj kilka podskoków, skłonów, przysiadów.
Zrób zdjęcie lub nagraj filmik i wyślij na pocztę klasową /dla chętnych/.

E. matematyczna

  1. Zapis do zeszytu:
    Wiek to 100 lat.
    Rok to 12 miesięcy.
    Rok ma 4 kwartały.
    1 kg = 100 dag
    1 dag = 10 g
    1 t = 1000 kg

    ZAPAMIĘTAJ!

  1. Pamiętając to co zapisałeś/łaś do zeszytu wykonaj zadania 1, 2, 3, 6 na stronach 14 i 15 w ćwiczeniu do edukacji matematycznej.

    Ta praca jest na ocenę!

    Dla chętnych uczniów pozostałe zadania.

E. przyrodnicza

1. Zaobserwuj na spacerze, co się dzieje w bocianich gniazdach.

1. Przyjrzyj się rysunkowi w ćwiczeniu do edukacji matematycznej na stronie 16 i 17 .

2. Wykonaj zadania 1, 2, 7; dla chętnych dzieci pozostałe.

PIĄTEK – Transport lądowy 07.05

E.polonistyczna

1. Przeczytaj tekst i przyjrzyj się ilustracjom w Podręczniku na stronach 36, 37.

2.Wypisz z wykreślanki środki transportu, ułóż zdanie z rozsypanki wyrazowej- ćwiczenie , strona 24.

3. Przeczytaj w Podręczniku na stronie 38, 39 wiersz Juliana Tuwima ,,Lokomotywa” i odpowiedz na pytanie ,,Co jechało w kolejnych wagonach?”- zadanie 5 na stronie 25 w ćwiczeniu.

4.W ramach podsumowania zajęć wady i zalety transportu kolejowego.

Wyjaśnienie słowa transfer:
Transfer- przeniesienie, przekazanie, przesiadka
E. społeczna

https://learningapps.org/2336817 patriotyczny quiz
https://learningapps.org/watch?v=p5kd0g4z301 konstytucja quiz

E. plastyczna

Narysuj wybranego bohatera lektury.

Praca dla chętnych uczniów!

   Pracę z poszczególnych dni tygodnia można sobie planować indywidualnie, w zależności od potrzeb i możliwości.
  Bardzo Wam dziękuję za zdjęcia i filmiki! Cieszcie się i odpoczywajcie korzystając z pięknej majowej pogody.
   Pozdrawiam serdecznie Was i Wasze Rodziny. Dziękuję Rodzicom za pomoc w wysyłaniu zdjęć i filmików.
                                    Zdrowego i słonecznego tygodnia życzę!

                                                          Wasza wychowawczyni pani Basia

język angielski:
W
itajcie kochani! Bardzo dziękuję Wam i Waszym Rodzicom za zdjęcia i skany prac.

LESSON
Subject: Poznajemy nowe słowa.

-Utrwalamy piosenkę ,,My day’’  ćwiczenie 2 strona 47- książka ucznia. Nagranie piosenki znajduje się tu: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia  Cd2 T49, T50. Przygotuj swoje minikarty obrazkowe. Posłuchaj piosenki, spróbuj śpiewać razem z nagraniem, a gdy usłyszysz nazwę czynności, podnieś właściwą minikartę.

WPROWADZENIE SŁÓW:
– wpisz do zeszytu:
in the morning- rano
at midday- w południe
in the afternoon- po południu
in the evening- wieczorem
at night- w nocy
at midnight- o północy

-spójrz na obrazki w zad. 1 w lekcji 5 str. 48. i powiedz, co widzisz. Odtwórz nagranie: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia Pupil’s Audio CD3, track 1. Słuchaj i pokazuj kolejne zdjęcia. Posłuchaj nagrania jeszcze raz i powtarzaj słowa.

-CZYTANKA: spójrz na zad. 2 w podręczniku (str. 48). Spójrz na zdjęcia i przeczytaj nagłówek: zastanów się, o czym będzie tekst. Odtwórz nagranie Cd3, track 2 i posłuchaj nagrania, jednocześnie śledząc tekst w podręczniku. Posłuchaj nagrania jeszcze raz: zatrzymuj po każdym fragmencie i przeczytaj na głos usłyszany fragment.

-ĆWICZENIA: otwórz zeszyt ćwiczeń na str. 54 (Lesson 5). Spróbuj wykonać ćwiczenie 1 w Lekcji 5.

Dla chętnych:

-Zeszyt ćwiczeń strona 54 ćwiczenia 2,3.
https://www.anglomaniacy.pl/timeDictionary.htm
https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/daily-routines/routines

-Utrwalamy liczebniki:
https://www.youtube.com/watch?v=D0Ajq682yrA
https://www.youtube.com/watch?v=wiGEEJLLKd8

Proszę sprawdzić swoje odpowiedzi w zszycie ćwiczeń:

Ćw.1, str.54 7:00- evening – 4, 4:00- afternoon – 3, 10:30- night – 5, 12:00- midday – 2, 12:00 midnight – 6, 6:30 morning-1

ćw. 2, str 54: 1 one o’clock, afternoon, 2 eight o’clock, evening, 3 eleven o’clock, night

Ćw.3 , str 54: Odpowiedzi własne uczniów.

 

 

 


Witajcie Kochani! Coraz lepiej radzicie sobie z obsługą komputera. Brawo!
Bardzo dziękuję Wam i Waszym Rodzicom za zdjęcia i filmiki.
TYDZIEŃ VII OD 27.04. DO 30.04.2020 r.
TEMAT TYGODNIA: ,,KRAJ NAD WISŁĄ I ODRĄ”

Zadania:
-przypomnienie jednej z form wypowiedzi -opisu,
-zapoznanie z legendą o warszawskiej syrence,
-zapoznanie z budową rzeki,
-przypomnienie cech legendy,
-zapoznanie z pojęciami typu:ćwierć i połowa,
-utrwalenie czytania i słuchania ze zrozumieniem,
-poznanie zabytków Warszawy,
-nauka piosenki ,,Na majówkę”.

PONIEDZIAŁEK-Malowana historia 27.04

E. polonistyczna
1. Przeczytaj wiersz Tadeusza Szymy ,,Jan Matejko” w Podręczniku na stronie 3 i odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem.
2. Zapoznaj się treścią notatki na stronie 4, 5 i odpowiedz pisemnie na pytania:
-Jaki tytuł nosi obraz i kto jest jego autorem?
-Co przedstawia obraz?
-Co widać na pierwszym planie obrazu , a co na drugim?
-Jakie wrażenie wywołuje obraz?
TO JUŻ WIEM! TO JEST OPIS OBRAZU!

3. Wykonaj w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej zadania 1, 3, 4,5, 6, 7, 8 na stronach od 3 do 5.
4. Zadanie dla chętnych uczniów ,,Czytam i interpretuję” w ćwiczeniu w. w. strony 86,87.
5. Jeśli chcesz poćwiczyć pisanie opisu obejrzyj prezentację.
https://www.slideshare.net/Endy12345/opis-przedmiot-posta-obraz

E. matematyczna
1. Wykonaj zadania w ćwiczeniu do edukacji matematycznej strony 3, 4, 5.
2. Dla chętnych uczniów ,,Zadania dodatkowe” w ćwiczeniu strony 52, 53.

WTOREK-Z biegiem Wisły 28.04

E. polonistyczna
1.Posłuchaj uważnie legendy:
https://www.bajkowyzakatek.eu/2010/11/polski-legendy-warszawska-syrenka.html
lub
https://www.youtube.com/watch?v=-rLbLNKDVkM

PLAN WYDARZEŃ
1. Rozmowa Mateusza i Szymona o syrenie.
2. Rada pustelnika Barnaby.
3. Plan uwięzienia syreny.
4. Schwytanie półkobiety, półryby.
5. Opieka Staszka nad syreną.
6. Staszek zachwycony śpiewem, uwalnia wodną pannę.
7. Syrena wraz ze Staszkiem skrywa się na zawsze w wiślanych falach.
8. Wizerunek syreny staje się herbem Warszawy.

2. Wykonaj w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej zadania 1 i 2/wykorzystaj plan podany wyżej lub zrób go sam/sama/ na stronie 6.
3. Znalazłam dla Was różne zabawy i ciekawostki związane z tematem:
a/ cechy legendy:
https://learningapps.org/view852327
b/ krzyżówka:
https://learningapps.org/view2450648
c/jeśli chcesz pozwiedzać Warszawę wejdź na stronę:
https://www.youtube.com/watch?v=Klz_m44SJek

E. muzyczna

Zapoznaj się z piosenką ,,Na majówkę”, ze strony 92 w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej. Możesz skorzystać ze strony internetowej:
https://www.youtube.com/watch?v=6N5xHLANJEs

ŚRODA -W rzece 29.04

E. matematyczna

1. Notatka do zeszytu do edukacji matematycznej:
Jeżeli figurę podzielimy na dwie równe części, to każda z tych części będzie połową tej figury.
Jeżeli figurę podzielimy na cztery równe części, to każda z tych części będzie ćwiercią tej figury.
Aby obliczyć połowę pewnej liczby, należy ją podzielić przez 2.
Połowa liczby 12 to 6 bo 12 : 2 = 6
Aby obliczyć ćwierć pewnej liczby, należy ją podzielić przez cztery.
Ćwierć liczby 12 to 3 bo 12 : 4 = 3

2. W ćwiczeniu do edukacji matematycznej wykonaj zadanie 1, 2, 3, 6, 7, 8; dla chętnych 4, 9 ze stron 6, 7.

E. techniczna

Skorzystaj z szablonu i wykonaj herb Warszawy:
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/syrenka/

CZWARTEK- Transport wodny 30.04

Wychowanie fizyczne

W ramach zajęć z wychowania fizycznego wyjdź na spacer lub skorzystaj ze wskazówek na stronie:
http://scholaris.pl/resources/run/id/109865

E. matematyczna

  1. Oblicz i przepisz do zeszytu:
    połowa liczby 16 : 2 =
    ćwierć liczby 16 : 4=
    połowa liczby 24 : 2 =
    ćwierć liczby 24 : 4 =

  1. Przypomnij sobie informacje z poprzedniej lekcji i wykonaj zadania w ćwiczeniu do edukacji matematycznej na stronach 8 i 9 /ile dasz radę/.

E. przyrodnicza

1. Przygotowałam dla Was kilka filmików:
a/zbiorniki wodne:
https://www.youtube.com/watch?v=4kizKDQ8atU
b/rzeki, potoki:
https://www.youtube.com/watch?v=1wpk9ly7QY4&feature=youtu.be
c/zwierzęta rzeczne:
https://learningapps.org/3592091

2. Przeczytaj informacje o transporcie wodnym w Podręczniku na stronie 24- 26.
3. Wykonaj zadanie 1 i 2 na stronie 14 w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej.

Wyjaśnienie słów:
Zacumować – przymocować statek cumami /gruba lina/ do nabrzeża lub innego statku.
Transatlantyk – duży statek pasażerski.

4. Możesz obejrzeć prezentację o środkach transportu wodnego:
https://slideplayer.pl/slide/8045698/

Zrobiło się ciepło i zapewne chcielibyście więcej czasu spędzić na dworze. Mam dla Was dobrą wiadomość. W tym tygodniu nie ma prac na ocenę. Poza tym zadałam Wam mniej zadań i czytania, a więcej oglądania i słuchania. Możecie jednak przesyłać nadal zdjęcia lub filmiki, które są super, cieszą oko i serce. Wielkie brawa dla Was i Waszych Rodziców!
Pozdrawiam serdecznie wszystkich Trzecioklasistów i ich Rodziny.

Wasza wychowawczyni pani Basia

język angielski:

Lesson 28.04.2020
Subject: Śpiewamy piosenkę ,,My day’’

– Utrwalamy godziny: https://www.youtube.com/watch?v=EIxaxnageTo
– Wykonaj minikarty obrazkowe dołączone do książki i zagraj nimi w grę (jeśli nie posiadasz kart wykonaj takie karty samodzielnie wzorując się  ćwiczeniem 2 na stronie 40). Ułóż karty w rzędzie i nazwij je. Przyjrzyj się kartom przez 10 sekund, a następnie odwróć karty obrazkami do dołu. Spróbuj wymienić kolejno nazwy czynności na kartach. Jeśli dobrze zapamiętałeś/-aś kolejność kart, poproś rodzica o utrudnienie: zamknij oczy, rodzic zamienia miejscami dwie wybrane karty. Otwórz oczy i zgadnij, jakie karty zmieniły miejsce.
-Zaśpiewaj piosenkę ,,My day’’  ćwiczenie 2 strona 47- książka ucznia. Nagranie piosenki znajduje się tu: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia  Cd2 T49, T50
-Posłuchaj nagrania piosenki. Tym razem podnoś odpowiednią minikartę, kiedy usłyszysz nazwę wykonywanej czynności.
-Wykonaj ćwiczenie 2 w zeszycie ćwiczeń na stronie 53.

Drogi rodzicu,

Wykonane zadanie z zeszytu ćwiczeń  chciałbym zobaczyć. Proszę zrobić zdjęcie lub skan wykonanego i przesłać na adres poczty klasowej: Klasa3horodlo@o2.pl

 Dla chętnych:

-Podręcznik ćwiczenie 1 strona 47 odsłuchaj nagrania i powtórz zdania. Cd2 T48.
Zeszyt ćwiczeń, ćwiczenie 1 strona 53.
 https://wordwall.net/resource/998073/angielski/bugs-team-3-unit-4-questions
https://wordwall.net/resource/1079465/angielski/klasa-3-daily-routine
https://www.youtube.com/watch?v=0Yq_rztquuU&feature=emb_logo
https://www.youtube.com/watch?time_continue=27&v=4nh4ERUQp9c&feature=emb_logo
https://www.youtube.com/watch?time_continue=14&v=tAYJONMkxM8&feature=emb_logo

 

Witaj Super e-klaso III !

Moi kochani,to już szósty tydzień naszych lekcji na odległość. Bardzo dziękuję Wam i Waszym Rodzicom za ciężką pracę jaką wykonujecie. Szczególnie ciszą mnie Wasze zdjęcia, po obejrzeniu których od razu robi się weselej. Zapraszam wszystkich do takiej formy kontaktu. Ja także postaram się wysłać coś fajnego.

Tydzień VI od 20.04.2020 r. do 24.04.2020 r.
ODKRYWCY I WYNALAZCY/ O EMOCJACH

W tym tygodniu:
-poznacie polskich noblistów,
-poćwiczycie umiejętność samodzielnej pracy i posługiwanie się nowymi technologiami,
-rozwiniecie świadomość własnych uczuć i uczuć innych,
-będziecie kształtować wartości szacunku,empatii,odpowiedzialności,
-utrwalicie dodawanie i odejmowanie w zakresie 10000,
-poćwiczycie czytanie i pisanie ze zrozumieniem.

Poniedziałek-20.04.20 r.

Edukacja polonistyczna

Wprowadzenie do tematu:
Rozwiąż krzyżówkę, przerysuj lub wklej do zeszytu.
1.Przez nią możesz oglądać np. gwiazdy.
2.Bez niej nie byłoby życia na Ziemi.
3.Do lotu w kosmos.
4.Wynalazek, dzięki któremu możesz słuchać audycji.
5.Mieszka w niej borsuk.
6.Może być piłki nożnej lub ręcznej.
7.Wada wzroku /może być zbieżny/
8.Najważniejszy w piramidzie zdrowia.
9.Dzięki niemu możesz oglądać bardzo małe organizmy.

Krzyżówka jest dla chętnych .

Ciekawostka
Olga Tokarczuk to laureatka literackiej Nagrody Nobla. Otrzymała ją w ubiegłym roku, za rok 2018 i dlatego nie ma jeszcze informacji o niej w podręczniku.
2. Uważnie przeczytaj tekst w Podręczniku na stronie 70,71 i odpowiedz ustnie na pytania.
-Kim był Alfred Nobel?
-Co udało mu się wynaleźć?
-Do czego wykorzystywano dynamit?
-Co postanowił uczynić Alfred Nobel?
-Komu przyznaje się Nagrodę Nobla?

3. Poznanie sylwetek polskich noblistów.
Odpowiedz na pytania w zeszycie:
-Jak nazywają się polscy laureaci Nagrody Nobla?
-W jakich dziedzinach zasłużyli się dla naszego kraju?

4. Wykonaj zadania w ćwiczeniu do języka polskiego ze stron 64,65-1,2,3,4.
Dla chętnych zadanie 5.
Dodatkowa praca domowa dla chętnych.
Jeśli ktoś chce otrzymać ocenę celującą proszę przygotować krótką notatkę na temat wybranego noblisty i wysłać jako załącznik na maila klasowego.

Informatyka
Dokończ zdania i prześlij na pocztę klasową/za rysunek do tych zdań ocena wyżej/
-Złoszczę się, gdy…
-Rozwesela mnie…
-Boje się, gdy…
-Zasmuca mnie…
-Odczuwam lęk ,gdy…
-Wstydzę się…
Ta praca jest na ocenę!

Edukacja matematyczna
1.Obliczenia w zakresie 10000:
Wykonaj w ćwiczeniu do matematyki zadanie1,2,3,6 strony 46,47; dla chętnych pozostałe zadania.

Wtorek-21.04.20 r.

Edukacja polonistyczna
1. Przeczytaj samodzielnie tekst ,,Co ja czuję?” z Podręcznika na stronie 72,73
Odpowiedz ustnie na pytania:
-Jak rozumiesz słowa Henia, że uczucia lubią się bawić z nami w chowanego i chować się jedno za drugim?
-Jak sądzisz, czy każdy ma prawo czuć to, co czuje? Dlaczego?

2. Notatka do zeszytu:
Umiejętność okazywania uczuć, rozpoznawanie emocji i uczuć innych osób mają istotne znaczenie w życiu człowieka. Każdy ma prawo do okazywania wszystkich emocji. Kiedy odczuwamy złość, a nawet wściekłość, możemy policzyć w myślach do dziesięciu, obmyć twarz zimną wodą lub opisać całe zdarzenie w pamiętniku. Warto rozmawiać o uczuciach na przykład z bliskimi osobami. Dzięki temu łatwiej jest radzić sobie z emocjami, które towarzyszą nam na co dzień.

3. Przeczytaj zagadki z Podręcznika ze strony 74,75. Przepisz dwie do zeszytu i odpowiedz na nie.

4. Wykonaj zadania w ćwiczeniu do języka polskiego strony 66,67- 1,3,4,6.
Ta praca jest na ocenę!
Na ocenę celującą pozostałe.

Edukacja muzyczna
Wykonaj instrument z dostępnych w domu materiałów . Może to być na przykład grzechotka z puszki.
Ta praca jest na ocenę!

Środa-22.04.20 r.

Edukacja matematyczna

1. W ćwiczeniu do matematyki wykonaj zadania 1,2,3,4, dla chętnych5,6,7,8 ze stron 48,49.
Zadanie dla mądrali:
-Podaj przykłady przedmiotów, których masę mierzymy w tonach.
-Kwintal-ile to kilogramów?
-Gdzie powszechnie używa się tej jednostki masy?
2.Jeśli masz problemy z jednostkami masy możesz obejrzeć film:
https://www.youtube.com/watch?v=Gx9RnsP13nc

Edukacja polonistyczna
1.Wprowadzenie do lekcji.
Do wyrazu UCZUCIA do każdej litery napisz skojarzenie np.:
U– umysł, uwaga,
C-
Z-
U-
C-
I-
A
2.Wykonaj test ,,Czy radzisz sobie z uczuciami?’ strona 76,77 w Podręczniku./dla chętnych/
3.Dla wszystkich uczniów w ćwiczeniu ze stron 68,69 wykonaj zadania 1,2,4,5,6./dla chętnych zadanie 7/.

Edukacja techniczna

Praca ta co przy edukacji muzycznej.

Czwartek-23.04.20 r.

Wychowanie fizyczne

W ramach zajęć z wychowania fizycznego wyjdź na spacer ,poszukaj wiosny, zrób zdjęcie/Twoja postać na tle oznak wiosny/ i wyślij na pocztę klasową.
W ramach przygotowywania się do chodzenia w maseczkach poćwicz oddychanie przez nos. Powodzenia!

Edukacja matematyczna

1. Wykonaj w ćwiczeniu zadania 1,4;dla chętnych 2,3,5 ze stron 50,51.

2. Przepisz do zeszytu i oblicz:
5000:50=
9000:300=
3 x 30000=
1500:500=

Edukacja przyrodnicza

1.Mały tropicielu odszyfruj znaki rzymskie ze strony 54, w ćwiczeniu do matematyki, zadanie 1 i 2.

2.Spróbuj zamienić wieki na lata pamiętając,że jeden wiek ma 100 lat i to ,że wiek zapisujemy znakami rzymskimi- zadanie 3,4,5,6 ze strony 54,55 /to zadanie dla chętnych/.

Piątek-24.04.20 r.

Edukacja polonistyczna

1.Przeczytaj samodzielnie lub poproś Rodzica, tekst w Podręczniku ze stron 78,79 ,,Wstyd”.

2.Odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem.

3.Zapoznaj się z formą wypowiedzi-podziekowanie -Podręcznik strona 80.

4.Odpowiedz na pytania ze strony 70 w ćwiczeniu oraz dokończ pisanie planu-zadanie 2.

Dla chętnych uczniów zadania ze strony71 /na ocenę celującą/.

Edukacja społeczna

1.Wykonaj do tej myśli rysunek w zeszycie do edukacji polonistycznej.

Uczucia są jak chmury na niebie. Nie ma lepszych i gorszych, są tylko jaśniejsze i ciemniejsze. I wszystkie kiedyś znikają.

Ta praca jest na ocenę!

2.Wyślij do kolegi lub koleżanki maila/może być na pocztę klasową, tylko ze wskazaniem do kogo/.

Ma to być miła, pozytywna wiadomość np.: Lubie Cię. Jesteś miły/miła. Ładnie rysujesz. Szybko biegasz itp. Obok wiadomości narysuj lub wklej kwiatek,słonko,uśmiechnięta buźkę.

To jest praca dla chętnych dzieci.

Edukacja plastyczna

Przygotuj karton i narysuj na nim mazakiem zarys ludzkiej postaci. W miejscach które wydają Ci się odpowiednie, zaznacz na swoim rysunku różnymi kolorami uczucia strachu, złości, żalu, wściekłości, wstydu, radości, zadowolenia.

Życzę Wam przyjemnej i owocnej pracy. Prace na oceny wysyłamy do piątku.
Korzystajcie z lekcji prowadzonych dla Was w telewizji TVP.
Bardzo liczę na zdjęcia od Was. Po powrocie do szkoły stworzymy z nich galerię klasową.
Pozdrawiam serdecznie całe Wasze Rodziny i bardzo dziękuję Rodzicom za pomoc, w tak trudnym dla nas wszystkich czasie.
Wasza wychowawczyni pani Basia

język angielski:

Lesson
Subject: What time is it? -Która jest godzina?

Wpisujemy do zeszytu:
I (get up) at … (Wstaję) o…
 Me too. at … Ja również.
 I don’t. Ja nie.
Do you (get up) at …?  Czy (wstajesz) o…?
 Yes, I do.  Tak, (wstaję).
No, I don’t. Nie, (nie wstaję).
(Ben/He/She) (gets up)  (Ben/On/Ona) (wstaje) o…
7:00- seven o’clock
8:30- half past eight
1:00 -one o’clock
1:30- half past eight
2:00 – two o’clock
5:00- five o’clock
9:30- half past nine
11:30- half past eleven

Książka ucznia strona 46 ćwiczenie 3. Na podstawie ćwiczenia dziecko wybiera jedna postać (Bena, Clare, Ellie lub Nasima) i opowiada o nim-  ćwiczenie ustne.
Zeszyt ćwiczeń strona 52, ćwiczenie 1.

Dla chętnych:
Ćwiczenie 2 str. 52- dla chętnych.
Karty pracy
klasa III karty pracy

 

  Witajcie Kochani!

To już piąty tydzień naszych zdalnych lekcji. Tęsknię za Wami i bardzo cieszą mnie Wasze zdjęcia z pracami,szczególnie te na których widać Wasze uśmiechnięte buźki.
Mam nadzieje, że w Waszych rodzinach wszyscy są zdrowi.

Temat na ten krótki tydzień:ODKRYWCY i WYNALAZCY

Celem naszych zajęć będzie:
-kształcenie umiejętności wyszukiwania wiadomości,

-ćwiczenie pisania i czytania ze zrozumieniem,
-doskonalenie umiejętności samodzielnej pracy i posługiwania się nowymi technologiami,
-utrwalenie dodawania i odejmowania,
-kształtowanie właściwego stosunku do przyrody,
-zadbanie o kondycję fizyczną.

Czwartek 16.04.2020 r.

Wychowanie fizyczne
https://www.youtube.com/watch?v=XV3g2c9SC-g

Edukacja matematyczna

1.Pamiętając, że 1km=1000m, zamień kilometry na metry
3km100m=…….m
6km200m=…….m
5km900m=…….m
9km300m=…….m
Zadanie wykonaj w zeszycie do matematyki.

2.Wykonaj zadania w ćwiczeniu do matematyki 1,4,5,6,8 strony 44-45 /dla wszystkich uczniów/.
Dla chętnych zadania 2,3,7,9,10 strony jw.
3. Uporządkuj wyniki od najmniejszego do największego, a dowiesz się o sobie czegoś ciekawego.

Ta praca jest dla chętnych uczniów!

4.Można poćwiczyć obliczenia na stronie:
https://www.matzoo.pl/klasa3/jaka-odleglosc_64_472

Edukacja przyrodnicza
1.Dopisz wyrazy, które kojarzą się z tymi pojęciami./Ta praca jest na ocenę/.

2. Przeczytaj tekst w Podręczniku na stronie 62,63

3.Odpowiedz na następujące pytania w zeszycie do języka polskiego:
-Kto wykonał pierwszy mikroskop?
-Co pozwoliło na wynalezienie mikroskopu?

4.Ułóż hasło z rozsypanki wyrazowej:

1PO BA TKĄ WY LAZ TRZE KÓW NA MA

5.Wykonaj w ćwiczeniu do języka polskiego zadania 1,2,4,5 ze strony 56,57/dla wszystkich/.
Dla chętnych uczniów zadanie 3 strona 56.
Możesz obejrzeć film -https://www.youtube.com/watch?v=l-ubGLV4Pnk

Piątek 17.04.2020 r.

Edukacja polonistyczna

  1. Uważnie przeczytaj informacje na stronach 64,65 w Podręczniku i odpowiedz pisemnie w zeszycie do języka polskiego na pytanie 1 i 2.
  2. Uzupełnij Kodeks Miłośnika Przyrody -ćwiczenie do języka polskiego strona 58.
  3. Wykonaj w ćwiczeniu zadania 4,5,6 strona 59.
    Dla chętnych na ocenę celującą zadanie 2 strona 58.
  4. Ułóż hasło reklamujące segregowanie odpadów, zapisz je w zeszycie i wykonaj do niego rysunek./Ta praca jest na ocenę/.

Edukacja społeczna

1.Spróbuj posegregować odpady.
W Podręczniku na stronach 60,61 dzieci segregują odpady. Wytycz trasy dla poszczególnych postaci. Na ocenę bardzo dobrą jedna strona, na celujący dwie.

2. Dokończ zdania i zapisz je w zeszycie.
Ja, przyroda, proszę Cię…
Jestem przyjacielem przyrody, ponieważ…
/Ta praca jest na ocenę/.

3. Przeczytaj zdania i uzupełnij je .

Aby oszczędzać wodę należy ………………………kran.
Aby oszczędzać światło należy …………………… światło.
Nie należy nigdzie pozostawiać po sobie………………… .
W każdym domu powinniśmy………………..

Edukacja plastyczna

Korzystając z dostępnych w domu materiałów wykonaj pracę wg instrukcji ze strony 63 w ćwiczeniu do języka polskiego ,,Mój wynalazek”.

Mam nadzieję, że liczba przygotowanych dla Was prac nie jest zbyt duża.
Bardzo proszę Rodziców o pomoc dzieciom gdyby miały jakieś problemy z zadaniami. Jeśli będą jakieś pytania to proszę o telefon lub maila. Prace na ocenę, proszę wysyłać na pocztę klasową.
Zadania są tylko na dwa dni ponieważ środa przed świętami była wolna.
Pozdrawiam serdecznie i trzymajcie się cieplutko.
Wasza wychowawczyni Barbara Klamer

religia:

Temat w zeszycie: Zmartwychwstanie Pana Jezusa

Narysuj Zmartwychwstałego Pana Jezusa nad grobem, w jasnych szatach, z czerwoną flagą symbolizującą zmartwychwstanie, odsunięty kamień przed grobem.

Praca do przesłania na mój e-mail.
Proszę pamiętać o podpisywaniu
 
pozdrawiam
Darek Tuz

Tydzień IV od 06.04.20 r.-do 08.04.20 r.

                                        Blok tematyczny ,,Wielkanoc”

WITAJCIE KOCHANI TRZECIOKLASIŚCI!                        

  W tym tygodniu poznacie zwyczaje wielkanocne, ssaki wykluwające się z jaj;
będziecie ćwiczyć dodawanie i odejmowanie liczb typu:3524+2143,4300-3200;
wykonacie piękną pisankę.

  Życzę przyjemnej i owocnej pracy!

                                 PONIEDZIAŁEK

Edukacja polonistyczna

1.Wprowadzenie do zajęć-uzupełnianie diagramu.
/Narysuj krzyżówkę lub wydrukuj i wklej do zeszytu do edukacji polonistycznej./

  1. Wykluwa się z jaja.
  2. Nazwa nadchodzących świąt.
  3. Może być świąteczny lub na zakupy.
  4. Przystrojone bazie.
  5. Zaczyna się 21 marca.
  6. Cukrowy, z chleba, masła lub pasący się na hali.
  7. Uroczysty posiłek wielkanocny.

Ta praca jest na ocenę.

2.Przeczytaj tekst w Podręczniku na stronie 86,87 pt.: ,,Tańczące pisanki” i odpowiedz ustnie na pytania 1,2,3.
3.W ćwiczeniu do języka polskiego wykonaj zadanie 1 i 2 na stronie 80.
4.Notatka do zeszytu:
Obrzędy wielkanocne rozpoczyna Niedziela Palmowa. W  Wielką Sobotę święci się pokarmy. Koszyczki i umieszczone w nich pokarmy dekorujemy borówkami lub bukszpanem oraz wiosennymi kwiatami i baziami. W Niedzielę Wielkanocną zasiadamy do uroczystego rodzinnego śniadania. W Poniedziałek Wielkanocny oblewamy się nawzajem wodą.

Informatyka 

Jeśli korzystacie z komputera to zajęcia informatyczne trwają cały czas.

Edukacja matematyczna

1.Wprowadzenie do tematu:
Oblicz i uporządkuj sumy od najmniejszej do największej.
/Przepisz lub wydrukuj i wklej do zeszytu do edukacji matematycznej/.
Ta praca jest na ocenę!
2.Zrób zadania w ćwiczeniu do edukacji matematycznej na stronie 38, 39.
Dla uczniów chętnych ,,Sprawdź się!” strona 40,41.

WTOREK

 Edukacja polonistyczna

1.Przeczytaj tekst w Podręczniku na stronie 88,89 pt.:,,Co się wykluwa z jaj?”
2.Odpowiedz ustnie na pytania:
-Jak rozmnażają się ptaki?
-Co mieści się we wnętrzu jaja?
-Kiedy wykluwa się pisklę?
-Jakie zwierzęta wykluwają się z jaj?
3.Wykonaj  w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej strona 82,83  zadania 1,2,3,4.
/Dla chętnych uczniów zadanie 5,6  ze strony 84/.
4.Notatka do zeszytu:
/możesz przepisać lub napisać samodzielnie na podstawie pytań z polecenia 2/.
Z jaj wykluwają się między innymi ptaki,gady oraz dziobak i kolczatka, które są ssakami. We wnętrzu jaja znajdują się woda i żółtko, będące pokarmem potrzebnym rozwijającemu się zwierzęciu.

Edukacja muzyczna

1.Poćwicz piosenkę,,Prosimy was o uśmiech”.
https://www.youtube.com/watch?v=DllZCmsxmI8

                 ŚRODA

Edukacja matematyczna

1.Przepis i oblicz w zeszycie do edukacji matematycznej:

3+1=                    30+10=            300+100=            3000+1000=

4+5=                    40+50=            400+500=            4000+5000=

6+2=                    60+20=            600+200=            6000+2000=

2.Dla wszystkich uczniów w ćwiczeniu do edukacji matematycznej zadania 1,2,3,4,8 ze strony 42,43.
/Dla chętnych pozostałe zadania/.

Edukacja polonistyczna

1.Przepisz  2 wierszyki z Podręcznika ze strony 60,61 i jednego z nich naucz się na pamięć.

Edukacja techniczna

1.Wykonaj dowolnym sposobem pisankę./Prześlij zdjęcie na pocztę klasową/.

Ta praca jest na ocenę!

       Myślę, że dacie sobie radę z taką ilością zadań w tym przedświątecznym tygodniu.
I oczywiście jeszcze jedno ważne zadanie: Pomagajcie rodzicom w przygotowaniach do świąt!

        Pozdrawiam Was i Waszych Rodziców serdecznie i…

  Życzę Wam Kochani, aby te Święta Wielkanocne wniosły do Waszych serc wiosenną radość i świeżość, pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję .

                                                                          Wasza wychowawczyni Barbara Klamer
język angielski:

Lesson
Subject: Easter Time!
Wpisz słówka do zeszytu (bunny- króliczek, basket- koszyk, chick-kurczątko, egg- jajko, lamb- owieczka, cake- ciasto, flowers- kwiety, Spring- wiosna, April- kwiecień)

Obejrzyj filmik i powtarzaj słówka:
https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE&feature=emb_logo

Zagraj:
https://wordwall.net/resource/1239503/angielski/easter-bugs-team-macmillan-memohttps://wordwall.net/resource/1058238/angielski/easter-vocabulary

Dla chętnych wykonaj kartkę WIELKANOCNĄ w zeszycie napisz: HAPPY EASTER!

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/194621-happy-easter

WESOŁYCH ŚWIĄT!

Witajcie Kochani!

Mam nadzieję, że Wszyscy jesteście zdrowi.
W tym tygodniu będziemy pracować nad lekturą,,Doktor Dolittle” H.Lofting.
Przygotowałam dla Was następujące zadania.

Tydzień 30.03.-03.04.2020r.

Poniedziałek

E.polonistyczna

I.Temat dnia:,,Poznajemy bohaterów lektury”.

1.Odpowiedz w zeszycie na pytanie 1 i 2 Podręcznik s.49.

2.Wykonaj w ćwiczeniach zadania 1,2,3/dla chętnych 4,5/.

3.Notatka do zeszytu:

Jan Dolittle był doktorem nauk medycznych. Leczył ludzi, którzy go znali i szanowali. Najbardziej na świecie kochał zwierzęta. Wiele z nich mieszkało w jego domu i gospodarstwie. Miłość do nich sprawiła, że zrezygnował z leczenia ludzi i zajął się uzdrawianiem zwierząt. Znał ich mowę i doskonale je rozumiał, co znacznie ułatwiało mu pracę.

E.informatyczna

II.Temat : ,,Wykorzystaj internet w wykonywanych zadanich”.

E.matematyczna

1.Dla wszystkich s.26 zad.1,2,3,4s.27 zad.8,dla chętnych pozostałe.

Wtorek

E.polonistyczna

I.Temat dnia:,,Wielka podróż”.

1.Ćwiczenie s.48,49/bez 5/.

2.Dla chętnych karta pracy:

KARTA PRACY 1

1 .Uzupełnij zdania wyrazami: mowę, lubił, pomagały, przyjaźń.

Doktor Dolittle bardzo………………….zwierzęta.
Poznał ich…………………..i leczył je z oddaniem.
Dzięki temu szanowały go i …………………..mu.
Były wdzięczne za jego………….….i poświęcenie.

2.Kto i w jaki sposób pomógł doktorowi i jego załodze? Połącz linią nazwy zwierząt z ich szlachetnymi uczynkami.

Małpy pomagały w poszukiwaniu zaginionego rybaka
Jaskółki ostrzegły przed zatonięciem statku
Orły i delfiny ofiarowały dwugłowca
Szczury wskazały drogę na morzu

3.Pokoloruj według kodu: na czerwono – niebezpieczeństwo; na pomarańczowo- pokonywanie przeszkód; na zielono – zadowolenie, bezpieczeństwo i radość;

Schronienie w grocie.
Uwięzienie w lochu.
Podstęp papugi.
Ucieczka z lochu.
Pościg żołnierzy króla Jolliginki.
Schronienie w gąszczu puszczy.
Dalsza podróż w głąb lądu.
Ponowny pościg ludzi króla.
Przechodzenie przez małpi most.
Zakładanie szpitala dla chorych małp.
Odmowa pomocy przez lwa.
Pomoc zwierząt puszczy w leczeniu małp.
Uzdrowienie małp.

4.Odgadnij, jaka to postać i napisz jej imię.

Było płaczliwe, ciągle bolały je nóżki. Trzeba było je nosić.……………………
Była mądra. Miała doskonały słuch. Prowadziła doktorowi rachunki.…………
Miał wspaniały węch. Do jego obowiązków należało zamiatanie pokoi.………
Wycierała kurz i słała łóżka.………………………
Nauczyła doktora mowy zwierząt.…………………………

E.muzyczna

Poćwicz piosenkę ,,Wesoły żeglarz”. https://www.youtube.com/watch?v=h13VrnrJz7Y

Środa

E.matematyczna

1.Dla wszystkich ćwiczenie s.28,30: dla chętnych s.29,31.

E.polonistyczna

Temat dnia:,,Podróż do Afryki”.

1.Notatka do zeszytu:

Afryka to ciekawy ląd. Ludzie którzy tam mieszkają, mają czarny kolor skóry. Ubierają się lekko, bo jest tam ciepło. W Afryce żyje wiele egzotycznych zwierząt: słonie, zebry, antylopy, lamparty, małpy, lwy, węże. Rosną tam palmy kokosowe i daktylowe, akacje, krzewy cierniste oraz baobaby. W Afryce uprawia się bawełnę, kakao, herbatę, kawę.

2.Obejrzyj film,,https://www.youtube.com/watch?v=iHATH5fphk4

E.techniczna

Wykonaj zwierzątko-instrukcja ćwiczenie s.51.

Czwartek

Wychowanie fizyczne

I. Wysiłek z samego rana bywa trudny, ale są ćwiczenia, które nie męczą, a wręcz dodają energii. Taka aktywność tuż po przebudzeniu jest bardzo zdrowa i zapewnia siły do pracy i nauki na cały dzień. Wspólna poranna rozgrzewka zacieśni także więzi rodzinne i wyrobi u najmłodszych nawyk ruszania się już od rana.

Przykładowe ćwiczenia to:
skłony (najlepiej na wyprostowanych nogach z prostymi plecami);
krążenia: kostek, kolan, bioder, nadgarstków i szyi;
przysiady oraz pajacyki.

Wszystko w seriach 10 x 3, z krótką przerwą pomiędzy. Takie ćwiczenia nie powinny zabrać więcej, niż 15-20 minut.

E.matematyczna

1.Ćwiczenie s.32,33.

2.Dla chętnych-gra matematyczna ,,24 godziny w podróży” s.36-37.

E.przyrodnicza

II.Temat dnia: ,,Zasady zachowania wobec zwierząt”/w zeszycie do e.polon./.

1.Przeczytaj tekst s.50,51-Podręcznik.

2.Propozycja notatki do zeszytu:

Nie należy dotykać nieznanych zwierząt domowych i dzikich!
Zwierzęta mogą być nosicielami niebezpiecznych chorób!
Zachowaj ostrożność nawet w kontaktach ze zwierzętami,które znasz!

Piątek

E.polonistycna

I.Temat dnia: ,,Opowiadamy przygody”.

1.Ćwiczenie s.50.

2.Dla dzieci ,które przeczytały całą lekturę karta pracy zamiast ćwiczeń ze strony 50.

Karta Pracy 3

Plan wydarzeń

  1. Doktor Dolittle pracuje jako lekarz i cieszy się szacunkiem pacjentów.
    2. Główny bohater przygarnia zwierzęta.
    3. Klienci stopniowo rezygnują z usług Dolittle’a.
    4. Problemy finansowe głównego bohatera.
    5. Pomysł, aby Dolittle leczył zwierzęta.
    6. Pomoc Polinezji – papuga uczy człowieka mowy zwierząt.
    7. Sukcesy Dolittle’a.
    8. Główny bohater przygarnia krokodyla, który odstrasza klientów.
    9. Dolittle znowu wpada w kłopoty finansowe, a w dodatku z domu wyprowadza się Sara, jego siostra.
    10. Wiadomość z Afryki.
    11. Wyprawa.
    12. Doktor i kilku zwierzęcych przyjaciół, których zabrał ze sobą, docierają do wybrzeży Afryki.
    13. Bohaterowie w niewoli u afrykańskiego władcy.
    14. Podstęp Polinezji.
    15. Ucieczka z więzienia i dotarcie do kraju małp.
    16. Dolittle skutecznie leczy małpy, pomagając przezwyciężyć epidemię.
    17. Wdzięczność małp i wręczenie doktorowi dwugłowca.
    18. Droga powrotna.
    19. Ponowna niewola u władcy państwa Jolliginka.
    20. Pomoc udzielona przez księcia Bumpo.
    21. Rozstanie Dolittle’a z Polinezją, Czi-czi i krokodylem.
    22. Dolittle i przyjaciele wyruszają w rejs.
    23. Przepłynięcie obok Barbarii i zwrócenie na siebie uwagi piratów.
    24. Pomoc jaskółek i udana ucieczka.
    25. Odpoczynek na wyspie.
    26. Szczury informują o dziurze w statku.
    27. Piraci dopływają do wyspy.
    28. Dolittle i jego przyjaciele kradną statek piratów.
    29. Pościg.
    30. Piraci w morzu pełnym rekinów.
    31. Odnalezienie w pirackim statku przerażonego chłopca.
    32. Jip pomaga odszukać wujka chłopca.
    33. Radosne powitanie.
    34. Dolittle i zwierzęta zaproszeni do ojczystego miasteczka rybaka.
    35. Główny bohater oraz pies Jip zostają uhonorowani za pomoc rybakowi.
    36. Dolittle podróżuje i pokazuje widzom niezwykle rzadkiego dwugłowca.
    37. Główny bohater powraca do Puddleby i wiedzie szczęśliwe życie.

E.społeczna

W ramach zajęć zagraj z Rodziną w grę planszową.

E.plastyczna

Wykonaj pracę dowolną techniką do lektury.

Pozdrawiam serdecznie Was i Waszych Rodziców,których już tradycyjnie proszę o pomoc w wykonywanych przez Was zadaniach. Trzymajcie się ciepło!
Wasza wychowawczyni Barbara Klamer
religia:
Witajcie.

Temat: Niedziela Palmowa

Najbliższa niedziela rozpoczyna czas Wielkiego Tygodnia. Pan Jezus uroczyście wjeżdża do Jerozolimy z wielką radością witany przez wszystkich zgromadzonych. Mówi o tym ten fragment z Pisma Świętego:

Słowa Ewangelii według Świętego Mateusza

Gdy się zbliżyli do Jerozolimy i przyszli do Betfage na Górze Oliwnej, wtedy Jezus posłał dwóch uczniów, mówiąc im: «Idźcie do wsi, która jest przed wami, a zaraz znajdziecie uwiązaną oślicę i przy niej źrebię. Odwiążcie je i przyprowadźcie do Mnie. A gdyby wam ktoś coś mówił, powiecie: „Pan ich potrzebuje i zaraz je odeśle”».

A stało się to, żeby się spełniło słowo Proroka: «Powiedzcie Córze Syjonu: Oto Król twój przychodzi do ciebie łagodny, siedzący na osiołku, źrebięciu oślicy».

Uczniowie poszli i uczynili, jak im Jezus polecił. Przyprowadzili oślicę i źrebię i położyli na nie swe płaszcze, a On usiadł na nich. Tłum zaś ogromny słał swe płaszcze na drodze, a inni obcinali gałązki z drzew i słali nimi drogę. A tłumy, które Go poprzedzały i które szły za Nim, wołały głośno:

«Hosanna Synowi Dawida!
Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie!
Hosanna na wysokościach!»

Gdy wjechał do Jerozolimy, poruszyło się całe miasto, i pytano: «Kto to jest?» A tłumy odpowiadały: «To jest prorok, Jezus z Nazaretu w Galilei».

jeszcze takie coś 🙂
no i trochę przyjemności z puzzlami, proszę dobierać tematycznie do czasu jaki mamy w Kościele
powodzenia
pozdrawiam Darek Tuz

język angielski:

Utrwalamy słownictwo (brush your teeth, get up, go home, go to bed, go to school, have breakfast, have dinner, have lunch, have a shower, put on your pyjamas)

Utrwalamy wyrazy: Nagrania znajdują się pod linkiem:  https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia  po lewej stronie klikamy: Szkoła podstawowa klasy 1-3 następnie w Tiger 3, wybieramy Pupil’s Audio CD2 / NOWOŚĆ i odtwarzamy ścieżkę 2.43.  (Książka ucznia: ćwiczenie 2, strona 43.)

Dodatkowo: Książka ucznia strona 43, ćwiczenie 4, cd2, ścieżka 2.44 (wskaż i powiedz, ćwiczenie ustne)

Słuchamy historyjki 5

Historyjka jest umieszczona w Książce ucznia na stronach 44 i 45. Pod tym linkiem możemy obejrzeć historyjkę: https://www.youtube.com/watch?v=YKgnqDN0z2Q
lub odsłuchać:  https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia  po lewej stronie klikamy: Szkoła podstawowa klasy 1-3 następnie w Tiger2, wybieramy Pupil’s Audio CD2 / NOWOŚĆ, i odtwarzamy ścieżkę ścieżka 2.45.

Ustnie wykonujemy ćwiczenie 2 strona 45.
karty pracy klasa III

 

Witajcie Moi Kochani !

Niestety, nie dane nam będzie spotkać się ,,twarzą w twarz ”w najbliższym czasie. W związku z tym nasze lekcje będą się odbywały tak jak wcześniej. Pozdrawiam Was i Waszych Rodziców . Bardzo proszę Kochani Rodzice pomóżcie swoim pociechom w pracy. Jeśli będą jakieś problemy z zadaniami to proszę o telefon.

Oto zadania na ten tydzień.
I.Witaj, wiosno-wiersz ,,Pobudka”.
1.Odpowiedz pisemnie na 2 pytanie s.37/Podręcznik/
2.Notatka do zeszytu:
,,Nie” z rzeczownikami piszemy łącznie.

Z niecierpliwością i niepokojem oczekiwałem wyjaśnienia nieobecności kolegi na treningu. Chwila nieuwagi i nieporządek gotowy. Nieprawda, że nieszczerość można puścić w niepamięć.
3.Ćwiczenie do j.polskiego dla wszystkich s.31, dla chętnych s.32

II.Ruchy Ziemi
1.Należy wejść na stronę MEN -lekcje zdalne/film/
2.Ćwiczenie do j.polskiego dla wszystkich s.33,34, dla chętnych s.34
3.Ćwiczenie do matematyki s.21,22 dla wszystkich, dla chętnych s.23.
Zadanie dla mądrali:Kto odkrył,że Ziemia krąży wokół Słońca?
Co to jest równonoc i kiedy mamy z nią do czynienia?
Strony do ćwiczeń: PISUPISU.PL, zdobywcywiedzy pl./platforma/
III.Wypalanie traw.
1.Notatka do zeszytu:
Jesienią i wczesną wiosną często widać płonące łąki.Ludzie wypalają trawy,wierząc, że na ich miejscu wyrosną jeszcze bujniejsze.Niestety,skutki takiego postępowania są groźne dla zwierząt i roślin. Wiele gatunków ginie,a na ich odtworzenie potrzeba kilku lat. Giną lub ulegają poparzeniom także ludzie,gdyż zmieniający się wiatr powoduje szybkie rozprzestrzenianie się ognia,przed którym trudno uciec.
2.Podręcznik s.42,43-przeczytaj.
3.Ćwiczenie do j.polskiego dla wszystkich s.37
4.Ćwiczenie do matematyki dla wszystkich s.24-ćw.1,2,3; s.25-ćw.7/dla chętnych pozostałe/
Strony do ćwiczeń:dlabelfra-kolorowanki matematyczne.
Życzę przyjemnej pracy i spacerujcie w ramach wychowania fizycznego./Oczywiście nie w grupach!/

Pozdrawiam Barbara Klamer

 

język angielski:

Jeśli dziecko nie odebrało książki ze szkoły pod tym linkiem https://anglistaonline.macmillan.pl/ na dole strony mamy dostęp do książek i ćwiczeń, wchodzimy w tytuł naszej książki TIGER – klikamy pobierz, odszukujemy książkę i zeszyt ćwiczeń do klasy 3. Proszę rodziców o kontakt w razie pytań birusewa@o2.pl.

Utrwalamy słownictwo i zwroty.

chicken, chocolate, crisps, fruit juice, ice cream, salad, sandwiches, strawberries, water, yoghurt

crunchy, fresh, raw, sour, sweet

I like/I don’t like …

(Dawid/He/She) likes …

Do you like …?

Yes, I do.

No, I don’t.

kurczak, czekolada, chipsy, sok owocowy,

 lody, sałatka, kanapki,

truskawki, woda, jogurt

chrupiący, świeży, surowy, kwaśny, słodki

Lubię/Nie lubię…

(Dawid/On/Ona) lubi…

Czy lubisz…?

Tak, lubię.

Nie, nie lubię.

DLA CHĘTNYCH dodatkowe  karty pracy.
karty pracy klasa III

Rozdział 5 Things we do every day. Nazwy czynności dnia codziennego.

Proszę zapoznać się z nowymi wyrazami ze strony 43 w podręczniku ćwiczenie 2. Wymowę wyrazów można sprawdzić w dowolnym internetowym translatorze. Poniższą tabelkę proszę przepisać do zeszytu. W zeszycie ćwiczeń strona 50 proszę zrobić ćwiczenie 1.

Kochana Klaso Trzecia!

W czasie wolnym od zajęć w sali lekcyjnej, proszę żebyście ,,nie wypadli z rytmu” i w domu w odpowiednim dla Was tempie, wykonali następujące ćwiczenia.

Oto zadania dla Was.
1. Proszę przeczytać lekturę,,Doktor Dolittle i jego zwierzęta” H.Lofting.
2. Utrwalać tabliczkę mnożenia w zakresie 100,
3. Wykonać pracę plastyczną dowolną techniką z lektury.
4. Ćwiczyć dyktanda na stronie online.

Pozdrawiam Was Kochani i życzę przyjemnej pracy Wasza wychowawczyni B.Klamer

język angielski:

Proszę powtórzyć słownictwo z rozdziału 4 (fruit juice, water, sandwiches, chicken, salad, yoghurt, crisps, chocotale, strawberries, ice cream). Proszę nauczyć się czytać tekstu piosenki strona 37 ćwiczenie 2.

Na stronie https://wordwall.net/pl klikamy w ,,Zobacz przykładowe materiały’’. Strona przeniesie was do wyszukiwarki materiałów, do której wpisujecie tytuł swojego podręcznika czyli Tiger 3. Po kliknięciu w lupkę pojawią się zadania leksykalne i gramatyczne do podręcznika. Proszę wykonywać te zadania.