Klasa 3

Witajcie Kochani!

Mam nadzieję, że Wszyscy jesteście zdrowi.
W tym tygodniu będziemy pracować nad lekturą,,Doktor Dolittle” H.Lofting.
Przygotowałam dla Was następujące zadania.

Tydzień 30.03.-03.04.2020r.

Poniedziałek

E.polonistyczna

I.Temat dnia:,,Poznajemy bohaterów lektury”.

1.Odpowiedz w zeszycie na pytanie 1 i 2 Podręcznik s.49.

2.Wykonaj w ćwiczeniach zadania 1,2,3/dla chętnych 4,5/.

3.Notatka do zeszytu:

Jan Dolittle był doktorem nauk medycznych. Leczył ludzi, którzy go znali i szanowali. Najbardziej na świecie kochał zwierzęta. Wiele z nich mieszkało w jego domu i gospodarstwie. Miłość do nich sprawiła, że zrezygnował z leczenia ludzi i zajął się uzdrawianiem zwierząt. Znał ich mowę i doskonale je rozumiał, co znacznie ułatwiało mu pracę.

E.informatyczna

II.Temat : ,,Wykorzystaj internet w wykonywanych zadanich”.

E.matematyczna

1.Dla wszystkich s.26 zad.1,2,3,4s.27 zad.8,dla chętnych pozostałe.

Wtorek

E.polonistyczna

I.Temat dnia:,,Wielka podróż”.

1.Ćwiczenie s.48,49/bez 5/.

2.Dla chętnych karta pracy:

KARTA PRACY 1

1 .Uzupełnij zdania wyrazami: mowę, lubił, pomagały, przyjaźń.

Doktor Dolittle bardzo………………….zwierzęta.
Poznał ich…………………..i leczył je z oddaniem.
Dzięki temu szanowały go i …………………..mu.
Były wdzięczne za jego………….….i poświęcenie.

2.Kto i w jaki sposób pomógł doktorowi i jego załodze? Połącz linią nazwy zwierząt z ich szlachetnymi uczynkami.

Małpy pomagały w poszukiwaniu zaginionego rybaka
Jaskółki ostrzegły przed zatonięciem statku
Orły i delfiny ofiarowały dwugłowca
Szczury wskazały drogę na morzu

3.Pokoloruj według kodu: na czerwono – niebezpieczeństwo; na pomarańczowo- pokonywanie przeszkód; na zielono – zadowolenie, bezpieczeństwo i radość;

Schronienie w grocie.
Uwięzienie w lochu.
Podstęp papugi.
Ucieczka z lochu.
Pościg żołnierzy króla Jolliginki.
Schronienie w gąszczu puszczy.
Dalsza podróż w głąb lądu.
Ponowny pościg ludzi króla.
Przechodzenie przez małpi most.
Zakładanie szpitala dla chorych małp.
Odmowa pomocy przez lwa.
Pomoc zwierząt puszczy w leczeniu małp.
Uzdrowienie małp.

4.Odgadnij, jaka to postać i napisz jej imię.

Było płaczliwe, ciągle bolały je nóżki. Trzeba było je nosić.……………………
Była mądra. Miała doskonały słuch. Prowadziła doktorowi rachunki.…………
Miał wspaniały węch. Do jego obowiązków należało zamiatanie pokoi.………
Wycierała kurz i słała łóżka.………………………
Nauczyła doktora mowy zwierząt.…………………………

E.muzyczna

Poćwicz piosenkę ,,Wesoły żeglarz”. https://www.youtube.com/watch?v=h13VrnrJz7Y

Środa

E.matematyczna

1.Dla wszystkich ćwiczenie s.28,30: dla chętnych s.29,31.

E.polonistyczna

Temat dnia:,,Podróż do Afryki”.

1.Notatka do zeszytu:

Afryka to ciekawy ląd. Ludzie którzy tam mieszkają, mają czarny kolor skóry. Ubierają się lekko, bo jest tam ciepło. W Afryce żyje wiele egzotycznych zwierząt: słonie, zebry, antylopy, lamparty, małpy, lwy, węże. Rosną tam palmy kokosowe i daktylowe, akacje, krzewy cierniste oraz baobaby. W Afryce uprawia się bawełnę, kakao, herbatę, kawę.

2.Obejrzyj film,,https://www.youtube.com/watch?v=iHATH5fphk4

E.techniczna

Wykonaj zwierzątko-instrukcja ćwiczenie s.51.

Czwartek

Wychowanie fizyczne

I. Wysiłek z samego rana bywa trudny, ale są ćwiczenia, które nie męczą, a wręcz dodają energii. Taka aktywność tuż po przebudzeniu jest bardzo zdrowa i zapewnia siły do pracy i nauki na cały dzień. Wspólna poranna rozgrzewka zacieśni także więzi rodzinne i wyrobi u najmłodszych nawyk ruszania się już od rana.

Przykładowe ćwiczenia to:
skłony (najlepiej na wyprostowanych nogach z prostymi plecami);
krążenia: kostek, kolan, bioder, nadgarstków i szyi;
przysiady oraz pajacyki.

Wszystko w seriach 10 x 3, z krótką przerwą pomiędzy. Takie ćwiczenia nie powinny zabrać więcej, niż 15-20 minut.

E.matematyczna

1.Ćwiczenie s.32,33.

2.Dla chętnych-gra matematyczna ,,24 godziny w podróży” s.36-37.

E.przyrodnicza

II.Temat dnia: ,,Zasady zachowania wobec zwierząt”/w zeszycie do e.polon./.

1.Przeczytaj tekst s.50,51-Podręcznik.

2.Propozycja notatki do zeszytu:

Nie należy dotykać nieznanych zwierząt domowych i dzikich!
Zwierzęta mogą być nosicielami niebezpiecznych chorób!
Zachowaj ostrożność nawet w kontaktach ze zwierzętami,które znasz!

Piątek

E.polonistycna

I.Temat dnia: ,,Opowiadamy przygody”.

1.Ćwiczenie s.50.

2.Dla dzieci ,które przeczytały całą lekturę karta pracy zamiast ćwiczeń ze strony 50.

Karta Pracy 3

Plan wydarzeń

  1. Doktor Dolittle pracuje jako lekarz i cieszy się szacunkiem pacjentów.
    2. Główny bohater przygarnia zwierzęta.
    3. Klienci stopniowo rezygnują z usług Dolittle’a.
    4. Problemy finansowe głównego bohatera.
    5. Pomysł, aby Dolittle leczył zwierzęta.
    6. Pomoc Polinezji – papuga uczy człowieka mowy zwierząt.
    7. Sukcesy Dolittle’a.
    8. Główny bohater przygarnia krokodyla, który odstrasza klientów.
    9. Dolittle znowu wpada w kłopoty finansowe, a w dodatku z domu wyprowadza się Sara, jego siostra.
    10. Wiadomość z Afryki.
    11. Wyprawa.
    12. Doktor i kilku zwierzęcych przyjaciół, których zabrał ze sobą, docierają do wybrzeży Afryki.
    13. Bohaterowie w niewoli u afrykańskiego władcy.
    14. Podstęp Polinezji.
    15. Ucieczka z więzienia i dotarcie do kraju małp.
    16. Dolittle skutecznie leczy małpy, pomagając przezwyciężyć epidemię.
    17. Wdzięczność małp i wręczenie doktorowi dwugłowca.
    18. Droga powrotna.
    19. Ponowna niewola u władcy państwa Jolliginka.
    20. Pomoc udzielona przez księcia Bumpo.
    21. Rozstanie Dolittle’a z Polinezją, Czi-czi i krokodylem.
    22. Dolittle i przyjaciele wyruszają w rejs.
    23. Przepłynięcie obok Barbarii i zwrócenie na siebie uwagi piratów.
    24. Pomoc jaskółek i udana ucieczka.
    25. Odpoczynek na wyspie.
    26. Szczury informują o dziurze w statku.
    27. Piraci dopływają do wyspy.
    28. Dolittle i jego przyjaciele kradną statek piratów.
    29. Pościg.
    30. Piraci w morzu pełnym rekinów.
    31. Odnalezienie w pirackim statku przerażonego chłopca.
    32. Jip pomaga odszukać wujka chłopca.
    33. Radosne powitanie.
    34. Dolittle i zwierzęta zaproszeni do ojczystego miasteczka rybaka.
    35. Główny bohater oraz pies Jip zostają uhonorowani za pomoc rybakowi.
    36. Dolittle podróżuje i pokazuje widzom niezwykle rzadkiego dwugłowca.
    37. Główny bohater powraca do Puddleby i wiedzie szczęśliwe życie.

E.społeczna

W ramach zajęć zagraj z Rodziną w grę planszową.

E.plastyczna

Wykonaj pracę dowolną techniką do lektury.

Pozdrawiam serdecznie Was i Waszych Rodziców,których już tradycyjnie proszę o pomoc w wykonywanych przez Was zadaniach. Trzymajcie się ciepło!
Wasza wychowawczyni Barbara Klamer

język angielski:

Utrwalamy słownictwo (brush your teeth, get up, go home, go to bed, go to school, have breakfast, have dinner, have lunch, have a shower, put on your pyjamas)

Utrwalamy wyrazy: Nagrania znajdują się pod linkiem:  https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia  po lewej stronie klikamy: Szkoła podstawowa klasy 1-3 następnie w Tiger 3, wybieramy Pupil’s Audio CD2 / NOWOŚĆ i odtwarzamy ścieżkę 2.43.  (Książka ucznia: ćwiczenie 2, strona 43.)

Dodatkowo: Książka ucznia strona 43, ćwiczenie 4, cd2, ścieżka 2.44 (wskaż i powiedz, ćwiczenie ustne)

Słuchamy historyjki 5

Historyjka jest umieszczona w Książce ucznia na stronach 44 i 45. Pod tym linkiem możemy obejrzeć historyjkę: https://www.youtube.com/watch?v=YKgnqDN0z2Q
lub odsłuchać:  https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia  po lewej stronie klikamy: Szkoła podstawowa klasy 1-3 następnie w Tiger2, wybieramy Pupil’s Audio CD2 / NOWOŚĆ, i odtwarzamy ścieżkę ścieżka 2.45.

Ustnie wykonujemy ćwiczenie 2 strona 45.
karty pracy klasa III

 

Witajcie Moi Kochani !

Niestety, nie dane nam będzie spotkać się ,,twarzą w twarz ”w najbliższym czasie. W związku z tym nasze lekcje będą się odbywały tak jak wcześniej. Pozdrawiam Was i Waszych Rodziców . Bardzo proszę Kochani Rodzice pomóżcie swoim pociechom w pracy. Jeśli będą jakieś problemy z zadaniami to proszę o telefon.

Oto zadania na ten tydzień.
I.Witaj, wiosno-wiersz ,,Pobudka”.
1.Odpowiedz pisemnie na 2 pytanie s.37/Podręcznik/
2.Notatka do zeszytu:
,,Nie” z rzeczownikami piszemy łącznie.

Z niecierpliwością i niepokojem oczekiwałem wyjaśnienia nieobecności kolegi na treningu. Chwila nieuwagi i nieporządek gotowy. Nieprawda, że nieszczerość można puścić w niepamięć.
3.Ćwiczenie do j.polskiego dla wszystkich s.31, dla chętnych s.32

II.Ruchy Ziemi
1.Należy wejść na stronę MEN -lekcje zdalne/film/
2.Ćwiczenie do j.polskiego dla wszystkich s.33,34, dla chętnych s.34
3.Ćwiczenie do matematyki s.21,22 dla wszystkich, dla chętnych s.23.
Zadanie dla mądrali:Kto odkrył,że Ziemia krąży wokół Słońca?
Co to jest równonoc i kiedy mamy z nią do czynienia?
Strony do ćwiczeń: PISUPISU.PL, zdobywcywiedzy pl./platforma/
III.Wypalanie traw.
1.Notatka do zeszytu:
Jesienią i wczesną wiosną często widać płonące łąki.Ludzie wypalają trawy,wierząc, że na ich miejscu wyrosną jeszcze bujniejsze.Niestety,skutki takiego postępowania są groźne dla zwierząt i roślin. Wiele gatunków ginie,a na ich odtworzenie potrzeba kilku lat. Giną lub ulegają poparzeniom także ludzie,gdyż zmieniający się wiatr powoduje szybkie rozprzestrzenianie się ognia,przed którym trudno uciec.
2.Podręcznik s.42,43-przeczytaj.
3.Ćwiczenie do j.polskiego dla wszystkich s.37
4.Ćwiczenie do matematyki dla wszystkich s.24-ćw.1,2,3; s.25-ćw.7/dla chętnych pozostałe/
Strony do ćwiczeń:dlabelfra-kolorowanki matematyczne.
Życzę przyjemnej pracy i spacerujcie w ramach wychowania fizycznego./Oczywiście nie w grupach!/

Pozdrawiam Barbara Klamer

 

język angielski:

Jeśli dziecko nie odebrało książki ze szkoły pod tym linkiem https://anglistaonline.macmillan.pl/ na dole strony mamy dostęp do książek i ćwiczeń, wchodzimy w tytuł naszej książki TIGER – klikamy pobierz, odszukujemy książkę i zeszyt ćwiczeń do klasy 3. Proszę rodziców o kontakt w razie pytań birusewa@o2.pl.

Utrwalamy słownictwo i zwroty.

chicken, chocolate, crisps, fruit juice, ice cream, salad, sandwiches, strawberries, water, yoghurt

crunchy, fresh, raw, sour, sweet

I like/I don’t like …

(Dawid/He/She) likes …

Do you like …?

Yes, I do.

No, I don’t.

kurczak, czekolada, chipsy, sok owocowy,

 lody, sałatka, kanapki,

truskawki, woda, jogurt

chrupiący, świeży, surowy, kwaśny, słodki

Lubię/Nie lubię…

(Dawid/On/Ona) lubi…

Czy lubisz…?

Tak, lubię.

Nie, nie lubię.

DLA CHĘTNYCH dodatkowe  karty pracy.
karty pracy klasa III

Rozdział 5 Things we do every day. Nazwy czynności dnia codziennego.

Proszę zapoznać się z nowymi wyrazami ze strony 43 w podręczniku ćwiczenie 2. Wymowę wyrazów można sprawdzić w dowolnym internetowym translatorze. Poniższą tabelkę proszę przepisać do zeszytu. W zeszycie ćwiczeń strona 50 proszę zrobić ćwiczenie 1.

Kochana Klaso Trzecia!

W czasie wolnym od zajęć w sali lekcyjnej, proszę żebyście ,,nie wypadli z rytmu” i w domu w odpowiednim dla Was tempie, wykonali następujące ćwiczenia.

Oto zadania dla Was.
1. Proszę przeczytać lekturę,,Doktor Dolittle i jego zwierzęta” H.Lofting.
2. Utrwalać tabliczkę mnożenia w zakresie 100,
3. Wykonać pracę plastyczną dowolną techniką z lektury.
4. Ćwiczyć dyktanda na stronie online.

Pozdrawiam Was Kochani i życzę przyjemnej pracy Wasza wychowawczyni B.Klamer

język angielski:

Proszę powtórzyć słownictwo z rozdziału 4 (fruit juice, water, sandwiches, chicken, salad, yoghurt, crisps, chocotale, strawberries, ice cream). Proszę nauczyć się czytać tekstu piosenki strona 37 ćwiczenie 2.

Na stronie https://wordwall.net/pl klikamy w ,,Zobacz przykładowe materiały’’. Strona przeniesie was do wyszukiwarki materiałów, do której wpisujecie tytuł swojego podręcznika czyli Tiger 3. Po kliknięciu w lupkę pojawią się zadania leksykalne i gramatyczne do podręcznika. Proszę wykonywać te zadania.