Klasa 1

WITAJCIE MOI KOCHANI w ten jakże wyjątkowy dla Was dzień życzę Wam zawsze uśmiechniętych buziaczków, wesołej zabawy i mnóstwa słodkich całusów. Ciekawych bajek czytanych na dobranoc i zawsze kolorowych snów. Mam też dobre wiadomości – wszyscy na koniec roku z j. angielskiego i religii otrzymaliście 5 – GRATULUJĘ

Oto, nad czym będziecie w tym tygodniu pracować:

PONIEDZIAŁEK

Przeczytajcie tekst- Różnobarwna działka s.44 rozwiążcie krzyżówkę karty s.43/3, karta 42/2

karty matematyczne s.38 i 39 obliczenia kalendarzowe. Dla chętnych z e. pol. k.-71/12 i 79/6

WTOREK

Przeczytajcie wiersz s. 45, ćwicz.4 s. 43 karty z pol. W k. m. zaznaczcie kolorami nazwy miesięcy,

w których trwa rok szkolny, i w których są wakacje s.42/1, cała karta 43

ŚRODA

Utrwalamy poznane wartości rytmiczne s.63/ 6- 8

Narysujcie ogród Waszych marzeń – możecie się wzorować ogrodem pana van Gogha s.45

CZWARTEK

Mam nadzieję,że bawicie się na powietrzu i nie zapominacie o usprawnianiu się, ćwiczeniach, krótko mówiąc o ruchu- tak trzymajcie!

Karty matematyczne s. 70/26 i 27 s. 43- 4, s. 44- 5

Odszukajcie w internecie, co to są SZKODNIKI ogrodu, łąki.

Zapoznajcie się z owadami s. 46 owady pożyteczne i szkodniki.

PIĄTEK

Wykonajcie akwarium z galaretki – praca dla chętnych s. 47 lub z kolorowego papieru biedronkę ewentualnie motyla.

Proszę nauczcie się na pamięć 1 zwrotkę wiersza PEJZAŻ s. 48

język angielski:

Rozdział 6 The Missing Skateboard

Lesson: Poznajemy nowe słowa.

-Otwórz podręcznik na str. 61 (Lesson 1). Spójrz na zdjęcia w zad. 3. Poproś rodzica, aby włączył nagranie do zad. 3 track 40. (nagranie znajduje się na stronie: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia (Szkoła podstawowa klasy 1-3 / Tiger 1/ Pupil’s Audio Cd3 ) Posłuchaj, wskazuj kolejne zabawki na rysunku w zad. 3 lub 1. Postaraj się wypowiadać ich nazwy wraz z nagraniem.

-Wpisz słówka do zeszytu:
toys- zabawki
car- samochód
doll- lalka
bike- rower
skateboard- deskorolka
scooter- hulajnoga
kite- latawiec
board game- gra planszowa
computer game- gra komputerowa

-Posłuchaj : https://www.youtube.com/watch?v=WMT9B0JTlh4

Dla chętnych:

-utrwalenie słownictwa : https://quizlet.com/82173667/flashcards

-Zeszyt ćwiczeń strona 60, ćwiczenie 1, 2.

– zagraj : https://wordwall.net/pl/resource/2373199/tiger-unit-6

 

Witajcie Kochani w tm tygodniu będziecie pracować nad utrwaleniem poznanych dwuznaków.

PONIEDZIAŁEK

e. pol.- gimnastyka oka i języka s.39, doskonalenie techniki pisania s.34 ćw.1,2
pamiętajcie o zasadach pisania wielkiej litery na początku zdania i stawiania kropki na końcu zdania.

e. matema.- dodawanie trzech składników, dopełnianie do dziesiątki s.35, dla chętnych s. 36-1,3
s. 37- 4

e. informatyczna- odszukaj ,co oznacza słowo AUKCJA

WTOREK

e. pol.- odpowiedzcie Co i w jakim celu postanowili zorganizować uczniowie? Na podst. tekstu
s. 38. ćwicz. 1, 2, 3 s.38 karty, dla chętnych s38 4,5karty.

e. muzyczna- poznanie wartości muzycznej – PÓŁNUTA. k. s.62-3.

ŚRODA

e. matema.- s. 37- uzupełnianie piramidy matematycznej

e. tech.- wykonajcie z drutu i z plasteliny drzewo za moim domem, oknem w maju.

e. polo.- p. s. 40,41 opowiedzcie , co robią dzieci, czym się zajmują, jakie czynności wykonują?
Nazwy czynności zapiszcie do zeszytu.

CZWARTEK

W-F dowolne zabawy z domownikami, podczas deszczu proponuję gry planszowe.

e. przyrodnicza- p. s.42,43 pory roku na podstawie ilustracji drzewa, cechy charakterystyczne, opiszcie zmiany zachodzące w przyrodzie w poszczególnych porach roku. (Tylko ustnie)

e, matema.- s.63 –4,6 dla chętnych- 7

PIĄTEK

e. pol. I społeczna- nauczcie się pięknie czytać wybrany tekst na końcu kart pracy oraz karty ćw.14 s.72

e plastyczna- kalkowanie kory drzewa ( należy białą kartkę papieru ksero przyłożyć do pnia drzewa i pocierać po kartce kredką woskową -uwaga odwrotnie niż rysujecie, czyli wzdłuż kredki, którą należy pozbawić papierka. Najlepiej jednym kolorem. Powodzenia i ciekawych, nowych odkryć.

język angielski:

Drodzy rodzice i dzieci, dziękuje Wam za zdjęcia i wiadomości wysyłane do mnie. Cieszę się że tak chętnie wykonujecie zadania w domu.

Zaśpiewajcie piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k
https://www.youtube.com/watch?v=RQ-h6WCVm6Q

Dla chętnych :
Posłuchajcie instrukcji i stwórzcie laurkę z okazji dnia matki.
https://www.youtube.com/watch?v=2z-TSjMLqfY

Karty pracy
Karty pracy Klasa I

 

WITAJCIE PIERWSZOKLASIŚCI- mam nadzieją,że niedługo się zobaczymy. Nadal jednak muszę podawać prace zdalną. Oto nad czym będziecie pracować w domu w tym tygodniu.

18- 22 maja 2020r.

PONIEDZIAŁEK

e. polonistyczna – doskonalimy umiejętność czytania p. s.30/31, karty s. 30 i 31
dla chętnych s.76 ćw.21, dodatkowe teksty do czytania s.78 ćw. 4

e. matema.- karta s.69 ćw.22, ćwiczcie proszę rachunek pamięciowy w zakresie 20.

e. informatyczna – wykorzystujcie do zdalnego uczenia się.

WTOREK

e. muzyczna – p. s. 67 poznajemy półnutę

e. polonisty. – poznajemy dż ćwiczenia w pisaniu karta 32 -1i2 k.33 -4i5 dla chętnych s.76 ćw.21

ŚRODA

e. matematyczna – matematyka w działaniu s.30- 1,2,3 s.31- 3i4 – ćwiczymy logiczne myślenie.

e. polonisty- przeczytajcie tekst s.72 NIESPODZIANKA wyszukajcie nazwy czynności i zapiszcie je w zeszycie.

e. techniczna – serce na Dzień Mamy

CZWARTEK

e. matematyczna – doskonalimy dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 20 zad. dodatkowe s 69

e. przyrodnicza- największe porty morskie w naszym kraju ( wykorzystaj internet).

W-f tutaj dowolność- gra planszowa, jazda na wrotkach, rowerze( oczywiście po podwórku),zabawa z rodzeństwem.

PIĄTEK

e. polonistyczna i społeczna- kto to taki?- EGOISTA poproście kogoś starszego o przeczytanie tekstu s.36 podręcznik, i co oznacza słowo- EMPATIA

e. plastyczna- laurka na Dzień Mamy.

Myślę, że dacie sobie radę. Jak widzicie w tym tygodniu nie ma prac podlegającym ocenie. Pięknie pracujecie, co widzę na wysyłanych do mnie pracach. Proponuję więcej czasu spędzać na powietrzu. Wasza wychowawczyni E. Bielecka

język angielski

Witam was serdecznie drodzy Uczniowie I Rodzice!

 W tym tygodniu piszemy sprawdzian, który jest gotowy do druku. Jeśli nie macie możliwości wydrukowania proszę  wykonać projekt na kartce A4, narysować lub umieścić i podpisać zwierzęta omawiane w rozdziale 5 (technika dowolna). W projekcie również dzielimy zwierzęta na te które potrafią latać, pływać skakać itd.

Pracę lub sprawdzian najeży przesłać do końca tygodnia, wysyłamy zdjęcie, skan lub odpowiedzi z pracy na: mój adres e mail, Messengera lub w SMS-a.

Bardzo proszę podpisać kartki. Wszystkim dzieciom życzę powodzenia.

Klasa I Sprawdzian

 

Witam wszystkich Pierwszoklasistów oraz Rodziców. Dziękuję za wysyłane prace. W tym tygodniu będziemy pracować z dwuznakami „Dź” jak dźwig oraz Dz jak dziadek.

11.05 – 15.05.2020r.

PONIEDZIAŁEK

e. pol. Przeczytajcie tekst s.26, podkreślcie nowy dwuznak w wyrazach, w ćwiczeniach poćwiczcie pisanie dwuznaku s. 26, 27, wykonajcie również ćwicz ze s.28

e. matema. karta s. 25 dla chętnych s. 62 ćw.1 i 67 ćw.17,18

e. informatyczna- wykorzystujcie do pracy zdalnej swoje umiejętności.

WTOREK

e. muzyczna poznajemy dźwięk do s.66 podręcznik

e. pol. Zapoznajcie się z dwuznakiem dz jak dziadek, poćwiczcie jego pisanie w kartach oraz przeczytajcie tekst s.27. W kartach matema. Do s.29

ŚRODA

e. matema. Poznajemy litr jako miarę pojemności (ważne) s.29,29 zad. Dodatkowe dla chętnych s.69 ćw.22

e. techniczna – wykonajcie zaproszenie na Dzień Rodziny s.29 ćw. 11

e. pol. – opowiedzcie,co przedstawia ilustracja s.24/25. Odszukajcie na niej zaskakujące sytuacje. Co tu nie pasuje i dlaczego?

CZWARTEK

W-F pobawcie się na podwórku z domownikami (na balkonie)

e przyrodnicza – zastanówcie się lub poszukajcie w internecie: JAKIE SĄ ZAGROŻENIA DLA ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO W WIELKIM MIEŚCIE ZE STRONY CZŁOWIEKA.-uwaga to podlega sprawdzeniu

e. pol. Odpowiedzcie w zeszycie na powyższe pytanie. (przypominam o starannym pisaniu).

PIĄTEK

e. pol. – bawimy się z NONI S. 28 wymyślcie historyjkę, do której mogłaby pasować ta ilustracja.

e. społ. – jak obchodzicie rodzinne święta i które najbardziej lubicie?

e. plastyczna – narysujcie rodzinne święto.

język angielski:

Lesson  12.05.2020

Powtarzamy wiadomości z rozdziału 5

Drodzy rodzice mam nadzieję, że dzieci chętnie uczą się języka angielskiego. W następnym tygodniu zrobimy sobie sprawdzian z rozdziału 5, będzie on w formie projektu który dzieci wykonają, ja oczywiście wszystko przygotuję i udostępnię.

– na dzisiejszej lekcji powtórzymy słowa i zwroty poznane w rozdziale 5. Otwórz podręcznik na str. 58 (Lesson 7) i spójrz na zad. 1, przeczytaj wyrazy.  Następnie otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 56 ćwiczenie1, porównaj rysunki z rysunkami z podręcznika i podpisz je.

-Wpisujemy lub wklejamy do zeszytu:
can– móc, umieć, potrafić
Can you help me, please?- Czy możesz mi pomóc?
 Yes, of course I can. – Tak, oczywiście, że mogę.
No, sorry. I can’t. – Przykro mi, ale nie mogę.
 A giraffe can run.- Żyrafa potrafi biegać.
A parrot can fly.- Papuga potrafi latać.
 I can (jump).- Potrafię (skakać).
 Can you (fly)?- Czy potrafisz (latać)?
 Yes, I can- Tak, potrafię.
 No, I can’t. – Nie, nie potrafię.

-Zeszyt ćwiczeń strona 56 ćwiczenie 2. Zakreśl właściwe wyrazy co potrafią robić zwierzęta na rysunkach?

Dla chętnych

Zeszyt ćwiczeń strona 55. Uzupełnij zdania (tekst piosenki znajduje się na stronie 90 w zeszycie ćwiczeń) i zaśpiewaj piosenkę ,,A frog can jump’’ https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia       Tiger1 Pupil’s Audio CD3 truck 29

 


Witajcie Kochani długo nie widzieliśmy ściskam Was i podaję nowe zadania na nadchodzący tydzień. Myślę, że nie macie problemów i radzicie sobie z nauką w domu.

04 – 08 V 2020r.

Poniedziałek
e. polonistyczna: poznajemy dwuznak cz” przeczytajcie tekst s. 10 ćwicz. do wykonania w kartach s.12 1,2 i s.13, pokolorujcie też ilustrację s. 15 ćw.7
dla chętnych teksty dodatkowe do czytania na różnych poziomach na końcu ćwiczeń.
Do zeszytu odpowiedzcie na pytania z podręcznika s. 11 – to podlega sprawdzeniu.

e. matematyczna:
karty s. 12 ćw.1-3, s.13 ćw. 4,5,6 dla chętnych s.64 ćwicz8-10, s. 68 ćwicz 20,21

e. informatyczna: odszukajcie w internecie przepis na ciasto czekoladowe oraz z czego robiona jest czekolada i z jakiego kraju pochodzi.

Wtorek
e. muzyczna – odczytajcie rytmicznie wyrazy w podręczniku s. 13, możecie je wyklaskać, lub wystukać.

e. polonistyczna
Przeczytajcie tekst ”Moje podwórko, mój wszechświat” karty s.19 ćw. 3,4
ćwicz. dla chętnych s. 67, ćw.5

Środa
e. przyrodnicza: Piękna Polska s.15/15 podręcz. ćw. 1,2,3

e. matematyczna
sprawdź, co już wiesz podręcz. s. 80 – TYDZIEŃ

e. techniczna
wykonajcie flagę dowolnego państwa sąsiadującego z Polską- podlega sprawdzeniu.

Czwartek
w- f – leżąc na plecach najlepiej na dywanie wykonajcie rowerek, nożyce, a w leżeniu na brzuchu „rybkę, kołyskę”. Ćwiczenia powtórzcie kilka razy.

e. polonistyczna
Poproście osobę starszą o przeczytanie tekstu Słynne budowle s. 20/21 ćwiczenia do samodzielnego wykonania s.20, 21

e. matematyczna – obliczenia czasowe s.16/17 podlega sprawdzeniu

Piątek
e. społeczna – Przypomnijcie sobie, gdzie mieszkacie, jaki macie adres do korespondencji, jakie symbole ma Unia Europejska

e,polonistyczna – Niesamowite muzea obejrzyjcie ilustracje s.22, samodzielnie przeczytajcie tekst przez Was wybrany, chętni mogą przeczytać wszystkie. Poproście dorosłego domownika, żeby pomógł odbyć Wam wirtualną podróż do dowolnego muzeum w Polsce lub za granicą.

e. plastyczna – proszę narysujcie to, co zobaczyliście najciekawszego podczas wirtualnej wycieczki do muzeum- podlega sprawdzeniu. 519445783

język angielski:
Witajcie kochani! Bardzo dziękuję Wam i Waszym Rodzicom za zdjęcia i skany prac.

Lesson:
Wykonujemy miniksiążeczkę i odgrywamy scenkę.

– utrwalamy historyjkę ze strony 52-53, wykonujemy miniksiążeczkę (karty pracy dołączone do książki) i odgrywamy scenkę https://www.youtube.com/watch?v=hlJIm7Boxlg.

– poznajemy nazwy czynności (dzieci wpisują słówka do zeszytu ). :
walk- chodzić,
run- biegać,
climb- wspinać się,
jump- skakać,
swim- pływać,
fly- latać.

-Spójrz na zdjęcia w zad. 1 w lekcji 5 str. 56 i powiedz, co widzisz. Poproś rodzica, aby odtworzył nagranie https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia Pupil’s Audio CD3 track 26. Słuchaj i pokazuj kolejne zdjęcia. Posłuchaj nagrania jeszcze raz, poproś, aby rodzic zatrzymywał po kolejnych słowach i powtarzaj słowa za nagraniem.

-HISTORYJKA: spójrz na zad. 2 w podręczniku str. 56 i powiedz, co widzisz w historyjce, używając angielskich słów. Poproś rodzica, aby odtworzył historyjkę z Ping i Pongiem https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia Pupil’s Audio CD3 track 27. Słuchaj i wskazuj kolejne scenki. Przygotuj swoje minikarty oraz karty z rysunkami i posłuchaj nagrania jeszcze raz: tym razem spróbuj podnosić odpowiednią minikartę lub rysunek za każdym razem, gdy usłyszysz odpowiadające im słowo.
-ĆWICZENIA: otwórz zeszyt ćwiczeń na str. 54 (Lesson 5). Spróbuj wykonać ćwiczenia1 i 2 w Lekcji 5. Jeśli Cię to nie rozprasza, w tle słuchaj historyjki z Ping i Pongiem track 27 lub piosenki z poprzedniej lekcji track 22.

Dla chętnych:
Ćwiczenia strona 53 ćwiczenie 1,2

Odpowiedzi: ćwiczenie 1 strona 53 milk-v, ham-v, mouse-v, ćwiczenie 2 strona 53 : 1b, 2c, 3d, 4a

http://www.carmenlu.com/first/vocabulary/weather1/animals1_2.htm
https://www.digitaldialects.com/English/Animals_audio.htm
http://enjoyenglish.free.fr/english/primaire/concentration/animals1/animals_.html
https://www.youtube.com/watch?time_continue=132&v=Q9JJyfnbY6g&feature=emb_logo

 

Witajcie moi Drodzy ściskam Was wszystkich i pozdrawiam ciepło. Mam nadzieję, że radzicie obie z nauką w domu. Oto, co będziecie w tym tygodniu robić;

Poniedziałek

e. pol.
Przeczytajcie tekst „Maraton” p. Str.3 wykonajcie ćwicz. w kartach 3 i 4 dla chętnych ćwicz.1,2 s.65

e. informatyczna
Odszukajcie w internecie i odsłuchajcie hymn naszego państwa oraz przypomnijcie sobie symbole narodowe jeśli już zapomnieliście.

e. matematyczna
karta ćwicz. 1,2 s.3
ważne – poznajemy 1 kilometr – 1 km

zapis do zeszytu: Wszystkie większe odległości np. między miastami, państwami, wioskami mierzymy w kilometrach. Możemy zapisać za pomocą skrótu km

wykonaj ćw.3,4 dla chętnych ćw.2/ 62

Wtorek

e. muzyczna
zaśpiewajcie wspólnie z innymi członkami Waszych rodzin hymn naszego państwa. Poznamy też dźwięk fa karty s.62 ćwicz.1

e. pol.
Poznajemy dwuznak – sz- p. str.4 przeczytajcie tekst. Wyszukajcie w tekście i ilustracji wyrazy, w których występuje sz i zapiszcie je w zeszycie.

Ćwicz. 1,2,3,4/5i6 dla chętnych ćwicz.21/76

Środa

e. polonistyczna.
Poproś kogoś starszego o przeczytanie tekstu „Majowe święta” – Bystre Główki mogą same przeczytać (dadzą radę). Wszyscy czytają tekst W małym mieście.

Wykonajcie ćw. 1,2,3,4 / 8,9 dla chętnych 5/10

e. techniczna
wykonajcie według instrukcji proporzec ćw. 9/11 lub pokoloruj s.15 ćw.7

e. matem.
Karty s.8,9 dla chętnych s. 11 ćwicz. 4 s. 10 ćw3

Czwartek

e. przyrodnicza
Zapoznajcie się ze zwierzętami i roślinami występującymi w lesie- wykorzystaj do tego internet.

W-f
Wykorzystajcie do ćwiczeń skakankę, a jeśli nie macie w domu liczę na Waszą kreatywność i użyjcie czegoś innego.

e. matematyczna
Wykonajcie kartę s. 12,13

dla chętnych- s.64 ćw.8-10, s.68ćw.20,21
Miłej i owocnej pracy

język angielski:

Lesson 28.04.2020 :
Wykonujemy mini- flashcards

-ZABAWA Z HISTORYJKĄ: spójrz na historyjkę w podręczniku (strona 52-53). Poproś rodzica, aby odtworzył nagranie historyjki  https://www.youtube.com/watch?v=hlJIm7Boxlg. Kiedy usłyszysz nazwę zwierzątka, podskocz albo kucnij.
-Przygotuj swoje minikarty (minikarty ze zwierzątkami są dołączone do książki Unit 5, jeśli dziecko nie zabrało kart ze szkoły może wykonać takie karty samodzielnie rysując zwierzątka ze stront 51 ) i posłuchaj nagrania jeszcze raz. Tym razem podnoś odpowiednią minikartę, kiedy usłyszysz nazwę zwierzątka.
-Zagraj w grę z minikartami: ułóż je w rzędzie i nazwij je.
-Przyjrzyj się kartom przez 10 sekund, a następnie odwróć karty obrazkami do dołu. Spróbuj wymienić kolejno nazwy zwierząt na kartach.
-Słowniczek strona 79 w zeszycie ćwiczeń- dzieci uzupełniają słowniczek.

Drogi rodzicu,

Wykonany słowniczek z zeszytu ćwiczeń, chciałbym zobaczyć. Proszę zrobić zdjęcie lub skan i przesłać na mój adres email: jangielski1horodlo@o2.pl
Ten adres jest przeznaczony dla klasy 1 więc jeśli  macie jakieś pytania proszę pisać, można tu również wysyłać swoje prace.

Praca dla chętnych :
https://wordwall.net/resource/913166/angielski/tiger-1-unit-5-sore-paw-i
https://wordwall.net/resource/913185/angielski/tiger-1-unit-5-sore-paw-ii
https://wordwall.net/resource/913291/angielski/tiger-1-unit-5-sore-paw-ii

Zdalne nauczanie 20-24 IV 2020 kl.I

Witam Was Kochani oto, co przygotowałam na najbliższy tydzień:

poniedziałek

e. polonistyczna
Przeczytajcie lub odsłuchaj lekturę Cz. Janczarskiego „Jak Wojtek został strażakiem”

e. matematyczna
k. matematyczna s.49 i 53 dla chętnych

e. informatyczna
wykorzystaj zasoby internetu aby odsłuchać zadaną lekturę .

Wtorek

odpowiedz na poniższe pytania odnośnie lektury, odpowiedzi zapisz w zeszycie (przypominam odpowiedzi udzielamy pełnym zdaniem)
-Gdzie toczy się akcja utworu?
-Czym zajmują się strażacy?
-Kto jest komendantem ochotniczej straży pożarnej w Kozich Różkach?
-Co wywołało pożar?
-Kto uratował małego Henia?
-Jak nagrodzono odwagę małego Wojtka? (uwaga praca podlega sprawdzeniu)
dla chętnych -Czym się różni ochotnicza straż pożarna od zawodowej?

e. muzyczna
– poznanie instrumentów dętych drewnianych flet posty i flet poprzeczny p. str.83

środa

e. tech.
Przygotuj karty do gry „SUMA”doskonalącą dodawanie w zakresie 20 str.54 km.

e. matem.
Zapoznaj się z zasadami gry i zagraj .

e. pol.
– Przeczytaj teksy s. 50, gimnastyka oka i języka s.51 dla chętnych dodatkowe teksty do czytania s.104

czwartek

przypomnij sobie zabawę ciepło – zimno i zabaw się z rodzeństwem, rodzicami

e. przyrodnicza.
Do czego potrzebny jest wiatr? Opowiedz ilustrację p. s.58,
zapoznaj się z groźnymi żywiołami

e. matema.
Układanie zadań tekstowych do ilustracji-km/62
zadania zapisz w zeszycie

piątek

e. pol.
Przeczytaj i rozwiąż zagadki p. s. 60

e. społeczna
– Nazwij emocje towarzyszące zabawie p. s. 80,81

e. plastyczna
Wykonaj ilustrację do przeczytanej lektury.

język angielski:

Lesson
 Śpiewamy piosenkę ,,Can you help me, please?’’

Wpisujemy do zeszytu:
Can you help me, please?    Czy możesz mi pomóc?
Yes, of course I can.     Tak, oczywiście, że mogę.
No, sorry. I can’t.        Przykro mi, ale nie mogę

Książka ucznia strona 54 ćwiczenie 3 Śpiewamy piosenkę :  Can you help me, please?

Książka ucznia strona 54 ćwiczenie 4 Ćwiczenie ustne uczeń paluszkiem prowadzi tygrysa do poszczególnych zwierząt mówiąc:  Can you help me, please?

Teksty piosenek i rymowanek znajdują się w Zeszycie ćwiczeń Tiger 1 na stronie 90 . Przy tytułach poniżej znajdują się numery ścieżek z płyty CD z piosenkami dołączonej do Książki ucznia Tiger 1.

Zeszyt ćwiczeń strona 51, ćwiczenie 1(chętni kolorują zwierzęta).

Zeszyt ćwiczeń strona 52, ćwiczenie 1,2

Dla chętnych: Karty pracy
klasa I karty pracy

Witajcie Pierwszoklasiści wracamy do naszej nauki niestety nadal na odległość. Myślę, że u Was wszystko dobrze i  odpoczęliście nieco od komputera. Ponieważ przed świętami podałam Wam pracę na środę, a wolne mieliśmy właśnie od środy dlatego materiał będzie na czwartek i piątek. Dzisiaj wykonacie zadania  ze środy przed świętami (powiadamiałam Was o tym)

 Czwartek 16.04.2020r.

W-f  
przykłady ćwiczeń to skłony, przysiady, pajacyki, przypominam zabawę ruchową ze śpiewem: głowa- ramiona- kolana- pięty

e. przyrodnicza
zapoznajcie się z budowę ptasiego jaja str.75 ćw.

e. matematyczna
rozkład liczby na składniki ćwicz. 5/78
ćw. 3,4/77
dla chętnych zadania dodatkowe s.86 ćw.26,27

Pozdrawiam i życzę owocnej pracy- wasza wychowawczyni E. Bielecka

Piątek 17.04. 2020r.

Przeczytajcie tekst „Śmigus”  s.80  wykonajcie ćw. 1i2/ 80 oraz ćwiczymy z Noni
dla chętnych ćw. 5/ 81

e. społ.
 Wspólnie z rodzicami lub rodzeństwem zagrajcie w grę planszową ,albo przeczytajcie wspólnie dowolną baśń.

e. plastyczna
Proszę narysować Wasz świąteczny stół ( technika dowolna) będzie podlegało sprawdzeniu

religia:

Temat w zeszycie: Zmartwychwstanie Pana Jezusa

Narysuj Zmartwychwstałego Pana Jezusa nad grobem, w jasnych szatach, z czerwoną flagą symbolizującą zmartwychwstanie, odsunięty kamień przed grobem.

Praca do przesłania na mój e-mail.
Proszę pamiętać o podpisywaniu
 
pozdrawiam
Darek Tuz
 

 

Kl I  06 IV 2020r.

  WITAM WSZYSTKICH MOICH PIERWSZOKLASISTÓW ORAZ ICH RODZICÓW. Mam nadzieję, że pilnie pracowaliście w ubiegłym tygodniu i przede wszystkim wszyscy jesteście zdrowi.
W najbliższym czasie nadal będziemy pracować zdalnie. Materiał przygotowałam na trzy dni.
Pracować będziemy w atmosferze świąt czyli: KOLOROWE ŚWIĘTA
oto, co przygotowałam na poniedziałek;

e. polonistyczna

Ćwiczymy czytanie na różnych poziomach podręcznik str.72 dla chętnych 73
Układamy zdania z rozsypanki wyrazowej i zapisujemy je w zeszycie ćwiczenie str.68, 69, dla chętnych ćwiczenie 4 w kartach str. 69.

e. matematyczna

Wykonujemy obliczenia pieniężne- karty matematyczne str. 70, 73, dla chętnych str.73 ćwicz. 3, 4

Zajęcia komputerowe

Wykorzystajcie internet w wykonywanych pracach. Polecam również korzystanie ze stron internetowych  – zdobywcywiedzypl.

Wtorek 07 IV

Przygotowanie do świąt

podręcznik str.74, 75 karty polonistyczne str.70 ćwicz 1, 4 – dla wszystkich, a dla chętnych ćwicz 2,3
proszę przeczytać tekst”WESOŁE JAJKO”.

e. muzyczna

osłuchajcie się z piosenką „Pisanki, kraszanki jajka malowane” (wykorzystajcie internet).
Wyklaszczcie rytm piosenki (możecie zachęcić rodziców lub rodzeństwo i pobawić się wspólnie).

Środa 08IV

Świąteczny stół

e. matematyczna

Doskonalimy rozwiązywanie zadań tekstowych na obliczenia pieniężne str. 74,75 dla chętnych zadania dodatkowe str. 85

E polonistyczna

podręcznik str.79, karty str. 79 układamy wyrazy z sylab i zapisujemy je w liniaturze ćwicz. 3

dla chętnych 1,2

Zajęcia techniczne

wykonaj wielkanocny koszyczek wg instrukcji str.77, dla chętnych- możecie malować pisanki na świąteczny stół, który nakryjecie wspólnie z rodzicami.

  WSZYSTKICH ŚCISKAM, POZDRAWIAM I ŻYCZĘ WIELE RADOŚCI  W ŚWIĘTA WIELKIEJ NOCY I OCZYWIŚCIE MOKREGO DYNGUSA
zapomniałabym słodkiego mazurka
wychowawczyni E. Bielecka

język angielski:

Dzieci wpisują do zeszytu :
Lesson
Easter !- Wielkanoc
Wpisujemy do zeszytu słówka (Książka ucznia strona 78)

Easter egg- pisanka
Easter rabbit- króliczek wielkanocny
 flower- kwiatek
 chick- kurczątko
 basket- koszyk

Zeszyt ćwiczeń strona 74, ćwiczenie 2.
Słuchamy piosenki The Easter egg hunt. (płyta z tyłu książki ścieżka 45)

Dla chętnych:

Zeszyt ćwiczeń ćwiczenie 1 strona 74.
Karty pracy z tyłu książki – wykonujemy koszyczek wielkanocny.
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ielkanoc/194621-happy-easter
https://www.youtube.com/watch?v=54nDbehiLr0
https://www.youtube.com/watch?v=D7z-aJqTw1U

WESOŁYCH ŚWIĄT!

Kl I S.P 30 III 2020r. Podręcznik . polonistyczna do 53 str. ćwic. 55 matematyczna 55
z informatyki doskonalimy umiejętność posługiwania się komputerem – rysunek w paint Groźne żywioły (według własnego pomysłu)

31 III 2020r. e. polonist. podr.do str. 57 ćwicz. 56 z e. muzycznej ćwiczymy tekst i melodię piosenki Wiosna- (wcześniej podany przez wychowawcę)

01.IV 2020r. e matema. do str.57 , e. pol. do str. 63 wykonanie dzbanka i ozdobienie np. szlaczkami literopodobnymi lub według własnego pomysłu.

02.IV 2020r. Proszę nie zapominajcie o ćwiczeniach gimnastycznych ogólnorozwojowych z wykorzystaniem skakanek, piłek, butelek po napojach wspólnie z rodzicami, rodzeństwem karta mat. do. Str. 59
e. przyrodnicza podr. str.do 61, ćwicz. do 57 (nazwy drzew)

03.IV 2020r. e. pol. podr. do str. 63, karty pol.str 61 , e. społ. krty pol., s. 62 ćwiczymy z Noni
Moi drodzy tydzień kończymy na dwuznaku dz
z matematyki – centymetr miara długości s.59

Życzę owocnej i systematycznej pracy. Pamiętajcie kochani o odpoczynku, słuchajcie się rodziców

religia:
Witajcie.
Temat: Niedziela Palmowa

Najbliższa niedziela rozpoczyna czas Wielkiego Tygodnia. Pan Jezus uroczyście wjeżdża do Jerozolimy z wielką radością witany przez wszystkich zgromadzonych. Mówi o tym ten fragment z Pisma Świętego:

Słowa Ewangelii według Świętego Mateusza

Gdy się zbliżyli do Jerozolimy i przyszli do Betfage na Górze Oliwnej, wtedy Jezus posłał dwóch uczniów, mówiąc im: «Idźcie do wsi, która jest przed wami, a zaraz znajdziecie uwiązaną oślicę i przy niej źrebię. Odwiążcie je i przyprowadźcie do Mnie. A gdyby wam ktoś coś mówił, powiecie: „Pan ich potrzebuje i zaraz je odeśle”».

A stało się to, żeby się spełniło słowo Proroka: «Powiedzcie Córze Syjonu: Oto Król twój przychodzi do ciebie łagodny, siedzący na osiołku, źrebięciu oślicy».

Uczniowie poszli i uczynili, jak im Jezus polecił. Przyprowadzili oślicę i źrebię i położyli na nie swe płaszcze, a On usiadł na nich. Tłum zaś ogromny słał swe płaszcze na drodze, a inni obcinali gałązki z drzew i słali nimi drogę. A tłumy, które Go poprzedzały i które szły za Nim, wołały głośno:

«Hosanna Synowi Dawida!
Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie!
Hosanna na wysokościach!»

Gdy wjechał do Jerozolimy, poruszyło się całe miasto, i pytano: «Kto to jest?» A tłumy odpowiadały: «To jest prorok, Jezus z Nazaretu w Galilei».

Waszym zadaniem jest przedstawienie na rysunku uroczystego wjazdu Pana Jezusa. Czyli Pan Jezus na osiołku a wokół ludzie machający palmami. Jest to praca do zeszytu bądź na kartonie.
Wynik pracy proszę przesłać na mój email dariusztuz@wp.pl  
 
jeszcze takie coś 🙂
no i trochę przyjemności z puzzlami, proszę dobierać tematycznie do czasu jaki mamy w Kościele
powodzenia
pozdrawiam Darek Tuz

język angielski:

Utrwalamy nazwy dzikich zwierząt

Proszę odsłuchać i powtórzyć nazwy zwierząt, wchodzimy w link: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia po lewej stronie klikamy Szkoła podstawowa klasy 1-3 następnie w Tiger1 i wybieramy Pupil’s Audio CD3 / NOWOŚĆ, i odtwarzamy ścieżkę 3.19.

Słuchamy historyjki 5

Historyjka jest umieszczona w Książce ucznia na stronach 52 i 53.

Historyjkę możemy obejrzeć pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=hlJIm7Boxlg zachęcam również do odsłuchania historyjki, Pupil’s Audio CD3 / NOWOŚĆ, ścieżka 3.20.
karta pracy klasa I

 

Praca w domu dla ucz. kl. I. SP na najbliższy tydzień 23 -27 marca 2020r. j.pol. podręcznik do str. 46, ćwicz. z j. pol. do str. 49 (do litery ż), ćwicz. z matematyki do str.51

język angielski:

Przesyłam kolejne ćwiczenia powtórzeniowe dla klasy I. Proszę rodziców o kontakt w razie pytań birusewa@o2.pl. Jeśli dziecko nie odebrało książki ze szkoły pod tym linkiem https://anglistaonline.macmillan.pl/ na dole strony mamy dostęp do książek i ćwiczeń, wchodzimy w tytuł naszej książki TIGER – klikamy pobierz, odszukujemy książkę i zeszyt ćwiczeń do klasy 1.

Teksty piosenek znajdują się w Zeszycie ćwiczeń Tiger 1 na stronie 88- 91. Płyta z piosenkami znajduje się na końcu w podręczniku. Przy tytułach znajdują się numery ścieżek z płyty CD z piosenkami.
Proszę utrwalić sobie piosenki ,,I don’t like sausages’’  oraz ,,Ten fat sausages’’.
https://www.youtube.com/watch?v=rQhZFnyq-ks
https://www.youtube.com/watch?v=XLoOl9mz4O8

DLA CHĘTNYCH dodatkowe  karty pracy.

karty pracy klasa I SP-1

Rozdział 5 The sore paw.  Poznajemy nazwy dzikich zwierząt.

Proszę zapoznać się z nowymi wyrazami ze strony 51 w podręczniku ćwiczenie 3. Wymowę wyrazów można sprawdzić w dowolnym internetowym translatorze. Poniższą tabelkę proszę przepisać do zeszytu. DLA CHĘTNYCH: zeszyt ćwiczeń strona 50 ćwiczenie 1,2.

Utrwalamy poznane litery. Doskonalimy technikę czytania na różnych poziomach (ćwiczenia j. pol. na końcu książki). Doskonalimy dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 (można rozwiązywać dodatkowe zadania na końcu ćwiczeń z matematyki). Proszę usprawniać rękę poprzez rysowanie wzorów literopodobnych oraz kolorowanie wykorzystując własne zasoby.

język angielski:

Proszę powtórzyć słownictwo z rozdziału 4 (peas, eggs, ham, milk, carrots, potatoes, cheese, sausages). Proszę wykonać patelnię i ulubione produkty (z których robimy omlet)  wyciąć i wkleić do zeszytu. Pod rysunkiem piszemy   I like (lubię) ……….. (i wpisujemy produkty które znajdują się na patelni).

Na stronie https://wordwall.net/pl klikamy w ,,Zobacz przykładowe materiały’’. Strona przeniesie was do wyszukiwarki materiałów, do której wpisujecie tytuł swojego podręcznika czyli Tiger 1. Po kliknięciu w lupkę pojawią się zadania leksykalne i gramatyczne do podręcznika. Proszę wykonywać te zadania.