Klasa 2

Witam Was Drodzy uczniowie przygotowałam dla Was zadania na kolejny tydzień nauki.

Podróż dookoła świata

Poniedziałek 01. 06.

W dniu Waszego święta składam Wam najlepsze życzenia, życzę Wam dużo zdrowia, spełnienia Waszych marzeń, które nie mogą już dłużej czekać, zadowolenia i wspaniałych zabaw.

Gorące słońce Afryki

Przeczytaj tekst ,,Ciemne okulary” s. 48-49 podręcznik.

Odpowiedz ustnie na pytania zamieszczone pod tekstem.

Wykonaj zadanie 1,2, 3 s. 48-49 karta pracy polonistyczna. Wykonaj zdanie 1,2,3,4,5, s.40 -41 karta pracy matematyczna. Zadanie 6 dla chętnych.

Na stronach internetowych obejrzyj dowolny film o życiu w Afryce.

Wtorek 02. 06

Odczytaj z promieni słonecznych fragment wiersza ,,Jasne jak słońce” s. 50 podręcznik.

Wykonaj zadanie 5,6,7,8 s. 50 – 51 karta pracy polonistyczna.

Wykonaj zadanie 9 s. 71 karta pracy polonistyczna

Środa 03. 06

Wykonaj zadanie 1, 2, 4 s. 42 karta pracy matematyczna, zadanie 3 dla chętnych.

Przeczytaj tekst ,,Ciekawe kropki s. 51 podręcznik, odpowiedz ustnie na pytania znajdujące się pod tekstem. Wykonaj zadanie 1,2,3 s. 52 – 53 karta pracy polonistyczna .Zadanie 2 zapisz do zeszytu. Wykonaj pracę plastyczną ,,Zwierzęta Australii” wykorzystując malarstwo kropkowe, .Praca na ocenę

Czwartek 04.06

Wykonaj zadanie 1,2,3,4,5, s.44-45 karta pracy matematyczna zadanie 6 dla chętnych. Przeczytaj tekst ,,Zwierzęta Australii” s. 52 podręcznik.

Znajdź informacje na temat; Jakie zwierzęta żyją w Australii?

Wykonaj dowolne ćwiczenia z piłką na podwórku, lub zagraj w piłkę z rodzeństwem. Wybierz jedno zwierzę australijskie i wykonaj plakat.

Piątek 05. 06.

Lekcja powtórzeniowa ,,Ćwiczymy z Noni” Wykonaj zadanie 1,2,3,4,5 s.54-55 karta pracy polonistyczna. Napisz jak zaplanowałbyś swoją podróż dookoła świata. Jakie kraje chciałbyś odwiedzić i dlaczego?

język angielski:

Rozdział 6: On Holiday.

Lesson : Poznajemy nowe słowa.

-Obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=kkGV0ubsOBE

-Otwórz podręcznik na str. 61 (Lesson 1). Spójrz na zdjęcia w zad. 3. Poproś rodzica, aby włączył nagranie do zad. 3 track 39. (nagranie znajduje się na stronie: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia (Szkoła podstawowa klasy 1-3 / Tiger 2/ Pupil’s Audio Cd3 ) Posłuchaj, wskazuj kolejne miejsca na rysunku w zad. 3 lub 1. Postaraj się wypowiadać ich nazwy wraz z nagraniem.

– wpisz do zeszytu:
aquarium – akwarium
beach- plaża
funfair-  park rozrywki
ice rink- lodowisko
park- park
swimming pool- basen
water park- park wodny
zoo- zoo

TIGER’S NUMBERS:  zagrajcie z rodzicem w zabawę Tiger’s numbers, patrząc na zdjęcia w zad. 3. Rodzic mówi dowolną liczbę od 1 do 8, a Ty mówisz odpowiadającą jej nazwę miejsca. Postarajcie się grać jak najszybciej. Zamieńcie się rolami.

Dla  chętnych :

-Zeszyt ćwiczeń, strona 60, ćwiczenie 1, 2.

https://wordwall.net/pl/resource/1105465/angielski/tiger-2-unit-6-holiday-places

https://wordwall.net/pl/resource/1950590/angielski/tiger-2-unit-6-theres

https://wordwall.net/pl/resource/2115885/angielski/tiger-2-unit-6-memory

 

Witajcie w kolejnym tygodniu naszej nauki. Cieszę się ze pięknie wykonaliście zadania z poprzedniego tygodnia. Dziękuję za Wasze zdjęcia, miło Was widzieć.

Oto kolejne zadania

Poniedziałek 25.05.

Dzień Dziecka w różnych krajach
Przeczytaj tekst ,,Dzień Dziecka w różnych krajach” s.39 podręcznik

Zapisz odpowiedzi na pytania;
Jak obchodzi się Dzień Dziecka w Japonii?
Kiedy w Polsce obchodzi się Dzień Dziecka?
Jak można zorganizować to święto w Twojej rodzinie?

Wykonaj zadanie 4 s. 43 karta pracy polonistyczna.

Zagraj w grę planszową ,,Podróż przez krainy działań” s. 32-33 karta pracy matematyczna.

Znajdź na stronach internetowych informacje na temat obchodów Dnia Dziecka w innych krajach.

Wtorek 26.05

Przeczytaj tekst ,, Dzień Dziecka” s. 40 -41 podręcznik.

Wykonaj w zeszycie polecenie 4 ze strony 41 w podręczniku.

Wykonaj zadanie 6,7 s.70 karta pracy polonistyczna

Środa 27. 05.

Przeczytaj tekst ,,O ludziku podróżniku”

Wykonaj zadanie 1 s. 44 karta pracy polonistyczna. Zadanie na ocenę.

Wykonaj zadania na s. 34-35 karta pracy matematyczna . Utrwalenie wiadomości.

Wykonaj łódkę według wzoru karta pracy polonistyczna s. 45

Czwartek 28.05.

Wykonaj zadanie 1,2,s. 46 karta pracy polonistyczna

Wykonaj zadanie 1,2,3,4 s. 38 – 39 karta pracy matematyczna.

Zabaw się w dowolną zabawę ruchową na podwórku, jeśli możesz do zabawy zaproś rodziców.

Piątek 29. 05

Przeczytaj tekst ,,Kontynenty”

Korzystając z wiadomości ,,Ulica ciekawych wyrazów” podręcznik s. 46 wyjaśnij, co to jest kontynent, zapisz do zeszytu. Wykonaj zadanie 3, 4, 5 s. 47 karta pracy polonistyczna.

Narysuj mapę swojego podwórka lub placu zabaw.

Przeczytaj tekst ,,Odkrycia geograficzne” Wymień nazwiska odkrywców geograficznych.

język angielski

Drodzy rodzice i dzieci, dziękuje Wam za zdjęcia i wiadomości wysyłane do mnie. Cieszę się że tak chętnie wykonujecie zadania w domu.

Lesson : Mother’s day- dzień matki.

Posłuchajcie opowiadania ,,Does a kangaroo have a mother too’’ by Eric Carle:
https://www.youtube.com/watch?v=8fUQLp2TwSs

Odsłuchajcie piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=bntv78HY724
https://www.youtube.com/watch?v=RQ-h6WCVm6Q

Dla chętnych:
Posłuchajcie instrukcji i stwórzcie laurkę z okazji dnia matki.
https://www.youtube.com/watch?v=2z-TSjMLqfY

Karty pracy
Karty pracy Klasa II

 

 

 

Witam wszystkie dzieci zapraszam do wykonania kolejnych zadań.

Poniedziałek18. 05.

Święto rodziny
Przeczytaj tekst Notatka kronikarska
Zapisz do zeszytu plan notatki kronikarskiej;
1.Tytuł notatki kronikarskiej
2. Data opisywanego wydarzenia
3. Nazwa opisywanego wydarzenia
4. Krótki opis przebiegu
5. Wrażenia i emocje uczestników

Wykonaj zadanie 1 s. 32 karta pracy polonistyczna oraz zadanie 3 s. 33

Wykonaj zadanie 1,2,3, 4,5 s. 24-25 karta pracy matematyczna.

Znajdź na stronach internetowych informacje na temat Kim był Gall Anonim?

Wtorek 19 .05

Przeczytaj tekst ,, Gady z szuflady” Jeśli możesz poproś domowników o czytanie z podziałem na role. Wykonaj zadanie 1,2, 3 4 s. 36-37 kata pracy polonistyczna . Zadanie 4 podlega ocenie.

Ułóż rymowankę na temat członków swojej rodziny, wyklaszcz ją.

Środa 20. 05.

Przeczytaj tekst ,,Czar dla mamy”

Jeśli masz możliwość przeczytaj lekturę ,,Nasza mama czarodziejka”

Wykonaj zadanie 1,2, 3, s. 38-39 karta pracy polonistyczna.

Wykonaj zadania 1,2, 3, 4, 5,6 s. 28-29 karta pracy matematyczna. Zadanie 2 przepisz do zeszytu. Praca na ocenę. Zadanie 9 s.29 karta matematyczna jest dla chętnych na ocenę 6. Zadanie musi zawierać rozwiązanie, odpowiedź ilustrację.

Wykonaj czarodziejską różdżkę według wzoru s. 41 karta pracy polonistyczna. Praca na ocenę.

Czwartek 21. 05.

Wykonaj zadanie 1,2,3,4,5, s.30-31 karta pracy matematyczna. Dla chętnych zadanie 6.

Napisz z ilu osób składa się Twoja rodzina. Jak spędzacie razem czas.

Wybierz się na rodzinną wycieczkę.

Piątek 22.05.

Wykonaj zadanie 5,6 s.40 karta pracy polonistyczna.

Zadanie 1,2, 3 s.42-43 karta pracy polonistyczna.

Zapisz w zeszycie jakie prawa i obowiązki ma każdy w Twojej rodzinie.

Wykonaj ilustrację swojej rodziny , wykorzystaj dowolne techniki. Praca podlega ocenie.

język angielski:

Witam was serdecznie drodzy Uczniowie I Rodzice!

 W tym tygodniu piszemy sprawdzian, który jest gotowy do druku. Jeśli nie macie możliwości wydrukowania proszę  wykonać projekt na kartce A4, narysować lub umieścić i podpisać nazwy dolegliwości omawiane w rozdziale 5 (technika dowolna). W projekcie również piszemy co robimy aby być zdrowym (Keep healthy)
Pracę lub sprawdzian najeży przesłać do końca tygodnia, wysyłamy zdjęcie, skan lub odpowiedzi z pracy na: mój adres e mail, Messengera lub w SMS-a.

Bardzo proszę podpisać kartki. Wszystkim dzieciom życzę powodzenia.
Klasa II Sprawdzian

 

Witam Was Drodzy Uczniowie
Przygotowałam dla Was zadania na kolejny tydzień, życzę powodzenia w pracy.

Poniedziałek 05.11

Igrzyska olimpijskie
Przeczytaj tekst ,, Igrzyska olimpijskie” s. 18-19 podręcznik.
Przepisz do zeszytu wyrazy umieszczone pod rysunkami na marginesie strony, zwróć uwagę na pisownię wielką literą.
Wykonaj zadanie 1,2,3,4 s.20-21 karta pracy polonistyczna. Zadanie 5 s. 21 zapisz do zeszytu.
Liczby trzycyfrowe; wykonaj zadanie 1,2, 3, 4, 5s. 16-17 karta pracy matematyczna, zadanie 6 dla chętnych.
Obejrzyj w internecie dowolne zawody sportowe

Wtorek 05.12

Przeczytaj tekst ,, Zanim zgaśnie olimpijski znicz” s.20 podręcznik
Wykonaj zadanie 1,2 s. 22 karta pracy polonistyczna. Do wyrazu skok dopisz wyrazy z tej samej rodziny i zapisz je do zeszytu.
Posłuchaj dowolnych piosenek o wiośnie.

Środa 05.13

Przeczytaj tekst ,, Bieg rodzinny” Odpowiedz na pytanie; W jakim wydarzeniu sportowym wzięła udział rodzina Ani. (zapisz w zeszycie)
Wykonaj zadanie 1,2, 3, s.24 karta pracy polonistyczna zadanie 5 s. 25 wykonaj w zeszycie. Praca podlega ocenie. (trzeba wysłać)
Wykonaj zadanie 1,2,3,4 ,s. 18 karta pracy matematyczna, zadanie 5 s. 19 wykonaj do zeszytu, praca na ocenę.
Wykonaj medal według wzoru s. 23 karta pracy polonistyczna. Praca na ocenę

Czwartek 05.14

Matematyka w działaniu; wykonaj zadanie 1,2,3, s. 20-21 karta pracy matematyczna
Zastanów się jak dbać o kondycję fizyczną, propozycje zapisz w zeszycie. Wykorzystaj informacje z podręcznika.
Ułóż własny tor przeszkód wykonuj ćwiczenia systematycznie go przez kilka dni.

Piątek 05. 15

Przeczytaj tekst ,, Zawody” s.24-25 podręcznik . Wykonaj zadanie 1,2,3 s. 26- 27 karta pracy polonistyczna. Zdania z zadania 3 zapisz w zeszycie. Wykonaj pracę plastyczną ,, Moja ulubiona dyscyplina sportowa” technika dowolna.

język angielski:

Lesson  12.05.2020

Powtarzamy wiadomości z rozdziału 5

Drodzy rodzice mam nadzieję, że dzieci chętnie uczą się języka angielskiego. W następnym tygodniu zrobimy sobie sprawdzian z rozdziału 5, będzie on w formie projektu który dzieci wykonają, ja oczywiście wszystko przygotuję i udostępnię.

– na dzisiejszej lekcji powtórzymy słowa i zwroty poznane w rozdziale 5. Otwórz podręcznik na str. 58 (Lesson 7) i spójrz na zad. 1, posłuchaj nagrania i wskaż poszczególne osoby https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia       Tiger2 Pupil’s Audio CD3 truck 32.

-Wpisujemy lub wklejamy do zeszytu:

What’s the matter?- Co ci dolega?
I’m feeling (ill). – Jestem (chory).
I (sleep well) every day.- (Wysypiam się) codziennie.
 Do you (play) every day? – Czy ty (bawisz się) codziennie?
 Yes, I do.- Tak.
 No, I don’t. – Nie.

-Zeszyt  ćwiczeń strona 56 ćwiczenie 1.

Proszę sprawdzić odpowiedzi ćwiczenie 1 strona 56: 1 do, drink; sore throat 2 eat; toothache 3 sleep; headache 4 wash; tummy ache

Dla chętnych

Zeszyt ćwiczeń strona 55. Uzupełnij zdania zgodnie z treścią piosenki ,,Keep healthy’’. Zaśpiewaj piosenkę. (tekst piosenki znajduje się na stronie 90 w zeszycie ćwiczeń) https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia       Tiger1 Pupil’s Audio CD3 truck 29

 

Witam Was drodzy uczniowie, zapraszam do wykonania zadań. Bardzo się cieszę że wykonujecie wszystkie prace, dziękuję za materiały które mi wysyłacie , widzę że dobrze sobie radzicie. Szczególnie cieszą mnie Wasze zdjęcia.

Poniedziałek 04.05

Wycieczka rowerowa
Przeczytaj wiersz ,,budowa roweru” .s.8 podręcznik.
Poznaj budowę roweru przedstawionego na s. 9 podręcznik, nazwij części w swoim rowerze. Wykonaj zadanie 1,2,3,5 s.10-11 karta pracy polonistyczna.
Wykonaj zadanie 1,2,3,4,5 s.8-9 karta pracy matematyczna.
Zrób zadania dotyczące lekcji programowania 1,2,3, s. 8-9 karta pracy polonistyczna.

Wtorek 05.05

Mieszkańcy łąki
Obejrzyj ilustracje przedstawiające łąkę podręcznik s. 12-13. Zapisz do zeszytu jakie zwierzęta występują na łące. Wykonaj zadanie 1,2 ,3 s. 14-15 karta pracy polonistyczna.
Wykonaj opis motyla (podobnie jak opis bociana) Praca na ocenę.(trzeba wysłać).
Przeczytaj informacje jak powstaje harmonia? Pobaw się z melodią ,, Wlazł kotek na płotek”
Można piosenki poszukać na stronach internetowych .

Środa 06. 05

Wykonaj zadania 1,2,3,4,5,6 dla chętnych zadanie 7,9 s.3,4,5 karta pracy matematyczna.
Zadanie 8 s. 5 karta pracy matematyczna wykonaj w zeszycie, wykonaj ilustrację do zadania. Praca na ocenę
Przeczytaj tekst ,,Krajobrazy Polski s. 10-11 podręcznik. Wykonaj zadanie 4 s. 11 zadanie 6,7 s.12 karta pracy polonistyczna. Przepisz do zeszytu wyrazy z marginesu z trony 11 w podręczniku, ułóż zdania z tymi wyrazami, zdania zapisz do zeszytu.
Przygotuj kolorowe tkaniny, papier wytnij kolorowe kwiaty lub inne elementy łąki, wykonaj pracę wg wzoru s .13 podręcznik. Praca na ocenę.

Czwartek 07 .05

Wykorzystaj informacje z podręcznika s. 86 na temat litr. Półtora litra
Wykonaj zadanie 1,2,3,4 s.10-11 karta pracy matematyczna.
Jeżeli możesz wybierz się na wycieczkę rowerową.
Opisz znaki drogowe znajdujące się na stronie 9, podręcznik zadanie 9.

Piątek

Przeczytaj tekst ,, Bocianie Gniazdo s. 16 podręcznik
Wykonaj zadanie 1,2,3, 4 s.18-19 karta pracy polonistyczna.
Wykonaj pracę plastyczną przedstawiającą drzewo na podwórku.
Oszukaj informacje na temat ,,Czy bocian to ptak chroniony?” N a podstawie czytanego tekstu odpowiedz na pytania;
Wyjaśnij , dlaczego bociany przestały przelatywać do gniazda
Jakie emocje towarzyszyły chłopcu, kiedy patrzył w górę?

język angielski: 
Witajcie kochani! Bardzo dziękuję Wam i Waszym Rodzicom za zdjęcia i skany prac.

Lesson
Rozpoznajemy i nazywamy zdrowe nawyki.

-Utrwalamy:
Pytanie o samopoczucie: What’s the matter?
Pytanie o dolegliwości i odpowiadanie na nie: Have you got (a cut)? Yes, I have. No, I haven’t.
Informowanie o samopoczuciu i dolegliwościach: I’m feeling (ill). I’m OK. I’ve got (a headache).
-Wykonujemy papierową torbę lekarską (karty pracy dołączone do książki). Odgrywamy scenkę. Podręcznik ćwiczenie 2 strona 55:
*What’s the matter?
–I’m feeling ill.
*Have you got a cut?
-No,I haven’t. / Yes I have.
– Poznajemy nawyki zdrowotne (słówka wpisujemy do zeszytu):
do exercise- wykonywać ćwiczenia,
drink water- pić wodę,
eat well- zdrowo się odżywiać,
play- bawić się,
sleep well- dobrze się wysypiać,
wash- myć się.

-Spójrz na zdjęcia w zad. 1 w lekcji 5 str. 56. i powiedz, co widzisz. Poproś rodzica, aby odtworzył nagranie https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia Pupil’s Audio CD3 track 26. Słuchaj i pokazuj kolejne zdjęcia. Posłuchaj nagrania jeszcze raz, poproś, aby rodzic zatrzymywał po kolejnych słowach i powtarzaj słowa za nagraniem.

-HISTORYJKA: spójrz na zad. 2 w podręczniku (str. 56) i powiedz używając angielskich słów, co widzisz w historyjce. Przygotuj swoje karty z rysunkami i poproś rodzica, aby odtworzył historyjkę z Ping i Pongiem https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia track 27 Pupil’s Audio CD3. Posłuchaj nagrania historyjki i spróbuj podnosić odpowiednią kartę z rysunkiem, kiedy usłyszysz odpowiadające słowo. Good luck!

ĆWICZENIA: otwórz zeszyt ćwiczeń na str. 54 (Lesson 5). Spróbuj wykonać ćwiczenia1 i 2 w Lekcji 5. Jeśli Cię to nie rozprasza, w tle słuchaj historyjki z Ping i Pongiem track 27.

Dla chętnych:

-ODGRYWANIE HISTORYJKI zad..2 str 56: narysuj na swoich palcach wskazujących uszy: na jednym kota (Ping), na drugim psa (Ponga). Posłuchaj nagrania historyjki jeszcze raz, podnosząc odpowiedni palec w zależności od tego, która z postaci wypowiada się w historyjce. Spróbuj mówić wraz z postaciami.
https://www.youtube.com/watch?v=A2WM6QCMpcw
https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-7425.php
https://wordwall.net/resource/1518918/angielski/tiger-2-unit-5-zdania
https://wordwall.net/resource/1517925/angielski/tiger-2-unit-5-keep-healthy-anagram

Witam Was Kochani oto zadania dla Was na kolejny tydzień

Poniedziałek 27.04
Przeczytaj tekst ,,Muzyka jest wszędzie” podręcznik s. 84
Wykonaj zadanie 1,2,3 s.88-89 karta pracy polonistyczna.
Wykonaj zadanie 1,2 s.64-65 karta pracy polonistyczna.
Karta pracy matematyczna s.64-65

Wtorek 28. 04

Przeczytaj tekst ,,Nareszcie wiosna”Wykonaj zdanie 11,12, s.93-94 karta pracy polonistyczna.
Zapisz dźwięki la, re do na pięciolinii według wzoru, karta pracy polonistyczna s. 84

Środa29.04

Przeczytaj wiersz ,,Maj” Ułóż kilka rymów do wyrazu maj , zapisz je w zeszycie.
Wykonaj zadanie 1,2,3,s.3-4 karta pracy polonistyczna. Wykonaj zadanie 1,2,3,4 s 3-4 karta pracy matematyczna.
Zrób flagę Polski z dowolnych materiałów.

Czwartek 30. 04

Wykonaj zadania 5,6, 7 dla chętnych zadanie 9 s. 4-5 karta pracy matematyczna.
Narysuj mapę Polski zaznacz miejsce gdzie mieszkasz. Praca na ocenę.
Pobiegaj na wolnym powietrzu.

język angielski:

Lesson 28.04.2020:
Wykonujemy minikarty z grami i zabawami.

Przygotuj swoje minikarty obrazkowe i wyrazowe, a następnie zagraj z rodzicem w grę Memory. Odkrywajcie na zmianę karty i szukajcie par: obrazek i wyraz. Great! (Jeśli karty zostały w szkole lub ich nie posiadacie możecie wykonać takie karty samodzielnie.)
-Śpiewamy piosenkę ,,I’m feeling ill’’ weź swoje minikarty i ułóż je przed sobą. Poproś rodzica, aby włączył nagranie piosenki. W trakcie słuchania piosenki, pokazuj obrazki, których nazwy usłyszysz. https://www.youtube.com/watch?v=Wmb6xZCC1WE
-Zagraj w grę z minikartami: ułóż je w rzędzie i nazwij je, dopasuj wyrazy i przeczytaj na głos.
-Przyjrzyj się kartom przez 10 sekund, a następnie odwróć karty obrazkami do dołu. Spróbuj wymienić kolejno nazwy chorób na kartach.
POWTÓRZENIE HISTORYJKI: Do you remember the story? Obejrzyj ponownie animowaną historyjkę: (LINK do filmu  https://www.youtube.com/watch?v=848rfVdA9wQ ) weź swoje minikarty i ułóż je przed sobą. W trakcie słuchania historyjki, pokazuj obrazki, których nazwy usłyszysz.
-Uzupełnij słowniczek w zeszycie ćwiczeń. Strona 79.

Drogi rodzicu,

Wykonane ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń, chciałbym zobaczyć. Proszę zrobić zdjęcie lub skan wykonanego zadania i przesłanie  na adres email: jangielski2horodlo@o2.pl

Dla chętnych:
https://wordwall.net/pl/resource/912677/angielski/whats-matter
https://wordwall.net/pl/resource/1310988/angielski/whats-matter-story
https://wordwall.net/pl/resource/1074309/angielski/whats-matter
https://www.youtube.com/watch?v=tvMFHAs5dMA
https://www.youtube.com/watch?v=kwzcNIrr–I
https://www.youtube.com/watch?v=otG1Fajxkac

 

Witam Was kochani .

Mam nadzieję że dobrze sobie radzicie z wykonywanymi zadaniami, oto kolejne zadania dla Was.

Poniedziałek 20. 04.

Temat; Wiosenne prace w ogrodzie
Przeczytaj tekst ,,Siejemy rzodkiewkę” podręcznik s.60-61
Nadaj tytuły ilustracjom , przedstawionym w podręczniku. Uporządkowane wg kolejności tytuły zapisz do zeszytu. Praca na ocenę.
Wykonaj zadanie 1,2,3,4, s. 68-69 karta pracy polonistyczna.
Wykonaj zadanie 1,2,3,4,5, s. 52-53 karta pracy matematyczna. Dla chętnych zadanie 6.
Notatka do zeszytu z matematyki;
Liczby w mnożeniu nazywają się czynnikami, wynik to iloczyn.
6     •     7    =     42
 czynniki          iloczyn
Korzystając ze stron internetowych obejrzyj ogrody warzywne. Jakie warzywa rozpoznałeś?

Wtorek 21 .04.

Zwierzęta w ogrodzie
Przeczytaj tekst ,, Kto zjadł sałatę” podręcznik s. 62-63
Wykonaj zadanie 1,2,3,4 s.70-71 karta pracy polonistyczna.
Tekst uzupełnionego zaproszenia przepisz do zeszytu. Praca na ocenę.
Posłuchaj dowolnych piosenek o wiośnie , naucz się śpiewać wybranej.

Środa 22.04.

Historia pewnej rośliny
Przeczytaj tekst ,,Historia pewnej rośliny” s.66-67 podręcznik
Wykonaj zadanie 1,2,3 s. 72 karta pracy polonistyczna.
Wyrazy z zadania 3 wpisz do zeszytu. Ułóż trzy zdania z wybranymi wyrazami.
Wykonaj zdanie 1,2,3,4,,5 s.54 karta pracy matematyczna. Dla chętnych zadanie 6,7

Czwartek 23. 04.

Niezwykłe ogrody
Zapoznaj się z budową tulipana podręcznik s. 65
Wykonaj zadanie 4,5 s. 73 karta pracy polonistyczna
Wykonaj papierowego motyla wg wzoru s. 75. karta pracy polonistyczna
Wykonaj zadanie 1,2,3,4 s.56-57 karta pracy matematyczna
Zabawa ruchowa ,,Motyle” Pomyśl że jesteś motylem naśladuj jego ruch .

Piątek 24.04.

Przeczytaj tekst ,, Nic w ogrodzie” s. 70. podręczniku
Wykonaj zadanie 1,2,3 s. 76-77 karta pracy polonistyczna.
Wykonaj pracę plastyczną ,,Ogród moich marzeń”
Poznaj rodzaje ogrodów na podst tekstu ,, Rodzaje ogrodów” s. 69.podręcznik

język angielski:

Lesson
Śpiewamy piosenkę:  I’m feeling ill- Jestem chory.
Wpisujemy do zeszytu:
What’s the matter? – Co ci dolega?
I’m feeling ill.  – Jestem chory.
I’ve got a sore throat. – Boli mnie gardło.
I’ve got a cough- Mam kaszel.

Książka ucznia strona 54 ćwiczenie 2. Ćwiczenie wykonujemy ustnie śpiewamy piosenkę i wskazujemy poszczególne dolegliwości.

Teksty piosenek znajdują się w Zeszycie ćwiczeń Tiger 2 na stronie 89. Przy tytułach poniżej znajdują się numery ścieżek z płyty CD z piosenkami dołączonej do Książki ucznia Tiger 2. Podaję również link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Wmb6xZCC1WE

Zeszyt ćwiczeń strona 51 ćwiczenie 1,2.

Dla chętnych karty pracy:
Klasa II karty pracy

 

Zadania do pracy samodzielnej

Środa 15 04

Obejrzyj ilustracje na str.48-49 podręcznik Opowiedz jak powstaje dom.
Wykonaj ćwiczenie 1,2,3, karta pracy polonistyczna str.54,55
Wykonaj zadanie 1,2,3,4,,5,6,7 karta pracy matematyczna.
Zaprojektuj dom swoich marzeń

Czwartek

Wykonaj zadania 1,2,3,4,5, w karcie pracy matematycznej str. 46-47. Dla chętnych zadanie 6, 7.
Przeczytaj tekst ,,Niezwykli architekci” podręcznik str.54. Wyszukaj fragmenty mówiące o tym z jakich materiałów budują domy bobry, jaskółki i osy.
Wykonaj kilka ćwiczeń ruchowych wykorzystując podskoki.

Piątek

Przeczytaj tekst ,,Kto domy buduje” Wykonaj zadanie 1,str.56, zadanie 3,4,5 str.57-58.
Narysuj jak wygląda Twój pokój, lub pokój o którym marzysz.
Zapisz w zeszycie do j. Polskiego zawody ludzi którzy pracują przy budowie domu,ułóż trzy dowolne zadania z wybraną nazwą zawodu.

religia:

Temat w zeszycie: Zmartwychwstanie Pana Jezusa

Narysuj Zmartwychwstałego Pana Jezusa nad grobem, w jasnych szatach, z czerwoną flagą symbolizującą zmartwychwstanie, odsunięty kamień przed grobem.

Praca do przesłania na mój e-mail.
Proszę pamiętać o podpisywaniu
 
pozdrawiam
Darek Tuz


Witam Was Kochani w kolejnym tygodniu naszej nauki. Oto zadania dla Was do pracy samodzielnej.

Poniedziałek 06. 04.

Wielkanoc

Przeczytaj wiersz ,,Kolorowe Bazie”
Wykonaj ćwiczenie 1,2, str.80 karta pracy polonistyczna.
Zapisz w zeszycie jak przebiegają przygotowania do świąt w Twoim domu.
Na stronach internetowych poszukaj informacji na temat tradycji świąt wielkanocnych
Wykonaj zadanie 1,2, 3, 4,  karta pracy matematyczna
Pomagając mamie w pieczeniu i gotowaniu jeśli masz możliwość pobaw się w ważenie produktów, używając dowolnej wagi.

Wtorek

Przeczytaj tekst w podręczniku na str.76-77 na podstawie tekstu z podręcznika i ćwiczenia 1 w karcie pracy polonistycznej str. 82  ułóż życzenia świąteczne.
Zapoznaj się z tekstem piosenki w karcie pracy polonistycznej str. 109 ,,Pisanki, Kraszanki”
Możesz śpiewać piosenkę na dowolną własną melodię. Możesz posłuchać dowolnych piosenek O tematyce świątecznej  korzystając ze stron MEN Zdalne nauczanie.

język angielski:

Lesson
Subject: Easter Time!|
Obejrzyj obrazki i wpisz słówka do zeszytu (karty pracy 1: bunny, basket, chick, egg, lamb, cake, flowers)|
Obejrzyj filmik i powtarzaj słówka:
https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE&feature=emb_logo
Zgadnij co to za angielskie słowo:
https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8&feature=emb_logo

Dla chętnych karty pracy 2
karty pracy klasa II

WESOŁYCH ŚWIĄT!

 

Zadania do samodzielnej pracy dla ucznia klasy drugiej
Witam Was Drodzy Drugoklasiści

Przygotowałam dla was zadania do samodzielnej pracy w domu, czas realizacji – tydzień
,,Co nowego na wiosnę”

Poniedziałek;
Proszę przeczytać tekst,, Wiosenne nowiny”
Wykonać zadanie 1,2, 4, str.38-39 karta pracy polonistyczna
W karcie pracy matematycznej zadanie 1, 2, 3, 4, str.32- 33. Dla chętnych zadanie 5
Na stronach internetowych obejrzyj zdjęcia ptaków, które wróciły do nas z ciepłych krajów.

Wtorek;
Przeczytaj wiersz ,, Wiosna” Wyszukaj w wierszu nazwy roślin i wpisz do zeszytu.
Wykonaj zadanie 1,2,3, str 40 -41 karta pracy polonistyczna.
Wyklaszcz rytm przysłowia,, Zima odchodzi, wiosna przychodzi”

Środa;
Wykonaj zadanie 1,2, 3,4,5 w karcie pracy matematycznej str. 34-35
Przeczytaj tekst ,,Krokus” Wykonaj zadanie 1,2, 3, w karcie pracy polonistycznej .Do zeszytu zadanie 4 str. 45
Wykonaj wiosenne kwiaty zgodnie z instrukcją w karcie pracy polonistycznej str. 43

Czwartek;
Wykonaj zadania w karcie pracy matematycznej 1, 2, 3, 4, str. 36-37 dla chętnych zadanie 5 str. 37
Przeczytaj tekst ,,Wędrówki ptaków” str. 43 . Odpowiedz na pytanie 1 umieszczone w podręczniku na str. 42.

Piątek;
Przeczytaj tekst ,, Jak szybowiec” Wykonaj zadania 1, 2, w karcie pracy polonistycznej str. 48
Na podstawie ilustracji i podanego słownictwa w zadaniu 3 str.49, wykonaj opis bociana. Według podanego planu; nazwa ptaka, wielkość, barwa, części ciała, moja ocena.
Narysuj bociana zgodnie ze swoim opisem.
Poszukaj informacji na pytanie ,,Czy bocian to ptak chroniony?”
Polecam korzystanie ze stron internetowych zdobywcywiedzypl.

religia:
Witajcie.

Temat: Niedziela Palmowa

Najbliższa niedziela rozpoczyna czas Wielkiego Tygodnia. Pan Jezus uroczyście wjeżdża do Jerozolimy z wielką radością witany przez wszystkich zgromadzonych. Mówi o tym ten fragment z Pisma Świętego:

Słowa Ewangelii według Świętego Mateusza

Gdy się zbliżyli do Jerozolimy i przyszli do Betfage na Górze Oliwnej, wtedy Jezus posłał dwóch uczniów, mówiąc im: «Idźcie do wsi, która jest przed wami, a zaraz znajdziecie uwiązaną oślicę i przy niej źrebię. Odwiążcie je i przyprowadźcie do Mnie. A gdyby wam ktoś coś mówił, powiecie: „Pan ich potrzebuje i zaraz je odeśle”».

A stało się to, żeby się spełniło słowo Proroka: «Powiedzcie Córze Syjonu: Oto Król twój przychodzi do ciebie łagodny, siedzący na osiołku, źrebięciu oślicy».

Uczniowie poszli i uczynili, jak im Jezus polecił. Przyprowadzili oślicę i źrebię i położyli na nie swe płaszcze, a On usiadł na nich. Tłum zaś ogromny słał swe płaszcze na drodze, a inni obcinali gałązki z drzew i słali nimi drogę. A tłumy, które Go poprzedzały i które szły za Nim, wołały głośno:

«Hosanna Synowi Dawida!
Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie!
Hosanna na wysokościach!»

Gdy wjechał do Jerozolimy, poruszyło się całe miasto, i pytano: «Kto to jest?» A tłumy odpowiadały: «To jest prorok, Jezus z Nazaretu w Galilei».

jeszcze takie coś 🙂
no i trochę przyjemności z puzzlami, proszę dobierać tematycznie do czasu jaki mamy w Kościele
powodzenia
pozdrawiam Darek Tuz


język angielski:

Health problems – utrwalamy słownictwo (cold, cough, cut, earache, headache, sore throat, toothache, tummy ache).

Utrwalamy wyrazy nagrania znajdują się pod linkiem:  https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia  po lewej stronie klikamy: Szkoła podstawowa klasy 1-3 następnie w Tiger2, wybieramy Pupil’s Audio CD3 / NOWOŚĆ, i odtwarzamy ścieżkę 3.18.  ( Książka ćwiczenie 2 i 3 strona 51.)

Słuchamy historyjki 5

Historyjka jest umieszczona w Książce ucznia na stronach 52 i 53. Pod tym linkiem możemy obejrzeć historyjkę: https://www.youtube.com/watch?v=848rfVdA9wQ

lub odsłuchać:  https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia  po lewej stronie klikamy: Szkoła podstawowa klasy 1-3 następnie w Tiger2, wybieramy Pupil’s Audio CD3 / NOWOŚĆ, i odtwarzamy ścieżkę ścieżka 3.19.
karty pracy klasa II

 

Zadania do samodzielnej pracy dla ucznia klasy drugiej

Witam Was Drodzy Drugoklasiści
Przygotowałam dla was zadania do samodzielnej pracy w domu, czas realizacji – tydzień
Blok tematyczny ,,Ślady przeszłości”
Proszę przeczytać opowiadanie z podręcznika pt.,, Zwiedzamy zabytki”
Odszukaj i wskaż na zdjęciach zabytki, które odwiedził Kuba. Podręcznik str. 26-27( można wykorzystać strony internetowe przedstawiające zabytki Krakowa)
Wykonaj zadania z karty pracy ;1, 3, 4
Wykonaj zadania w karcie pracy matematycznej 1-5. W zadaniu 3 wykorzystaj znane ci sposoby dodawania. Wzór podany w zadaniu 2, str. 22
Przeczytaj tekst ,,Pamiątki z przeszłości” Wykonaj zadanie 1, 2 w karcie pracy matematycznej.
Wykonaj ramkę na zdjęcia wg wzoru str. 33 podręcznik. Wykonaj zadania ze strony 24-25 karta pracy matematyczna.
Przeczytaj tekst ,,Manufaktura w Łodzi”. Zwróć uwagę na znaczenie słowa ,,manufaktura” ( wyjaśnienie w kąciku ulica ciekawych wyrazów).
Wykonaj ćwiczenia w karcie pracy polonistycznej 1,2,3,4 str. 34 – 35
Wykonaj zadania w karcie pracy matematycznej str. 26 – 27
Na podstawie tekstu ,,Pomniki przyrody” oraz planu opisu zawartego w ćwiczeniu 1, str. 36 karta pracy polonistyczna wykonaj opis drzewa przedstawionego na zdjęciu. Wykorzystaj podane słownictwo.
Wykonaj zadania 1- 7 w karcie pracy matematycznej str. 28-29
Dodatkowo zachęcam aby obejrzeć pomniki przyrody znajdujące się w naszej gminie korzystając ze stron internetowych gminy Horodło.
Zadania proponowane do realizacji nie wyczerpują w pełni zasobów kart pracy, chętne dzieci mogą rozwiązywać więcej zadań .

język angielski:

Jeśli dziecko nie odebrało książki ze szkoły pod tym linkiem https://anglistaonline.macmillan.pl/ na dole strony mamy dostęp do książek i ćwiczeń, wchodzimy w tytuł naszej książki TIGER – klikamy pobierz, odszukujemy książkę i zeszyt ćwiczeń do klasy 2. Teksty piosenek znajdują się w Zeszycie ćwiczeń Tiger 2 na stronie 88- 91. Płyta z piosenkami znajduje się na końcu w podręczniku. Przy tytułach znajdują się numery ścieżek z płyty CD z piosenkami. Proszę rodziców o kontakt w razie pytań birusewa@o2.pl.
Proszę utrwalić sobie piosenki 23,, I want to play’’ oraz 25 ,,In the classroom’’. DLA CHĘTNYCH dodatkowe  karty pracy.
klasa II karty pracy
 https://www.youtube.com/watch?v=6-EhRsTc6rM

Rozdział 5 What’s the matter?- Co się stało ? Poznajemy nazwy problemów zdrowotnych

Proszę zapoznać się z nowymi wyrazami ze strony 51 w podręczniku ćwiczenie 3. Wymowę wyrazów można sprawdzić w dowolnym internetowym translatorze. Poniższą tabelkę proszę przepisać do zeszytu. DLA CHĘTNYCH: zeszyt ćwiczeń strona 50 ćwiczenie 1,2.

 

  1. Zastąp dodawanie mnożeniem
    wzór 6+6+6 = 3 ·6 =18
    4+4+4+4 = 4·
    5 +5 =
    2+2+2+2+2=
    9+ 9 =
    3+3+3+3 =
  1. Ułóż zadanie tekstowe do wzoru;32- 5
  2. Zapisz działania odwrotnewzór 32: 4 = 8 bo 8·4 = 32
    24:6 =
    16 :2 =
    28 : 4 =
  1. Czasownik ,,czytam” odmień przez osoby liczby pojedynczej i mnogiej oraz przez czas teraźniejszy, przyszły i przeszły.

  2. Przeczytaj tekst z podręcznika z cyklu Listy do Hani i Henia ,,Kup mi to kup” dotyczącego robienia zakupów. Narysuj ilustrację do przeczytanego tekstu.

język angielski:

Proszę powtórzyć słownictwo z rozdziału 4 (board game, hide and seek, football, basketball, cards, tag, hopscotch, computer game). Proszę wykonać rysunek  z ulubioną,  wyciąć  i wkleić  do  zeszytu.  Pod  rysunkiem piszemy: I want to play  ………..( wpisujemy swoja ulubioną grę).

Na stronie https://wordwall.net/pl klikamy w ,,Zobacz przykładowe materiały’’. Strona przeniesie was do wyszukiwarki materiałów, do której wpisujecie tytuł swojego podręcznika czyli Tiger 2. Po kliknięciu w lupkę pojawią się zadania leksykalne i gramatyczne do podręcznika. Proszę wykonywać te zadania.